  • 21. Data: 2009-10-10 16:56:06
    Temat: Re: Ocieplenie szczytów - ankieta
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    news:haqe1l$76e$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Tyle planuję na ścianę, do pustaka Porotherm 30 cm. Czy na szczyt to za
    > mało?

    Za malo to na pewno nie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2009-10-10 17:10:51
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nie mam pojęcia jak to wykończenie szczytów ma w ogóle wyglądać.

    Ja moze napisze jeszcze raz.
    Szczytu nie murujesz do gornej powierzchni krokwi tam gdzie bedzie
    przybijana membrana a zostawiasz miejsce na grubosc przyszlego ocieplenia
    naklejanego z gory na sciane. Sciane normalnie ocieplasz z zewnatrz a szczyt
    dodatkowo pod samym dachem z gory cala grubosc sciany zachowujac ciaglosc
    ocieplenia na styku obu powierzchni. Na "okredke" w sumie wychodzi, bo od
    wewnatrz dochodzi welna jako ocieplenie poddasza. W ten sposob sciana w
    kazdym miejscu jest ocieplona, z boku i z gory.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-10-10 18:49:49
    Od: M <M...@w...pl>

    robercik-us pisze:

    > Chodzi jednak o to, że jak wyjdziemy ponad strop i zaczniemy robić
    > szczyty - u mnie będą w sumie cztery - to ja chciałbym wiedzieć jak ta
    > 'dylatacja' [?] ma wyglądać. Może ktoś podrzuci link do rysunków/zdjęć.

    Google ukradli, czy co:

    http://forum.muratordom.pl/guzmania-budowania,t14494
    3-180.htm
    http://www.kamo.com.pl/praefa/funkcje.html

    pierwsze dwa linki z wyszukiwarki.

    M.

  • 24. Data: 2009-10-10 18:59:13
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Maniek4 pisze:
    [..]
    W ten sposob sciana w
    > kazdym miejscu jest ocieplona, z boku i z gory.

    No to zadam pytanie może z gatunku głupich, bo... co tu dużo mówić...
    nie jestem budowlańcem, a buduję swój pierwszy dom :-). I niestety się
    nie znam...
    Czy ta krokiew nie może być położona na szczycie? - wtedy izolację
    termiczną elewacji można podciągnąć jeszcze na krokiew, a już między
    krokwiami będzie wełna i żadnych w zasadzie mostków nie będzie... No...
    można też wówczas dać między tą krokwią a szczytem z piątkę styro..., bo
    w końcu sama krokiew nie jest dobrym materiałem izolacyjnym...
    Czy tak można? :-)
    pozdr.
    robercik-us

  • 25. Data: 2009-10-10 21:55:01
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > No to zadam pytanie może z gatunku głupich, bo... co tu dużo mówić... nie
    > jestem budowlańcem, a buduję swój pierwszy dom :-). I niestety się nie
    > znam...

    Budowlancow tu chyba malo, wiekszosc to ludzie po przejsciach albo przed.
    Razem uczymy sie od siebie. :-)

> [...]
    > można też wówczas dać między tą krokwią a szczytem z piątkę styro..., bo w
    > końcu sama krokiew nie jest dobrym materiałem izolacyjnym...

    Problem dotyczy nie tylko szczytow ale rowniez wszystkich wewnetrznych scian
    pod dachem. Trudno bedzie trafic z rozstawem krokwi akurat na kazda sciane,
    poza tym nie widzialem jeszcze krokwi na scianie, ale moze pomysl nie jest
    zly.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2009-10-11 05:51:25
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 10 Paź, 20:59, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > można też wówczas dać między tą krokwią a szczytem z piątkę styro..., bo
    > w końcu sama krokiew nie jest dobrym materiałem izolacyjnym...

    Jedyny problem jaki mi przychodzi do głowy w ocieplaniu szczytu to
    wysychanie muru, kiedy kładziemy szczelnie styropian. Wilgoć idzie do
    góry i na górze jest styropian na zewnątrz również, wnętrze ściany
    jest też powyżej ściany pokoju (chyba że nie jest) i gzieś od tej
    wewnętrzej strony nie zaszkodziłaby jakaś nieszczelność - np
    przylegająca wełna- wentylująca ścianę.
    Krokiew na ścianie szczytowej z tego względu może być nie najlepszym
    pomysłem, wełna jest ok.
    Pozdr