  • Data: 2009-10-09 08:42:25
    Temat: Re: Ocieplenie szczytów - ankieta
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hamrnu$lf$1@news.onet.pl...

    > no nie bardzo. Porotherm 44(bo z takiego mam sciany) dobrze izoluje
    > termicznie w kierunku poziomym, w pionowym juz gorzej. Dlatego wypadaloby
    > zrobic zamkniecie sciany od szczytu jakims pasem styro na grubosc krokwi.
    > A ja to mam zrobione betonem :) Chociaz wydaje mi sie ze lepiej to zamknac
    > betonem niz zostawic otwarte komory pustaka. To tak na logike, nie
    > znalazlem zrodel na ten temat.

    Pewnie masz racje, ale jego izolacyjnosc zalezy tez od grubosci. Jezeli
    ocieplenia masz duzo to spokojnie zakrywasz prawie cala warstwe cegiel i
    problemu nie powinno byc, fakt najlepiej gdyby bylo 44cm. Prawdopodonie
    sciana w tym miejscu bedzie chlodniejsza jezeli ta grubosc nie bedzie
    osiagnieta, ale nia tyle by bylo to odczuwalne czy tym bardziej
    problematyczne. Dolozenie styropianu zapewne nie zaszkodzilo by, to tak
    prosta czynnosc ze az zal tego nie robic. A w Twojej, jak i mojej scianie
    styropian nie musial by byc na calej szerokosci cegly a na jej wewnetrznej
    wiekszej czesci by do tynku na zewnatrz zostalo troche materialu pod dachem
    gdyby ktos chcial.

    Pozdro.. TK