  • 1. Data: 2016-02-02 07:56:10
    Temat: tynk silikonowy - jaki grunt
    Od: quent <x...@x...com>

    Jakieś 3 lata temu elewację ze styro zagruntowałem cerplastem. Tej
    wiosny chciałbym na to położyć tynk, myślałem o silikonowym ze względu
    na jego odporność na zabrudzenia i grzyby.

    Podejrzewam, że cerplast jest już zwietrzały i uv też pewnie zrobiło
    swoje więc pewnie przydałoby się zagruntować ponownie przed tynkowaniem.

    Pytanie jednak - czym?
    Są jakieś grunty pod tynk silikonowy czy nie ma to znaczenia i może być
    np. cerplast?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2016-02-02 09:41:19
    Temat: Re: tynk silikonowy - jaki grunt
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 lutego 2016 07:56:11 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    Kazdy producent tynku ma swoj zalecany grunt i tak tez Ci zalecam - w razie
    jak uzyjesz innego i cos sie z tynkiem bedzie dzialo niedobrego to nikt Ci
    reklamacji nie uzna.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-02-02 09:48:20
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 02.02.2016 o 09:41, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > jak uzyjesz innego i cos sie z tynkiem bedzie dzialo niedobrego to nikt Ci

    Zawsze pod konkretną farbę stosowałem podkład/grunt, tego samego
    producenta. Ale nigdy nie myślałem, że to może być warunkiem gwarancji.
    Dobra rada to jest ;-)
    Dzięki.

    --
    GreDi

  • 4. Data: 2016-02-02 10:05:35
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-02-02 09:41, Adam Sz. wrote:
> [...]
    > jak uzyjesz innego i cos sie z tynkiem bedzie dzialo niedobrego to nikt Ci

    Dzięki
    Jakieś sugestie odnośnie do firm które warto/nie warto polecić?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2016-02-02 10:28:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 lutego 2016 10:05:36 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Dzięki
    > Jakieś sugestie odnośnie do firm które warto/nie warto polecić?
    Ja robiłem elewacje SN-Malem Atlasa+ na to farba silikonowa Atlasa.
    Póki co problemów nie odnotowano-6 lat już chyba minęło
    Ten sn-mal jest bardzo twardy po położeniu przez co elewacja jest odporna na
    uszkodzenia mechaniczne. Dodatkowa zaleta takiego rozwiązania(tynk+farba) to to że
    możesz sobie w prosty sposób odświeżyć/zmienić kolor elewacji

  • 6. Data: 2016-02-02 10:57:24
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-02-02 10:28, Kris wrote:

> [...]
    uszkodzenia mechaniczne. Dodatkowa zaleta takiego rozwiązania(tynk+farba) to to że
    możesz sobie w prosty sposób odświeżyć/zmienić kolor elewacji

    Czyli tynk mineralny malowany farbą silikonową?
    Ciekawe czy taka opcja wyjdzie taniej niż tynk silikonowy.
    25kg tego mineralnego atlasa jest prawie 6x tańszy niż tynku
    silikonowego, tyle, że dochodzi koszt farby i robocizna.

    Dom chcę mieć biały + piaskowy kolor na boniach. Tak to wygląda w planach:
    http://adobe.ly/1SpJQgF

    Tynk minerlany alasa po położeniu jest biały?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2016-02-02 12:19:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 lutego 2016 09:48:21 UTC+1 użytkownik GreDi napisał:

    > Zawsze pod konkretną farbę stosowałem podkład/grunt, tego samego
    > producenta. Ale nigdy nie myślałem, że to może być warunkiem gwarancji.
    > Dobra rada to jest ;-)

    No wiesz - akurat z farbami to sie nie piernicze i ja zawsze uzywam sniezki
    grunt - pod tikkurile / beckersa. Farba to stosunkowo tania sprawa i nawet jak
    zacznie gdzies odlazic czy cos to pal licho - zeskrobiesz sciane, zagruntujesz
    czyms innym i pomalujesz od nowa. Ale jak Ci tynk za 3-5k na domu zacznie
    odchodzic platami, a potem przez zime woda i mroz dokonczy dziela to juz
    nie bedzie tanio - a producent pierwsze co sprawdzi to zastosowany grunt
    i jak bedzie inny to powie "fakju!" :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2016-02-02 12:24:19
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-02-02 12:19, Adam Sz. wrote:

    > Ale jak Ci tynk za 3-5k na domu zacznie
    > odchodzic platami, a potem przez zime woda i mroz dokonczy dziela to juz
    > nie bedzie tanio

    No właśnie... jak w związku z tym jest lepiej - dać tańszy tynk
    mineralny + farba silikonowa czy od razu tynk silikonowy?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2016-02-02 12:24:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 lutego 2016 10:57:25 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    > http://adobe.ly/1SpJQgF
    Ja mam biały
    Jeśli mnie pamięc nie myli to na farbę wydałem 800zł.
    http://www.atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/11/73/
    377/ATLAS_FASTEL_NOVA
    Chyba taka była

    > Tynk minerlany alasa po położeniu jest biały?
    Niby tak ale śniezna biel to nie jest taki lekko szarawy

  • 10. Data: 2016-02-02 12:27:31
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-02-02 12:24, Kris wrote:
    > Niby tak ale śniezna biel to nie jest taki lekko szarawy

    To nawet lepiej będzie się malować białą farbą - będzie widać gdzie już
    jest ;-)
    Coraz bardziej przekonuję się do Twojej opcji :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info