    From: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybaczą
    Date: Fri, 7 Dec 2012 11:22:03 +0100

    >Oni chca tylko kasy i nic wiecej. To nie chodzi o zaden porzadek, czy nie
    >wywozenie smieci do lasu. Nie ma to jak kogos udupic przymusowymi oplatami,
    >pretekst nie ma znaczenia.

    Ja dzwoniłem do MPO. Na razie mam jeszcze pół roku spokoju i normalnie będę
    płacił za to co faktycznie "wyprodukowałem".

    Ale już czytam że w Toruniu włodarze już myślą i chcą zrobić wprowadzić
    stawkę od osoby ...
    Wymyślili że będzie to 12,5zł od osoby która segreguje śmieci i 25zł od
    osoby która nie segreguje , więc tak naprawdę ludzie na "osiedlach" z około
    8zł od osoby zapłacą około 25zł od osoby. Po prostu rewelacja. Podwyżka
    ponad 300% ...

    Ale już czytam że trzeba będzie zatrudnić więcej urzędników bo ktoś to musi
    robić ...
    Oczywiście żadnemu urzędnikowi nie wolno dołożyć pracy , bo jeszcze się
    biedaczysko napracuje ...

    I już wiadomo na co pójdą nasze pieniądze , na nowe posadki ...

    To co wymyślił rząd to zwykły skok na kasę ludzi. Szkoda że Polacy to nie
    np. Egipcjanie że jak im się nie podoba sytuacja to wychodzą na ulice ...
    Jakby rząd zobaczył że na ulice wyszły setki tysięcy ludzi to szybko by
    zmienił ustawę :)

    A u nas ? Jakieś "akcje" na FB , komentarze z których delikatnie mówiąc
    gówno wynika i rząd ma to głęboko w ...

    Są sposoby aby zrobić to sprawiedliwie i prostu , ale oczywiście włodarze o
    tym nie myślą , bo jeszcze okazało by się że nie ma potrzby zatrudnić nowych
    urzędników i mogło by być taniej ...

    Zrobić worki 60L , 120L i sprzedawać je z naliczoną od razu opłatą
    "wywozową". Firma raz w tygodniu takie worki by odbierała i kto więcej
    zużywa więcej by płacił.

    Tak naprawdę jedne gospodarstwo w których mieszkają 4 osoby może zużywać
    zupełnie inna ilość śmieci niż inne gospodarstwo też z 4 osobami ...
    Wystarczy że większość tych osób większość czasu jest poza domem i stołuje
    się poza domem ...

    Ale widać to co wie prawie każdy trochę nawet rozgarnięty człowiek nie
    wiedzą włodarze ...

    Zamiast bawić się w jakieś "przepisy sieciowe" robić kontrole domów i tym co
    nie mają podpisanych umów na wywóz śmieci przywalać duuuże kary , bo czesto
    jest tak że są domy które nie mają podpisanych umów na wywóz śmieci i to
    właśnie CI ludzie zaśmiecają potem lasy ...