  • 351. Data: 2016-02-06 19:56:50
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > no w koncu :) Szczegóły 500+ nie mają znaczenia, wygrywa (jak zwykle) argument: pis
    jest zły. No i git, za 4 lata nie pogłosujesz na pis.

    owszem mają znaczenie. rząd wywala kilkadziesiąt miliardów rocznie by
    kupić sobie głosy. To jest jedyny powód jego istnienia.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 352. Data: 2016-02-06 22:07:07
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 6 lutego 2016 19:59:44 UTC+1 użytkownik masti napisał:
    pis jest zły. No i git, za 4 lata nie pogłosujesz na pis.

    > owszem mają znaczenie. rząd wywala kilkadziesiąt miliardów rocznie by
    > kupić sobie głosy. To jest jedyny powód jego istnienia.

    niewątpliwie brali to pod uwagę. A jesli jeszcze gdzies tam obniza podatki, albo cos
    poupraszczaja to i druga kadencja niewykluczona.

    b.

  • 353. Data: 2016-02-06 22:26:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    pis jest zły. No i git, za 4 lata nie pogłosujesz na pis.

    > niewątpliwie brali to pod uwagę. A jesli jeszcze gdzies tam obniza podatki, albo
    cos poupraszczaja to i druga kadencja niewykluczona.

    tak, tak. podniosą koszty i obniżą podatki. Co wy tam palicie Budyń?
    jakoś pominąłeś nowe podatki, które oczywiście zapłacą banki i sklepy. I
    na pewno nie przeniosą ich na konsumentów bo im minister zakaże

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 354. Data: 2016-02-06 22:42:53
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 6 lutego 2016 22:29:01 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > jakoś pominąłeś nowe podatki, które oczywiście zapłacą banki i sklepy. I
    > na pewno nie przeniosą ich na konsumentów bo im minister zakaże

    całe fora wyborczej były pełne "500+ ? jasne ze nie zrobią, to było tylko oszustwo
    wyborcze".
    Ale co do podatkow gdybam tylko - nic na razie nie wiadomo. W przyszłym roku vat mial
    sie zmiejszyc o 1% ale to da sie wstrzymac gdyby kasy pisowi brakło.

    b.

  • 355. Data: 2016-02-06 22:48:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    cos poupraszczaja to i druga kadencja niewykluczona.

    > całe fora wyborczej były pełne "500+ ? jasne ze nie zrobią, to było tylko oszustwo

    powiedz to tym co latają do MOPSów i dopytują się kiedy wypłata

    > Ale co do podatkow gdybam tylko - nic na razie nie wiadomo. W przyszłym roku vat
    mial sie zmiejszyc o 1% ale to da sie wstrzymac gdyby kasy pisowi brakło.

    jasne, same się znajdą te pieniądze.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 356. Data: 2016-02-06 22:58:59
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 6 lutego 2016 22:51:36 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    argument: pis jest zły. No i git, za 4 lata nie pogłosujesz na pis.

    albo cos poupraszczaja to i druga kadencja niewykluczona.

    > powiedz to tym co latają do MOPSów i dopytują się kiedy wypłata

    qurcze, ten skok skojarzen mnie przerósł. Moze powinienem odpisac "tak, czerwone
    stokrotki"

    b.

  • 357. Data: 2016-02-06 23:20:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    albo cos poupraszczaja to i druga kadencja niewykluczona.

    > qurcze, ten skok skojarzen mnie przerósł. Moze powinienem odpisac "tak, czerwone

    skoro proste czytanie Cię przerasta

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 358. Data: 2016-02-07 00:51:35
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-02-06 o 10:24, Budyń pisze:
    > program był ogłoszony jako prodemograficzny - rodzina z docelowym jedynakiem nie
    dosc ze demografii nie poprawia to jeszcze 500zł zmniejsza budzetowe srodki
    przeznaczone dla rodzin wielodzietnych.

    Wymyślasz bzdurne teorie tylko po to żeby utwierdzić wszystkich w
    przekonaniu, że Twoi idole obmyślili wspaniały plan, a plan ten jest do
    d....
    Po pierwsze, urodzenie pierwszego dziecka jest dla młodych małżeństw
    największym obciążeniem, ponieważ zazwyczaj są to bardzo młodzi rodzice,
    niedoświadczeni i nieprzygotowani do rodzicielstwa, a dziecko jest
    bardzo często efektem przypadku. Często ciąża kończy się utratą pracy
    przez kobietę i borykaniem się z domowym budżetem.
    Rodzice zdecydują się na kolejne dziecko tylko wtedy, kiedy uzyskają
    stabilizację finansową, a taką właśnie mogła by dać pomoc państwa.
    Po drugie uważam, że PIS dobrze to sobie wykalkulował i chce dać tylko
    rodzinom wielodzietnym, szczególnie katolickim, bo jak powszechnie
    wiadomo wielodzietność jest domeną rodzin zagorzałych Katolików,
    całkowicie podporządkowanych doktrynie kościelnej m.in. zakaz używania
    jakiejkolwiek antykoncepcji.
    Po trzecie każde urodzenie dziecka, także i tego pierwszego jest
    prodemograficzne i nie pisz bzdur, że rodzina z jednym dzieckiem nie
    poprawia demografii.
    Po czwarte 500zł miało być finansowane z innych środków i nie pisz
    bzdur, że zmniejsza środki budżetowe dla rodzin wielodzietnych.

    > Jesli juz chcesz mówic o oszustwach wyborczych to porównaj z innymi partiami - pis
    to pierwsza partia od lat która w ogóle swoj program próbuje realizowac. Zarzucac ze
    nie jest w 100% zrealizowac zapoowiedzi jest niepowazne - zwlaszcza ze dopiero
    zaczyna rzadzic wiec finanse panstwa ma po poprzedniej ekipie.

    Jeżeli ktoś mówi o prawie i sprawiedliwości mając w d.... prawo i
    kierując się swoją sprawiedliwością to ja dziękuję.
    W tym przypadku PO było uczciwe, bo nie obiecywało "gruszek na
    wierzbie", ale mówiło wprost, że będzie trudniej, ale nie da się inaczej.

    > wyborcy to ocenia za niecałe 4 lata

    Już teraz wielu, którzy głosowało na PIS jest rozczarowanych, a widać,
    że PIS raczej nie idzie w dobrym kierunku.

    > naród jest poróżniony i nic tego nie zmieni. Lemingi zeby pis sie zesrał nie
    pokochają "kurdupla kaczora".

    Bo kurduple już pokazali wcześniej jakie są ich priorytety.

    > takie odliczenia realnie wspierające (a nie tylko PRowa zagrywka) mają sens
    wyłącznie w systemach w których pracujący ojciec zarabia na tyle duzo aby utrzymac
    matke z 5ka dzieci. Przy 5ce dzieci matka nie pracuje zarobkowo.

    W brew pozorom nawet w warunkach polskich byłby to spory zastrzyk
    gotówki, a przy tym zachęcająca do pracy.

    > to jest inny niz prodemograficzny program i zgadzam sie ze powinien zaistniec.

    Stabilność finansowa jest najbardziej prodemograficzną i najbardziej
    skuteczną metodą zachęcania ludzi do zakładania rodzin i rodzenia dzieci.

    > Moim zdaniem panstwo przez rok czy dwa powinna dopłacac składki zus pracodawcy
    który zatrudnia bezrobotnego.

    I znów myślisz jak typowy PISior, aby rozdawać i kosztem innych
    podatników robić prezenty, aby się tylko przypodobać elektoratowi.
    Załóżmy, że wprowadziłeś taką zasadę, a ja jako przedsiębiorca myślę sobie:
    Zatrudniam pracowników na okresy jakie dofinansowuje mi państwo. Kończy
    się okres dofinansowania, zwalniam pracownika i zatrudniam innego, aby
    znów korzystać z kolejnego zwolnienia.

    Czy o to Ci chodziło, aby ludzie non-stop zmieniali miejsca pracy?
    Przypuszczam, że nie o to, ale po prostu nie przemyślałeś swojego
    pomysłu tak samo jak PIS :)

    Zasada jest prosta. NIE WOLNO DOKŁADAĆ Z BUDŻETU PAŃSTWA!!!
    Ale stworzyć mechanizmy: zatrudniasz na normalnych umowach i z normalną
    płacą dla pracownika -> korzystasz z dodatkowych ulg podatkowych.
    Zatrudniasz na "umowy śmieciowe"? Nie masz żadnych zwolnień podatkowych.
    Przedsiębiorca musi bezpośrednio odczuć, że opłaca mu się zatrudniać
    pracowników na uczciwych warunkach.
    Wbrew pozorom takie podejście nic nie kosztuje kosztuje budżetu państwa.
    Wydawać by się mogło, że budżet będzie miał mniejsze wpływy. Nic
    bardziej mylnego, bo przecież te pieniądze i tak trafią do budżetu.
    Więcej w kasie przedsiębiorcy to więcej inwestycji i więcej miejsc
    pracy, a pracownicy to co zarobią to przejadają dając innym zarobić, a
    państwu dochód w postaci podatku VAT. Ponadto w taki sposób można
    obywatelom ustabilizować rynek pracy i płacy, a stabilizacja niesie za
    sobą zwiększoną konsumpcję (pobudza budownictwo, sprzedaż samochodów
    itd.) oraz wzrost demograficzny.
    Podobnie też z demografią. Stworzyć mechanizmy: im masz więcej dzieci
    tym mniej nam oddajesz podatków.

  • 359. Data: 2016-02-07 00:52:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-02-05 o 16:58, Budyń pisze:

> [...]
    ile tych które to ewidentnie przechleją? Ja nie znam ani jednej.
    > nie za bardzo w to wierze - tego programu nie jeszcze nie ma a juz kolejki po
    dzieci są?

    Nie kolejki, lecz na razie pojedyncze przypadki, ale jednak.

    > Sciema raczej jakas - ale niech tam ci będzie ze prawda.
    > W polsce jest ponad 7mln dzieci - a w domach dziecka jakies 20tys. Ty kompletnie
    pomijasz problemy skali i proporcji. Jedną rodzine znasz co pije to robi ci sie z
    tego obraz całosci. Z katolami to samo. Z rodzinami patologicznymi jak wyżej - spytaj
    tej swojej znajomej ile tych wyrodnych rodzicow przyszło i przelicz na kraj. Wyjdzie
    ci ze nie ma o czym w ogole mowic.

    Ja się wychowałem w dzielnicy, gdzie alkoholizm był na porządku
    dziennym. Z resztą w kamienicy, w której mieszkałem na dwadzieścia kilka
    rodzin, rodzin bez problemów alkoholowych naliczyłbym na palcach jednej
    ręki. Naprawdę dużo widziałem i wiem jakie jest podejście takich ludzi
    do pracy i sposobów finansowania libacji alkoholowych. Ludzie ci szukali
    pracy dopiero wtedy, kiedy nie mieli już za co pić, okradając swoje
    dzieci z zasiłków i pomocy społecznej. Pomimo, że w czasach PRL-u nie
    było najmniejszego problemu ze znalezieniem pracy, a wręcz na odwrót
    pracodawcy prosili się, aby ludzie przychodzili pracować. Wchodziłeś do
    dowolnego zakładu pracy i od następnego dnia już pracowałeś i to za
    wypłatę, która starczyła na w miarę normalne życie. Bezrobotni i
    bezdomni byli tylko z własnego wyboru.
    Jak to bywało u alkoholików?
    Sporo bym tu mógł opowiadać com widział i czego byłem świadkiem.
    Jedna z moich koleżanek, sąsiadka z mieszkania obok, dostała paczkę z
    ubraniami zorganizowaną przez ludzi z parafii. Po kilku dniach jej matka
    sprzedała te ubrania, a za pieniądze kupiła alkohol.

    > ja zwykle u ciebie.

    Nie u mnie, bo takich sytuacji jest wiele w całym kraju.

    > Kluczem jest 80%. Tylu bezrobotnym nie przysługuje zasilek.

    No to masz przez pierwsze 3 miesiące 664,90zł i dalej po 522,10zł
    brutto. Z tego trzeba odjąć ok. 13% aby wyliczyć kwoty netto.
    Ale weź jeszcze dolicz do tego dodatki mieszkaniowe, z których często te
    osoby korzystają. Kwoty mogą sięgnąć nawet kilkuset zł miesięcznie.
    A to nie są jedyne pieniądze, które można jeszcze "wydębić" od państwa.
    Naprawdę zaskakujące bywa, że wielu bezrobotnych z wyboru bardzo dobrze
    zna wszystkie możliwości pozyskiwania pomocy, o których przeciętny
    obywatel nie ma nawet pojęcia.

    > nawet belka wczoraj musial przyznac ze 500+ wplynie pozytywnie na pkb. Jakby mu
    zeby rwali :)

    ROTFL a niby w jaki sposób rozdawanie kasy ma wpłynąć pozytywnie na
    wzrost PKB?
    Chyba nie chcesz mi powiedzieć jak jeden z moich kolegów z pracy: "jak
    dadzą te 500zł to matki będą siedziały w domu i będą wychowywały dzieci,
    a przez to zwolnią miejsca pracy młodym" :D

    > a znasz takich?

    Tak. Nawet z takimi pracuję obecnie.

    > opowiesci leminga - jesli to program pisu to jest zły. Ale dotychczas nikt nie
    zaproponowal lepszego, co tam lepszego -żadnego.

    To, że nikt wcześniej niczego nie zaproponował nie oznacza, że musimy
    sięgać po najgorsze rozwiązania. Wystarczy zobaczyć jak to robi zachód i
    wybrać te sposoby, które faktycznie działają.

  • 360. Data: 2016-02-07 08:42:31
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 6 lutego 2016 23:23:37 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    argument: pis jest zły. No i git, za 4 lata nie pogłosujesz na pis.

    albo cos poupraszczaja to i druga kadencja niewykluczona.

    > skoro proste czytanie Cię przerasta

    no przerasta - co ma zyczeniowe myslenie lemingów o tym ze pis zaraz sie wyłozy na
    500+ i znów bedzie jak dawniej (@A. Holland), z klientelą mopsów, ilosciowo jakims
    marginesem- nie wiem. Powiedz mi.

    b.