  • 11. Data: 2018-02-05 19:21:23
    Temat: Re: Ocieplenie stropu wełna/styro
    Od: "mol styropianowy" <s...@o...pl>

    > Niestety tak zrobiłem bo najłatwiej wełnę między belkami ułożyć i nie dość
    > że roboty sporo to jeszcze wełna ma tendencje do ubijania się, właśnie po
    > kilku latach obserwuję że opadła i to sporo, mam chyba 40cm a teraz jest
    > tak 5-10cm mniej i to widzę pod deskami bo nie mam całego strychu
    > odeskowanego. Ale jest za to niepalna, styropian to wiekszy strach poza
    > tym nie wiem jak temp panujące na strychu bedą działać na styro, moze dość
    > szybko się kurczyć. -- Pozdr Janusz

    A tą wełnę to dałeś taką twardą, czy taki puszek jak walą na elewację,
    pewnie rozwijaną z rolki?
    Bo na strop powinieneś dać twardą wełnę, wtedy nie powinna siadać.
    Z wełną chyba tak nie kantuja jak ze styropianem?

  • 12. Data: 2018-02-05 19:25:45
    Od: "mol styropianowy" <s...@o...pl>

    > strych ja strych :-) -> rupieciarnia / magazyn / suszarnia
    > Tak jak chyba Adam pisał - najlepiej wychodzi mi fasadowy w lokalnej
    > hurtowni po 182zł/m3
    > http://styronet.pl/styropian-grafitowy-swisspor-lamb
    da-plus-fasada.html
    > Ten sam dam na elewacje i moze zejdą z ceny jak wezmę sporo ;-)
    > Na to pójdzie OSB i będzie git :-) dzięi

    fasadowy absolutnie nie nadaje sie an posadzki, bo jest tak mięciutki, że
    zgniecie ci się na placek, chyba że dasz tusztowanie jak pod wełnę, wtedy
    możesz śmiało dawać fasadowy, ale roboty tyle samo, na podłogę to minimum
    EPS120 się nadaje a on kosztuje coś 250zł/m3
    Powinienieś dać twardą wełnę, wtedy może nawet da się mominąć rusztowanie.
    Jak wychodzi cenowo twarda wełna do twardego styropianu?

  • 13. Data: 2018-02-05 19:55:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 lutego 2018 19:09:58 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > No nie zgodzę się, mam elewację jasną i nawet w największe upały jest
    > ledwo ciepła,
    > z kolei na strychu jest ponad 50st jak nie więcej.

    Nawet gdyby to...

    > Styropian ja się zacznie degradować pod elewacją to tego nie zauważysz,
    > będzie się robiła coraz większa pustka.

    ... tutaj conajwyżej położony na styro OSB zacznie sobie opadać o jakieś
    milimetry (a nawet jak centymetry, to co z tego?), myślę, że to bez
    większego znaczenia dla użytkującego :) Gdyby się rozszerzał to mogłoby
    to być probematyczne - po paru latach mógłby zacząć uderzać głową w
    krokwie;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2018-02-05 21:11:43
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-02-05 o 19:21, mol styropianowy pisze:

    > A tą wełnę to dałeś taką twardą, czy taki puszek jak walą na elewację,
    Na elewację daje się twardą w postaci płyt, ja dałem miękką.

    > pewnie rozwijaną z rolki?
    > Bo na strop powinieneś dać twardą wełnę, wtedy nie powinna siadać.
    Ale bym musiał ja docinać a tego chciałem uniknąć. poza tym wełna się
    rozpręża i
    i przez to niweluje szpary.

    > Z wełną chyba tak nie kantuja jak ze styropianem?
    Też mogą, bedzie np mniejsza gęstość i grubsze włókna żeby miała
    podobną sprężystość a będzie znacznie mniej zatrzymywała powietrza.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 15. Data: 2018-02-05 21:15:03
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 5 Feb 2018 19:21:23 +0100, mol styropianowy napisał(a):

    > A tą wełnę to dałeś taką twardą, czy taki puszek jak walą na elewację,
    > pewnie rozwijaną z rolki?
    > Bo na strop powinieneś dać twardą wełnę, wtedy nie powinna siadać.

    A sprawdzałeś ceny? No właśnie...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2018-02-07 20:51:38
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 05.02.2018 o 08:45, uciu pisze:
    > Czesc,
    > Do ocieplenia mam 200m2 stopu - parterówka, strop monolit.
    > Plan był taki by na stropie zrobić WM i na to zrobić konstrukcje drewnianą
    wypełnioną 30cm wełny i na to OSB by była podłoga.
    > Dobra wełna 0,33 to około 50zł by było 30cm = 10000zł + deski + w ciu... roboty
    >
    > Tak się zastanawiam czy nie lepiej dać dać styropianu bo dużo mniej roboty z tym i
    tu mam 2 opcje:

    > 1) WM na stropie na to styropian grafit FASADOWY 0,32 75kPa 30cm = 10800zł
    > 2) WM na stropie na to styropian grafit PODŁOGOWY 0,31 100kPa 30cm = 12800
    >
    > Zakładając, że na styro dam OSB czy warto brać styropian podłogowy???
    > Jak położę osb na fasadowy 75kPa to nic się nie będzie uginało?

    na stropie 150m2 położyłem dwie warstwy po 12cm a na to 8mm OSB
    Styro kleiłem klejem w piance, OSB też przykleiłem na to.
    nie dawałem żadnych łączników na płytym styro był "normalny" fasadowy i
    nic się nie ugina ani nie wypacza
    Klej w piance ma tę zaletę, że wszelkie nierównosci i szczeliny też nim
    wypełniałem i ocieplenie się sprawdza.

    Jak się zdecydujesz na styro to polecam kupić lub zrobić maszynkę do
    cięcia, u mnie to była konstrukcja podobna do tej
    https://www.youtube.com/watch?v=zpcFD6Tu3sc
    ale jeszcze zrobiłem regulację kąta
    Dokładność cięcia o niebo lepsza niż nożem, no i brak śmieci, a kto ciął
    nożem lub co gorsza piłą to wie ile zachodu jest z posprzątaniem tych
    naelektryzowanych kawałeczków ;)