  • 1. Data: 2009-10-08 21:41:36
    Temat: Ocieplenie szczytów - ankieta
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Witam
    Ten wątek pojawia się regularnie.
    Chodzi o budynki z użytkowym poddaszem i o dokladne połączenie wełny
    ocieplającej dach ze styropianem ocieplającym ścianę szczytową.
    Mój murarz, jak go zapytałem powiedział - Panie, tak nikt nie robi.
    Spytałem dekarza - to samo. Gdzie tylko mogę bserwuję nowobudujące się
    domy i nigdzie tak nie widziałem.

    Ciekawy jestem ilu z Was ma tak zrobione? Jeśli możecie to napiszcie
    (nawet jednym słowem) odpowiedź na poniższe pytania:

    1. Czy masz ocieplony budynek w sposób j.w.
    2. Jeśli nie masz to
    a) czy masz wentylację mechaniczną
    b) ile lat uzytkujesz busynek
    c) czy są śłady wilgoci (grzyba)

    pozdr
    Adam

  • 2. Data: 2009-10-08 22:05:26
    Temat: Re: Ocieplenie szczytów - ankieta
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawy jestem ilu z Was ma tak zrobione? Jeśli możecie to napiszcie
    > (nawet jednym słowem) odpowiedź na poniższe pytania:

    Ty sie nie zajmuj pierdolami i ciemnym ludem na polu walki, tylko ocieplaj
    bo to Twoj dom i Twoje rachunki za ogrzewanie. Czasem madrzy ludzie pisza tu
    logiczne madre rzeczy.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-10-08 22:25:45
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Ty sie nie zajmuj pierdolami i ciemnym ludem na polu walki, tylko
    > ocieplaj bo to Twoj dom i Twoje rachunki za ogrzewanie. Czasem
    > madrzy ludzie pisza tu logiczne madre rzeczy.

    Dobrze byłoby żeby wątek nie zwekslował na inne tory, bo o ocieplaniu
    było już wiele razy w innych miejscach.
    I nie chodzi tu wysokość rachunków, tylko o problem wilgoci, czy
    praktyka potwierdza teoretyczne wywody o przemarzaniu, punkcie rosy
    itp.
    Adam

  • 4. Data: 2009-10-09 06:32:17
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > I nie chodzi tu wysokość rachunków, tylko o problem wilgoci, czy praktyka
    > potwierdza teoretyczne wywody o przemarzaniu, punkcie rosy

    dobra, wiec ja mam zrobione zle. Kapnalem sie za pozno (upchana welna),
    poprawka kosztowalaby mnie kupe czasu, ktorego nie mialem. Zostawilem tak
    jak jest, poprawilem jedynie scianki dzialowe aby zachowac ciaglosc welny.
    Moi rodzice maja ten sam blad, no tylko gdy oni budowali to nie bylo
    internetu :) Zrobione jest to w najgorszy sposob - na szczycie wylewka
    betonowa.
    Mieszkalem juz w domu ostatnia zime, dom rodzicow jest juz po kilku sezonach
    grzewczych i nic zlego sie nie dzieje. Zadnego przemarzania, wilgoci, plesni
    itp zjawisk. Jedynym objawem jest szybsze znikanie sniegu z dachu nad
    scianami szczytowymi. Co ciekawe - jest to latwiej zauwazyc u sasiadow
    (sciany 2W) niz u nas (1W - porotherm).

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2009-10-09 07:18:12
    Od: pio <p...@g...com>

    On 9 Paź, 08:32, "Tomek" <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    > itp zjawisk. Jedynym objawem jest szybsze znikanie sniegu z dachu nad
    > scianami szczytowymi. Co ciekawe - jest to latwiej zauwazyc u sasiadow

    To właśnie potwierdza teorię o ucieczce ciepła przez szczyty. Ściana
    jednowarstwowa musi być wykonana z grubego i ciepłego materiału. W
    przypadku scian 2W nośna ściana jest dużo gorsza termicznie i
    nagrzewajac się oddaje dużo ciepła przez szczyt. Ja przeczytałem o tym
    w Muratorze na etapie sbudowy ścian nośnych i kazałem to ocieplić.
    Najpierw rozmawiałem z kieronikiem i po moich wyjaśnieniach przyznał
    mi rację, choć wczesniej nie spotkał się z taką praktyką. Natomiast
    wykonawca wytrzeszczył oczy i długo trzeba było mu tłumaczyć o co
    chodzi. I snieg mi nie topnieje! Również kamera termowizyjna
    potwierdziła słuszność takiego rozwiązania (oprócz miejsc, które
    trzeba będzie jeszcze poprawić - ale to nie będzie "kucie szczytów").

    --
    Piotrek

  • 6. Data: 2009-10-09 07:35:24
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi o budynki z użytkowym poddaszem i o dokladne połączenie wełny
    > ocieplającej dach ze styropianem ocieplającym ścianę szczytową.

    pod dachem musi byc welna, nie mozna dac styro? Dach blaszany.

    > Mój murarz, jak go zapytałem powiedział - Panie, tak nikt nie robi.
    > Spytałem dekarza - to samo. Gdzie tylko mogę bserwuję nowobudujące się
    > domy i nigdzie tak nie widziałem.

    ja tez nigdzie na zywo tego nie widzialem, tyle co tu wyczytalem. Tez czeka
    mnie przeprawa z wykonawcą.

    --
    pozdr Z.

  • 7. Data: 2009-10-09 08:05:56
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 9 Paź, 09:35, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > pod dachem musi byc welna, nie mozna dac styro? Dach blaszany.

    > ja tez nigdzie na zywo tego nie widzialem, tyle co tu wyczytalem. Tez czeka

    Murarzom łatwiej jest nie robić przerwy na ocieplenie - górna
    powierzchnia krokwi służy za prowadnicę do lania zaprawy betonowej,
    wyrównującej wymurowaną ścianę - robota prosta i szybka - po co
    trudzić się robieniem jakiejś przerwy.
    Też mam spierniczone ściany szczytowe- zupełnie zabrakło mi wyobrażni.

  • 8. Data: 2009-10-09 08:11:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z dachu nad scianami szczytowymi. Co ciekawe - jest to latwiej zauwazyc u
    > sasiadow (sciany 2W) niz u nas (1W - porotherm).

    Ale sciana 1W to nie to samo co nieocieplona sciana nie 1W. W Twoim
    przypadku bardzo nie ma co ocieplac.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-10-09 08:20:06
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Ale sciana 1W to nie to samo co nieocieplona sciana nie 1W. W Twoim
    > przypadku bardzo nie ma co ocieplac.

    no nie bardzo. Porotherm 44(bo z takiego mam sciany) dobrze izoluje
    termicznie w kierunku poziomym, w pionowym juz gorzej. Dlatego wypadaloby
    zrobic zamkniecie sciany od szczytu jakims pasem styro na grubosc krokwi. A
    ja to mam zrobione betonem :) Chociaz wydaje mi sie ze lepiej to zamknac
    betonem niz zostawic otwarte komory pustaka. To tak na logike, nie znalazlem
    zrodel na ten temat.

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2009-10-09 08:21:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > I nie chodzi tu wysokość rachunków, tylko o problem wilgoci, czy praktyka
    > potwierdza teoretyczne wywody o przemarzaniu, punkcie rosy

    To ze przemarza to pewne jak smierc, raz ze wystarczy pomyslec, dwa ze byly
    tu zdjecia termowizyjne z takiego rozwiazania. Grzyb i wilgoc nie jest
    pewna, bo zalezy od paru czynnikow, natomiast chlodniejsze miejsca, wyzsze
    rachunki i owszem.
    Zastanawiac mozna by sie, gdyby ocieplenie tego wymagalo jakichs
    szczegolnych nakladow finansowych i bylo szczegolnie trudne wykonawczo. Tyle
    ze nie jest ani jedno ani drugie. Zanim przykryje sie dach murarz szczyty
    moze wymurowac spokojnie pare cm ponizej gornej krawedzi krokwi a murowac i
    tak musi. Styropian mozna przykleic tak samo przed jak i po przykryciu
    dachu, to zadna dodatkowa robota. Z punktu widzenia decyzji, ocieplac czy
    nie, nie ma sie co zastanawiac, a to ze ktos nie ma grzyba nie znaczy ze ma
    cieplo tak jak by mogl miec.

    Pozdro.. TK