    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nowy świecki zwyczaj - karykatury Mahometa
    Date: Tue, 13 Jan 2015 10:33:39 +0100

    dyskusyjnych:92ec14b6-46dc-4a16-9742-2260c2ddda81@go
    oglegroups.com...

    > Gazety solidarnie opublikowały ich rysunki, i słychac było hasła "wszyscy
    > jestesmy charlie". Co ma o tym mysleś muzumłanin?

    Jeśli _myśli_ to sobie przypomni JFK z 1963 mówiącej "jestem berlińczykiem"
    (pewnie wcześniej ten frazes też był w użyciu ale ja po raz pierwszy o nim
    usłyszałem czytając o moście powietrznym).
    Aż po ostatnie "wszyscy jesteśmy Ukraińcami" z zeszłego roku.

    Natomiast jeśli nie myśli to żadna manifestacja niczego nie zmienia.

    > Gdyby oni sie stali bogaci to by religijnosc osłabła

    Bywają bogaci - ot choćby Katar czy ZEA i wcale ich religijność nie opada.
    Owszem fanatyków tam nie ma - bo tam gdzie a fanatycy nie ma bogactwa, ale z
    bogactwa nie wynika brak wiary.

    > natomiast w islam wpisane jest jego całkowite zwycięstwo, innych sie
    > przyjmuje lub morduje, a morderstwo w swietej wojnie je jest czyms złym, a
    > jeszcze do nieba mozna sie dostac.

    Ale ta "święta wojna" musi wpierw być _ogłoszona_ przez władze duchowne to
    raz, a dwa część muzułmanów już od rozumienia "świętej wojny" jako wypraw
    krzyżowych dawno odeszła.

    Dlatego nie wrzucałbym wszystkich muzułmanów do jednego worka.

    > sugeruję ze sa manipulowane - niby skąd bierze sie nadreprezentacja praw
    > gejów?
    > Szary francuz czy anglik który geja na oczy nie widział (bo to
    > 2%spoleczenstwa) tak chciał?

    Dokładnie tak. Mam znajomych którzy gejów na oczy nie widzieli a jak była na
    Śląsku tęczowa manifestacja to ochoczo poszli ich poprzeć jak mówili "na
    złość kościołowi". Przecież to nie krasnoludki wybrały Grodzką czy Biedronia
    do parlamentu tylko obywatele.

    Dobrze mu napisałeś :-)

    > To tez ciekawy wątek. Tym którym nie odpowiada "bóg, honor, ojczyzna" i tu
    > kiedys pisali ze wolą "wolność, równość, braterstwo".

    To nie kwestia słów a ich interpretacji. Bo jak ktoś zechce to "wolność,
    równość, braterstwo" może interpretować w duchu chrześcijańskim i wcale nie
    wyjdzie mu coś złego. W końcu "do wolności wyswobodził na Chrystus" czy
    jakoś tak podobnie. Równość to nic innego jak powszechność zbawienia, a
    braterstwo wynika wprost z dziecięctwa bożego i jednego Ojca.
    To nie ideały i hasła były złe tylko (jak zwykle) _wykonanie_.

    Pozdrawiam
    Ergie