  • 1. Data: 2018-02-05 08:45:56
    Temat: Ocieplenie stropu wełna/styro
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czesc,
    Do ocieplenia mam 200m2 stopu - parterówka, strop monolit.
    Plan był taki by na stropie zrobić WM i na to zrobić konstrukcje drewnianą wypełnioną
    30cm wełny i na to OSB by była podłoga.
    Dobra wełna 0,33 to około 50zł by było 30cm = 10000zł + deski + w ciu... roboty

    Tak się zastanawiam czy nie lepiej dać dać styropianu bo dużo mniej roboty z tym i tu
    mam 2 opcje:

    1) WM na stropie na to styropian grafit FASADOWY 0,32 75kPa 30cm = 10800zł
    2) WM na stropie na to styropian grafit PODŁOGOWY 0,31 100kPa 30cm = 12800

    Zakładając, że na styro dam OSB czy warto brać styropian podłogowy???
    Jak położę osb na fasadowy 75kPa to nic się nie będzie uginało?

    Albo brać najtańsze styro choć chyba nie ma sensu
    3) FASADOWY 0,40 9900ZŁ
    4) PODŁOGA 0,40 10000ZŁ

    Ogólnie - jest sens pchać się w styropian??? Na pewno jest z nim mniej roboty po
    rozłoże 2 warstwy, położę płyty OSB, które połączę ze sobą łącznikami H i podłoga
    będzie stabilna. Przy wełnie potrzeba będzie mega dużo czasu by zrobić stelaż wysoki
    na 30cm jeszcze trzeba będzie w nim wycinać dziury na preflexy z WM i przewody z
    prądu, które leżą na stropie.

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2018-02-05 08:57:08
    Temat: Re: Ocieplenie stropu wełna/styro
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 08:45:58 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    > 2) WM na stropie na to styropian grafit PODŁOGOWY 0,31 100kPa 30cm = 12800

    100kPa to ja na podłogę pod wylewki daje

    > Zakładając, że na styro dam OSB czy warto brać styropian podłogowy???
    > Jak położę osb na fasadowy 75kPa to nic się nie będzie uginało?

    2x osb z przesunięciem lub frezowany i bedzie git

    > Albo brać najtańsze styro choć chyba nie ma sensu
    > 3) FASADOWY 0,40 9900ZŁ
    > 4) PODŁOGA 0,40 10000ZŁ

    trzeba wyliczyć współczynnik cena/straty ciepła. Moze okazac sie ze korzystniej dać
    grubszy niz planowałes ale nieco gorszy. Ale tez różnice mogą być pomijalne, trzeba
    sprawdzac dostawców styro.

    A poza tym jakies chore kwoty ci wychodzą - kupilem pare dni temu 20m2 0,038 za
    3400zł.

    b.

  • 3. Data: 2018-02-05 09:36:48
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 08:45:58 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

    > Tak się zastanawiam czy nie lepiej dać dać styropianu bo dużo mniej roboty z tym i
    tu mam 2 opcje:

    Nie napisałeś co na górze będziesz chciał robić. Czy salę taneczną, czy
    strych na który będziesz wchodził dwa razy w roku (wyciągnąć i schować
    bombki i oświetlenie na choinkę;)

    > Ogólnie - jest sens pchać się w styropian??? Na pewno jest z nim mniej

    Pewnie, że tak. Nie bawiłbym się zupełnie w wełnę na nieocieplonym strychu
    tylko dał najtańszy styro jaki wychodzi per U.

    "WM na stropie na to styropian grafit FASADOWY 0,32 75kPa 30cm = 10800zł"

    To jest całkiem sensowna opcja bo wychodzi przegroda o U=0,106 za 11k.

    Jakiś tani styro z allegro 0,042 po 153/m3 żeby wyszło takie U trzebaby dać
    40cm = 80m3 = 12,2k :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2018-02-05 09:39:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 08:57:09 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > A poza tym jakies chore kwoty ci wychodzą - kupilem pare dni temu 20m2 0,038 za
    3400zł.

    Czemu chore? Chciałeś napisać 20m3 chyba? On potrzebuje 60m3 więc 3 x tyle
    co Ty - czyli kwoty wychodzą mu prawie identyczne ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2018-02-05 10:46:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-05 o 08:45, uciu pisze:
> [...]
    wypełnioną 30cm wełny i na to OSB by była podłoga.
    > Dobra wełna 0,33 to około 50zł by było 30cm = 10000zł + deski + w ciu... roboty
    Niestety tak zrobiłem bo najłatwiej wełnę między belkami ułożyć i nie
    dość że roboty sporo to jeszcze wełna ma tendencje do ubijania się,
    właśnie po kilku latach obserwuję że opadła i to sporo, mam chyba 40cm a
    teraz jest tak 5-10cm mniej i to widzę pod deskami bo nie mam całego
    strychu odeskowanego. Ale jest za to niepalna, styropian to wiekszy
    strach poza tym nie wiem jak temp panujące na strychu bedą działać na
    styro, moze dość szybko się kurczyć.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2018-02-05 10:46:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 09:39:49 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Czemu chore? Chciałeś napisać 20m3 chyba? On potrzebuje 60m3 więc 3 x tyle
    > co Ty - czyli kwoty wychodzą mu prawie identyczne ;)

    a jak tak to zgoda, nie zwrócilem uwagi ze on ma strop ponad 2x wiekszy niz ja
    podłogę.

    b.

  • 7. Data: 2018-02-05 12:40:29
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 10:46:49 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > strach poza tym nie wiem jak temp panujące na strychu bedą działać na
    > styro, moze dość szybko się kurczyć.

    Nie będą gorsze niż temperatury na elewacji od strony południowej więc nie
    ma się zupełnie czym przejmować :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2018-02-05 14:17:02
    Od: uciu <a...@g...com>

    strych ja strych :-) -> rupieciarnia / magazyn / suszarnia
    Tak jak chyba Adam pisał - najlepiej wychodzi mi fasadowy w lokalnej hurtowni po
    182zł/m3
    http://styronet.pl/styropian-grafitowy-swisspor-lamb
    da-plus-fasada.html
    Ten sam dam na elewacje i moze zejdą z ceny jak wezmę sporo ;-)

    Na to pójdzie OSB i będzie git :-)

    dzięi

  • 9. Data: 2018-02-05 19:09:53
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-05 o 12:40, Adam Sz. pisze:

    > Nie będą gorsze niż temperatury na elewacji od strony południowej więc nie
    > ma się zupełnie czym przejmować :)
    No nie zgodzę się, mam elewację jasną i nawet w największe upały jest
    ledwo ciepła,
    z kolei na strychu jest ponad 50st jak nie więcej.
    Styropian ja się zacznie degradować pod elewacją to tego nie zauważysz,
    będzie się robiła coraz większa pustka.
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 10. Data: 2018-02-05 19:11:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 05.02.2018 o 08:45, uciu pisze:
> [...]
    na 30cm jeszcze trzeba będzie w nim wycinać dziury na preflexy z WM i przewody z

    Ja zrobiłem 4x5cm EPS 100 na zakład. W pierwszych dwóch warstwach
    wycinka na flexy, pozostałe dwie całe, wszystkie na zakład. To
    przykryłem OSB 8mm i jak dla mnie jest, to w przyszłości zrobię na tym
    siłownie :-)

    ALE! Płyty OSB nabrały przez 2-3mc leżenia tam trochę wilgoci i porobiły
    się szersze o 1-3mm, także przynajmniej płyt OSB nie układaj na styk.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz