    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [OT] eeee linuxowcy
    Date: Sat, 22 Sep 2018 18:24:50 +0200

    On 9/22/2018 5:09 PM, Budyń wrote:
    > a komenda reboot jest zorganizowana rozsądnie?

    Nie chodzi o reboot. Chodzi o *nagłe* wyłaczenie karty SD kiedy
    kontroler jest wlaśnie w połowie relokacji bloku. Poniewaz nie wiesz
    kiedy kontroler zdecydowal o relokacji to nie masz żadnej szansy na
    pewne i bezbłedne wyłaczenie Pi bez zatrzymania wczesniej karty, możesz
    liczyć na szczęscie lub kupić kartę przemysłową ktora albo nie robi
    relokacji albo ma własne źrodło zasilania na te milisekundy.

    > to znaczy daje czas i mozliwosci pozamykania otwartych spraw? Bo to jest moja
    podstawowa komenda :-)

    Nie, to nie o nia chodzi.

    Chodzi o shutdown.

    Niestety nie zawsze shutdown informuje kontroler o tym żeby przestał
    relokować bloki, nie wiem jak zachowuje się w PI bo już od dawna nie
    używam. Ogólnie karty SD nie nadają się do pracy w urzadzeniach gdzie
    zasilanie znika bez powodu. Natomiast wewnętrzny flash Pi jest na to
    odporny (podobno) i preferowany w takich rozwiązaniach.

    Jeśli chcesz ograniczyć problem to używaj shutdown. Może pomóc.

    Karta nie uszkadza się fizycznie, przynajmniej takiej nie spotkałem. To
    tylko ciezkie uszkodzenie logiczne filesystemu, często bez możliwosci
    naprawy.