  • 11. Data: 2017-05-06 21:23:45
    Temat: Re: Ocieplenie ściany wewnątrz
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 6 maja 2017 20:32:41 UTC+2 użytkownik gobo napisał:
    > Rozmawialem ze znajomym budowlancem i powiedzial, ze taka grubosci
    > izolacji spokojnie wystarczy, by nie uciekalo cieplo z wnetrza domu.

    A na jakiej podstawie tak powiedziaL?
    Liczył? Zdawało mu się?

    > garazu tez powinnno byc caly czas wiecej niz 0st.
    Nie żebym powyższego budowlańca krytykował bo raczej się z nim zgadzam ale czekam na
    opinie tubylców wychodowanych na forum muratora itp wynalazkach.

  • 12. Data: 2017-05-07 11:15:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Nie żebym powyższego budowlańca krytykował bo raczej się z nim zgadzam ale czekam
    na opinie tubylców wychodowanych na forum muratora itp wynalazkach.

    Ale jeżeli w projekcie mi napisali 15cm (20cm po ścianach zewnętrznych),
    to mam uznać - "pewnie se chlapnęli" i zmienić np. na 10cm i 15cm, bo a
    co tam, będzie to samo?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 13. Data: 2017-05-07 11:15:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > z lambda 31.

    Czyli grafitowy zakładam?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2017-05-07 21:36:40
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Tak, grafitowy.

  • 15. Data: 2017-05-07 21:40:25
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej!
    Na podstawie doswiadczenia. Jego ekipy stawiaja kilka domow rocznie. Z
    sufitem problemow nie ma, bo nad garazem jest pomieszczenie ogrzewane i
    na podlodze bedzie tez styro. Na elewacji mam 20cm styro grafitowego.
    Dlatego zakladamy, ze w garazu bedzie w najgorszym wypadku okolo 2-3st.
    na plusie. No i z tym te 10cm powinno sobie poradzic. Na Dolnym Slasku
    gdzie mieszkam nie ma zbyt wielu mroznych dni. Gdy bedzie zle, to zawsze
    moge dokleic drugie 10cm na sciane i bedzie ok.
    Piotr

  • 16. Data: 2017-05-07 22:29:52
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.05.2017 21:40, gobo wrote:
> [...]
    > gdzie mieszkam nie ma zbyt wielu mroznych dni. Gdy bedzie zle, to zawsze
    > moge dokleic drugie 10cm na sciane i bedzie ok.

    Zapominasz, że zimno z sufitu wlezie stropem na ściany pomieszczeń,
    wyciągnie z nich ciepło.

  • 17. Data: 2017-05-07 22:51:56
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Ale sufit w garazu tez ocieplilem styropianem. Tak samo jak i sciane
    stykajaca sie z powierzchniami mieszkalnymi.
    Piotr

  • 18. Data: 2017-05-07 22:58:17
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 6 maja 2017 07:58:27 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    > Garaż nieogrzewany, dlatego jedna ściana od sypialni jest w projekcie
    > ocieplana - 15cm styro. Jestem przed tynkami i zakładam że teraz jest

    Ja mam duży kawał ściany, który oddziela garaż od salonu, niczym
    nie ocieplałem (choć miałem zamiar) i jest dobrze, w garażu kila stopni
    na plusie, w salonie nie odczuwam, że coś ziębi.
    Ściana nośna, poroterm 25.

    L.

  • 19. Data: 2017-05-07 23:41:44
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-05-06 o 13:50, s...@g...com pisze:

    > I jak bedzie miał pecha to mu sie grzyb zrobi na tej scianie w domu.
    > I to wcale nie musi byc sciana za szafą. Widziałem grzyba na takiej scianie 30 cm
    od kaloryfera A sciana wcale nie zimna.
    > Jakieś 40cm paska od ziemi bylo przypruszone na szarozielono.
    >
    > W innym miejscu podobna sciana od strony dworu, zero grzyba. Oba pomieszczenia to
    nie kuchnia/łazienka.

    > Grzyb to nieprzewidywalne stworzenie...

    U mnie powstal za lozkiem ze szmata, dotykajacym do wewnetrznej sciany
    12cm miedzy lazienka a pokojem corki. Odkryty wczoraj, wiec jakby nawet
    zimy nie ma.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2017-05-07 23:43:06
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-05-06 o 13:33, Janusz pisze:

    > Zwykły styropian i druga ścianka z 6cm betonu komórkowego, potem
    > normalnie otynkować.
    > Ja mam tak właśnie zrobioną ścianę pomiędzy garażem a domem,
    > dzięki temu ściana jest w pełni użytkowa, można półki zawiesić
    > z lekkimi rzeczami i nie ma problemu jak się w nią uderzy.

    I dwadziescia pare centymetrow szerokosci garazu poszla na pastwisko. :-)

    Pozdro.. TK