eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieO dobrodusznosci i charytatywnosci w rozumieniu zwolenników KK, zwlaszcza kolegi Budynia › Re: O dobrodusznosci i charytatywnosci w rozumieniu zwolenników KK, zwlaszcza kolegi Budynia
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 1 Feb 2016 06:11:05 -0800 (PST)
    Subject: Re: O dobrodusznosci i charytatywnosci w rozumieniu zwolenników KK,
    zwlaszcza kolegi Budynia
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 14:48:11 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Zapewne tym tematem po raz kolejny "wsadzę kij w mrowisko"? Ale co mi
    > tam i tak wszyscy uważają mnie za skandalistę :)
    > Niedawno napisałeś z wielkimi wyrzutami: "Nie pisze sie o tym ze
    > najwieksza w polsce instytuja charytatywną jest koscielnycaritas."
    >
    > Opiszę tu niedawny przypadek z jakim się spotkałem.
    > Dziewczyna sponiewierana przez los, a w zasadzie przez męża alkoholika i
    > kryminalistę, który pił, bił ją i gwałcił."Kochany" mąż traktował ją
    > dosłownie jak szmatę, znęcając się nad nią fizycznie, psychicznie i
    > moralnie.
> [...]

    wezno poszukaj szczegółów sprawy, jaki osrodek, kto go prowadzi itp - kopie faktury
    masz?

    Ustawa z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej
    Art. 97. 1. Opłatę za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych ustala
    podmiot kierujący w uzgodnieniu z osobą kierowaną, uwzględniając przyznany zakres
    usług. Osoby nie ponoszą opłat, jeżeli dochód osoby samotnie gospodarującej lub
    dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty kryterium dochodowego.

    2. Opłatę za pobyt w domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży ustala
    podmiot prowadzący, a w przypadku domów prowadzonych przez podmioty uprawnione -
    podmiot zlecający zadanie, uwzględniając warunki pobytu, w szczególności zakres
    przyznanych usług oraz obowiązki osoby przebywającej w domu.

    3. Różnicę między ustaloną opłatą, ponoszoną przez osobę za pobyt w domu, a średnim
    miesięcznym kosztem utrzymania w domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w
    ciąży ponosi gmina właściwa ze względu na miejsce zamieszkania osoby przebywającej w
    domu.

    4. Do określenia średniego miesięcznego kosztu utrzymania w domu dla matek z
    małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące
    średniego miesięcznego kosztu utrzymania w domu pomocy społecznej.

    5. Rada powiatu lub rada gminy w drodze uchwały ustala, w zakresie zadań własnych,
    szczegółowe zasady ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i
    mieszkaniach chronionych.

    b.