  • Data: 2012-06-05 21:23:51
    Temat: Re: Obieg kotła - otwarty
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-06-05 20:27, Robert G pisze:

    > pewno nie będziesz miał niskiej temp powrotu. Musisz tylko po stronie
    > kotła założyć pompkę w obiegu, bo grawitacyjnie woda krąży wolniej i się
    > bardziej wychładza.

    Pompkę oczywiście zamontuję.
    Czyli wersja:

    Kocioł - wężownica CWU - wymiennik - pompa - powrót kotła (oczywiście
    naczynie wzbiorcze też będzie).

    Będzie OK?

    Wtedy na zbiorniku CWU będzie temp taka jak na kotle. Może dać zbiornik
    CWU równolegle z jakimś zaworem przekierowującym wodę bądź na wymiennik
    bądź na zbiornik.

    Przewiduję możliwość grzania w sezonie letnim CWU ciepłem z kotła. Czy w
    przypadku gdybym podłączył wężownicę w szereg wystarczy tylko nie
    uruchamiać pompek za wymiennikiem?

    --
    M.