    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: OT - pytanie o grupe pms
    Date: Mon, 25 Oct 2021 22:57:31 +0200

    > Z usenetem jest podobnie jak z Naszą Klasą
    > Mimiec wykupił i zlikwidował i historia Polaków, polskiej społeczności, zdjęcia
    klasowe, więzi klasowe, zostały zniszczone./

    > Pisałem do Ministra Kultury aby kupił Naszą Klasę od Mimca
    > ale nie wykazał zainteresowania
    > No i Polska Nasza Klasa została zutylizowana przez Mimca

    za wikipedią:

    22 czerwca 2010 nasza-klasa.pl zmieniła się w nk.pl[2]. Posunięcie to
    spowodowane było zmianą charakteru serwisu; następnie stopniowo wygasało
    pierwotne przeznaczenie portalu[14], jakim było odnajdywanie znajomych
    ze szkolnych lat, ustępując miejsca tworzeniu wielopoziomowej platformy
    komunikacyjnej dla polskich internautów. Wiąże się to z wprowadzeniem
    nowych funkcji (m.in. komunikator NKtalk, mikroblog, wpisy, grupy,
    śledzik, ocenianie zdjęć).

    czyli autorom pomysłu zaczęło "odbijać" i zamiast zarabiać, chcieli
    zarabiać bajońskie sumy.

    i dalej
    ... Zmiany dokonane na portalu (m.in. polityka dotycząca ochrony danych
    osobowych, obarczanie użytkowników dodatkowymi kosztami za dawniej
    darmowe funkcje, inwazyjne reklamy) spowodowały gwałtowny spadek
    oglądalności

    wtedy była szansa na zainteresowanie ministra "dziedzictwem"

    i akapit o cenach i handlu:
    W 2007 roku założyciel serwisu Maciej Popowicz sprzedał niemieckiemu
    funduszowi venture capital European Founders swoje 20% udziałów ,,Naszej
    klasy", której całkowita wartość oceniana była wówczas na 15 mln zł[17].
    W okresie między styczniem a czerwcem 2008 roku większościowy pakiet
    udziałów w serwisie nabyło przedsiębiorstwo Forticom, za który zapłaciło
    200 milionów złotych[

    no jeśli ja bym miał coś wartego 15 baniek, a ktoś by mi oferował 200
    baniek - sprzedałbym i nazwał to interesem życia. NK konało, Polacy
    zarobili, ostatni właściciel wtopił jak Sasin z wyborami.

    PAtrz jak tą samą historię można opowiedzieć w inny sposób. raz w
    oparciu mam swoje zdanie, drugi raz, wyrobię sobie zdanie w oparciu o fakty
    ToMasz