  • 1. Data: 2016-02-01 14:48:08
    Temat: O dobrodusznosci i charytatywnosci w rozumieniu zwolenników KK, zwlaszcza kolegi Budynia
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Zapewne tym tematem po raz kolejny "wsadzę kij w mrowisko"? Ale co mi
    tam i tak wszyscy uważają mnie za skandalistę :)
    Niedawno napisałeś z wielkimi wyrzutami: "Nie pisze sie o tym ze
    najwieksza w polsce instytuja charytatywną jest koscielnycaritas."

    Opiszę tu niedawny przypadek z jakim się spotkałem.
    Dziewczyna sponiewierana przez los, a w zasadzie przez męża alkoholika i
    kryminalistę, który pił, bił ją i gwałcił."Kochany" mąż traktował ją
    dosłownie jak szmatę, znęcając się nad nią fizycznie, psychicznie i
    moralnie.
    Ponieważ pan i władca zabierał wszystkie jej dochody (skromna renta i
    dodatek pielęgnacyjny), aby móc za co chlać to zadłużenie mieszkania
    rosło, aż w końcu wylądowali na ulicy. Ona z kolejnym dzieckiem "w drodze".
    Na szczęście, gościa po raz kolejny zamknęli w więzieniu, a ona urodziła
    i wraz z dzieckiem trafiła do ośrodka dla kobiet z dziećmi, gdzie
    udzielono jej "miłosiernej pomocy".
    Po iluś miesiącach pobytu (teraz już nie pamiętam ilu) udało jej się
    znaleźć mieszkanie na wynajem, za które nie musiała oddać całej swojej
    renty, ale jeszcze coś zostawało na życie. Postanowiła odejść z ośrodka,
    głównie z powodu złej atmosfery, częstych kradzieży przez współlokatorki
    oraz przymuszania przez personel do nawrócenia się (tu niestety znam
    relację tylko z jej strony).
    Jakież było jej zdziwienie, kiedy wręczono jej rachunek z żądaniem
    zapłaty za pobyt w tym ośrodku, opiewający na kwotę prawie 50 tys. zł.
    Zacząłem drążyć ten temat, bo aż mi się nie chciało wierzyć, że taka
    wspaniała instytucja charytatywna (o której ludzie ją wspierający mówią
    w samych superlatywach) może w taki sposób traktować ludzi. Dotarłem do
    kolejnego, podobnego przypadku, w którym za miesięczny pobyt kazano
    sobie zapłacić ok. 3 tys. zł.
    Problemem nie jest tu fakt żądania zapłaty za pobyt, ale fakt, że
    oficjalnie jest mowa o pomocy charytatywnej i brak informacji o tym, że
    za pobyt trzeba będzie zapłacić. O opłacie za pobyt, ludzie dowiadują
    się po fakcie, kiedy już opuszczają ośrodek.

  • 2. Data: 2016-02-01 15:11:05
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 14:48:11 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > za pobyt trzeba będzie zapłacić. O opłacie za pobyt, ludzie dowiadują
    > się po fakcie, kiedy już opuszczają ośrodek.

    wezno poszukaj szczegółów sprawy, jaki osrodek, kto go prowadzi itp - kopie faktury
    masz?

    Ustawa z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej
    Art. 97. 1. Opłatę za pobyt w ośrodkach wsparcia i mieszkaniach chronionych ustala
    podmiot kierujący w uzgodnieniu z osobą kierowaną, uwzględniając przyznany zakres
    usług. Osoby nie ponoszą opłat, jeżeli dochód osoby samotnie gospodarującej lub
    dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty kryterium dochodowego.

    2. Opłatę za pobyt w domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży ustala
    podmiot prowadzący, a w przypadku domów prowadzonych przez podmioty uprawnione -
    podmiot zlecający zadanie, uwzględniając warunki pobytu, w szczególności zakres
    przyznanych usług oraz obowiązki osoby przebywającej w domu.

    3. Różnicę między ustaloną opłatą, ponoszoną przez osobę za pobyt w domu, a średnim
    miesięcznym kosztem utrzymania w domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w
    ciąży ponosi gmina właściwa ze względu na miejsce zamieszkania osoby przebywającej w
    domu.

    4. Do określenia średniego miesięcznego kosztu utrzymania w domu dla matek z
    małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące
    średniego miesięcznego kosztu utrzymania w domu pomocy społecznej.

    5. Rada powiatu lub rada gminy w drodze uchwały ustala, w zakresie zadań własnych,
    szczegółowe zasady ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodkach wsparcia i
    mieszkaniach chronionych.

    b.

  • 3. Data: 2016-02-01 16:09:02
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 14:48:11 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    Ten wywód to ma być jakiś dowód, że KK jest zły, albo wierni tego Kościoła są źli?

  • 4. Data: 2016-02-01 20:21:36
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-02-01 o 16:09, r...@g...com pisze:
    > W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 14:48:11 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    >>

    > Ten wywód to ma być jakiś dowód, że KK jest zły, albo wierni tego Kościoła są źli?

    To oszołom, nie warto z nim dyskutować.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 5. Data: 2016-02-01 20:49:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 20:21:42 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

    > To oszołom, nie warto z nim dyskutować.

    co wy mnie sugerujecie - tu połowa to oszołomy :) Uzytkownik czekam na szczegóły
    sprawy.

    b.

  • 6. Data: 2016-02-01 21:25:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-02-01 o 20:21, janusz_k pisze:

    > To oszołom, nie warto z nim dyskutować.

    Ale przynajmniej nie kretyn tak jak ty.

  • 7. Data: 2016-02-01 21:25:43
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-02-01 14:48, Uzytkownik wrote:
    > O opłacie za pobyt, ludzie dowiadują
    > się po fakcie, kiedy już opuszczają ośrodek.

    Ale oni wystawiają fakturę na jakiej podstawie?
    Ludzie nic nie podpisują a potem zmuszani są do zapłaty?
    A może podpisują bez czytania?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2016-02-01 21:26:27
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-02-01 21:25, Uzytkownik wrote:
    > Ale przynajmniej nie kretyn tak jak ty.

    Skąd Wy ludzie macie czas na takie pierdoły? ;-)))

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2016-02-01 21:42:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-02-01 o 16:09, r...@g...com pisze:
    > W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 14:48:11 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Ten wywód to ma być jakiś dowód, że KK jest zły, albo wierni tego Kościoła są źli?

    Ależ skąd takie domysły?
    Ja tu raczej chcę wskazać, że są naiwni i wierzą, że jak coś jest
    wspierane przez kościół to musi być uczciwe, a ludzie nieskazitelnie czyści.

  • 10. Data: 2016-02-01 22:06:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 21:43:08 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > Ależ skąd takie domysły?
    > Ja tu raczej chcę wskazać, że są naiwni i wierzą, że jak coś jest
    > wspierane przez kościół to musi być uczciwe, a ludzie nieskazitelnie czyści.

    a kto tak mowi? statystyka mówi ze przekretów i innych rzeczy złych jest mniej w
    takich srodowiskach. Ale chyba nikt nie mowi ze nie ma wcale. Oczywiscie są - i
    moznaby powiedziec ze sa bardziej gorszące - ksiądz złodziej pewnie zgorszy bardziej
    niz 10-ciu zwykłych złodziei.

    beda szczegóły tej sprawy czy kij w mrowisku nie ma wsparcia?

    b.