  • 1. Data: 2016-01-31 22:52:06
    Temat: gruntowanie tynków
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Zaczytałam się archiwum grupy na temat gruntowania tynków i rozbolała
    mnie głowa od złych opinii na temat używania Unigruntu przy używaniu
    farby emulsyjnej.
    Mam nadzieję, że te opinie sprzed wielu lat są dziś nieaktualne.
    Może dziś opinie na grupie będą pozytywniejsze.
    Mam ściany pomalowane ostrym różem.
    Mimo zdrapanie warstwy i mycia ściana jest kolorowa, a będą ją malować
    na biało farbą emulsyjną.
    Farba biała i Unigrunt już kupione.
    Liczę, że ten grunt się sprawdzi.

    Zastanawiam się czy przejechać ściany samym gruntem, potem rzadszą
    farbą, a na koniec bez rozcieńczania?
    Czy może do gruntu dodać trochę białej farby, co dałoby lepszy efekt
    kryjący kolor, który pozostał po myciu ścian?
    Chciałabym uzyskać białe ściany, bez nadmiernej ilości malowań.

    Jakby ktoś miała ochotę na żart, to owszem jestem podwójna blondynką :-)

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2016-01-31 23:06:10
    Temat: Re: gruntowanie tynków
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 31 stycznia 2016 22:51:45 UTC+1 użytkownik Krycha napisał:
    > Zaczytałam się archiwum grupy na temat gruntowania tynków i rozbolała
    > mnie głowa od złych opinii na temat używania Unigruntu przy używaniu
    > farby emulsyjnej.

    Grunt sluzy temu zeby farba lepiej trzymala sie podloza, a nie temu zeby
    lepiej kryla. Bylo kupic Sniezke Grunt (jest biala) i na to emulsje Tikkurili.
    Wystarczyloby zapewne pomalowanie raz gruntem i raz emulsja :)

    Unigrunt to bym dal moze po to zeby sie kafle lepiej trzymaly sciany, a nie
    pod farbe :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-02-01 00:12:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

    > Zaczytałam się archiwum grupy na temat gruntowania tynków i rozbolała
    > mnie głowa od złych opinii na temat używania Unigruntu przy używaniu
    > farby emulsyjnej.

    Ja nawet nie musze czytać. Wiem, że w Usenecie, to same mądrości.

    > Mam nadzieję, że te opinie sprzed wielu lat są dziś nieaktualne.

    Po wielu latach farba dobrze wysycha i całkiem inaczej się zachowuje.

> [...]
    > Czy może do gruntu dodać trochę białej farby, co dałoby lepszy efekt
    > kryjący kolor, który pozostał po myciu ścian?

    Zły pomysł. (Uni)grunt nie jest po to, by było (coraz bardziej) biało,
    lecz aby odseparować i stworzyć barierę między tym co pod spodem, a tym
    co na wierzchu. Zaciek mazia się unigruntem nie po to, by wybielić jego
    zaciekowatą barwę, leć żeby skubaniec nie wyłaził przez to białe, co
    się na nim położy. Rozcieńczenie go farbą może całkiem zniwelowac jego
    dobroczynne własności.

    > Chciałabym uzyskać białe ściany, bez nadmiernej ilości malowań.
    >
    > Jakby ktoś miała ochotę na żart, to owszem jestem podwójna blondynką :-)

    Na mnie zawsze można liczyć. Pod tym względem, i pod innymi też.

    Jarek

    --
    Grunt to ziemia,
    a ziemia to grunt.

  • 4. Data: 2016-02-01 20:43:46
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > zaciekowatą barwę, leć żeby skubaniec nie wyłaził przez to białe, co
    > się na nim położy. Rozcieńczenie go farbą może całkiem zniwelowac jego

    (...)

    Jestem świadoma, ze gruntuje się, aby związać piasek na ścianie, żeby
    farba lepiej trzymała sie podłoża i wzmacnia podłoże oraz chroni przed
    osypywaniem sie drobinek.
    Ale gdyby zamiast być bezbarwnym płynem stał sie lekko mleczny,
    to może byłoby 2 w 1. Ale tak to może tylko w Erze ;-).

    Krycha.

  • 5. Data: 2016-02-01 21:30:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Krycha napisała:

> [...]
    > Ale gdyby zamiast być bezbarwnym płynem stał sie lekko mleczny,
    > to może byłoby 2 w 1. Ale tak to może tylko w Erze ;-).

    Nie, to nie tak. To nie tak wygląda, jak ktoś tu już pisał, że grunt to
    służy tylko do gruntowania. Spojenie drobinek piasku, to jedno. Innym
    razem komuś może zależeć na czymś poniekąd odwrotnym -- przygotować do
    malowania powierzchnię, która niezbyt przyjmuje farbę, którą chcemy
    coś opędzlować. Bo zbyt gładka na przykład. Aż w końcu to, do czego
    często stosowany jest unigrunt -- ograniczenie dyfuzji między podłożem,
    a nakładanym pokryciem. Czyli właśnie to wyłażenie zacieków. No i tu
    -- być może -- mamy do czynienia z tym przypadkem. Z tym że ja nie
    wiem, czy do tego wściekłego różu trzeba podchodzić tak samo, jak to
    zacieków. Inaczej mówiąc, czy ten unigrunt jest tam potrzebny.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2016-02-01 21:35:31
    Od: MK <m...@b...cn>

> [...]
    > wiem, czy do tego wściekłego różu trzeba podchodzić tak samo, jak to
    > zacieków. Inaczej mówiąc, czy ten unigrunt jest tam potrzebny.

    Jeśli potrafi zablokować róż to jest niezbędny. Dawniejszymi czasy do
    tego celu używałem farby ftalowej i dopiero na to emulsja. Pominięcie
    przez jednego znajomego etapu emulsji zaskutkowało 10 krotnym malowaniem.
    Proponuję zrobić próbę w jakimś mniej widocznym kącie.

    --
    M.

  • 7. Data: 2016-02-01 23:13:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lutego 2016 21:35:38 UTC+1 użytkownik MK napisał:

    [...]
    >Dawniejszymi czasy do
    [...]
    > zaskutkowało 10 krotnym malowaniem.

    Ten ostatni cytat ma sens ale tylko jak zestawi sie je z tym pierwszym;)
    Malowalem w biurze na bialo sciany, ktore byly pomalowane natryskowo
    czarno-szarymi ciapkami (dosc duzo ich bylo). Beckersem wystarczyla jedna
    warstwa :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2016-02-01 23:34:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    MK pisze:

    > Jeśli potrafi zablokować róż to jest niezbędny. Dawniejszymi czasy do
    > tego celu używałem farby ftalowej i dopiero na to emulsja. Pominięcie
    > przez jednego znajomego etapu emulsji zaskutkowało 10 krotnym malowaniem.

    Tu zabrakło najistotniejszej informacji -- co za jeden, ten róż, jaka
    to farba. Bo jeśli klejowa lub cóś takiego, to nawet po dokładnym
    umyciu warstwa separująca jest wysoce pożądana. Jeśli on też emulsyjny,
    to unigrunt na wiele się nie zda. Wspomniany unigrunt, to po prostu
    rodzaj bezbarwnej farby akrylowej. A te mają to do siebie, że choć
    są rozcieńczane wodą, to po wyschnięciu tworzą nierozpuszczalną
    i nieprzepuszczalną powłokę.

    > Proponuję zrobić próbę w jakimś mniej widocznym kącie.

    Dlaczego w kącie? Jeśli już, to najlepiej w widocznym miejscu, by łatwo
    dało się ocenić, jak która powłoka kryje.

    Jarek

    --
    -- Kupiliśmy z mężem nowy samochód.
    -- O, a jaki?

  • 9. Data: 2016-02-02 00:24:30
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 01.02.2016 o 23:13, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > Malowalem w biurze na bialo sciany, ktore byly pomalowane natryskowo
    > czarno-szarymi ciapkami (dosc duzo ich bylo). Beckersem wystarczyla jedna

    Ale dyskutujemy o różu który jest wrednym migrującym barwnikiem a nie o
    czerni która jest uzyskiwana przez wymieszanie sadzy ze spoiwem.
    Czytaj całość ze zrozumieniem.

    --
    M.

  • 10. Data: 2016-02-11 19:11:32
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-01-31 o 22:52, Krycha pisze:
> [...]
    > Mam ściany pomalowane ostrym różem.
    > Mimo zdrapanie warstwy i mycia ściana jest kolorowa, a będą ją malować

    Nie wiem czy się sprawdzi ale mi 20 lat temu malarz zawodowy 3 razy
    malował ścianę aż się tego różu pozbył, a pozostał on z żółtej farby bo
    taki pierwotnie kolor ściany był, a co się naklął przy tym, szkoda
    gadać, widać że temn kolor to paskudztwo i mocno się "przebija".
    Więc trzeba malować do skutku :) może się u Ciebie skończy tylko na 3 :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K