  • 11. Data: 2009-10-09 08:42:25
    Temat: Re: Ocieplenie szczytów - ankieta
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hamrnu$lf$1@news.onet.pl...

    > no nie bardzo. Porotherm 44(bo z takiego mam sciany) dobrze izoluje
    > termicznie w kierunku poziomym, w pionowym juz gorzej. Dlatego wypadaloby
    > zrobic zamkniecie sciany od szczytu jakims pasem styro na grubosc krokwi.
    > A ja to mam zrobione betonem :) Chociaz wydaje mi sie ze lepiej to zamknac
    > betonem niz zostawic otwarte komory pustaka. To tak na logike, nie
    > znalazlem zrodel na ten temat.

    Pewnie masz racje, ale jego izolacyjnosc zalezy tez od grubosci. Jezeli
    ocieplenia masz duzo to spokojnie zakrywasz prawie cala warstwe cegiel i
    problemu nie powinno byc, fakt najlepiej gdyby bylo 44cm. Prawdopodonie
    sciana w tym miejscu bedzie chlodniejsza jezeli ta grubosc nie bedzie
    osiagnieta, ale nia tyle by bylo to odczuwalne czy tym bardziej
    problematyczne. Dolozenie styropianu zapewne nie zaszkodzilo by, to tak
    prosta czynnosc ze az zal tego nie robic. A w Twojej, jak i mojej scianie
    styropian nie musial by byc na calej szerokosci cegly a na jej wewnetrznej
    wiekszej czesci by do tynku na zewnatrz zostalo troche materialu pod dachem
    gdyby ktos chcial.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2009-10-09 08:46:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Murarzom łatwiej jest nie robić przerwy na ocieplenie - górna
    >powierzchnia krokwi służy za prowadnicę do lania zaprawy betonowej,
    >wyrównującej wymurowaną ścianę - robota prosta i szybka - po co
    >trudzić się robieniem jakiejś przerwy.

    Najwiekszy problem sprawia im myslenie.
    Co za problem do deski/laty ktora sciagaja po krokwiach przybic kolka
    grubosci przyszlego ocieplenia?

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-10-09 11:32:37
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    ?

    --
    pozdr Z.

  • 14. Data: 2009-10-09 17:24:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:han70m$rup$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ?

    !

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-10-09 20:12:32
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Jak zalewają to chyba przybić lekko jakąs łatę a po zalaniu ja wyciagnąc i
    otwór zakleić styro.
    Czy ma ktos gotowy patent jak to prosto zrobić? - mam ekipę co źle
    skalkulowała sobie robote i teraz co krok jak jest jakas "zmiana" rzadają
    kroci.

    --
    Mariusz

  • 16. Data: 2009-10-10 00:04:18
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości
    > Jak zalewają to chyba przybić lekko jakąs łatę a po zalaniu ja wyciagnąc i
    > otwór zakleić styro.

    Kolega Robert pisal, ze gorna krawedz krokwi sluzy za prowadnice do
    sciagania zaprawy z wymurowanego szczytu. Skoro tak to polubili to do deski
    ktora sciagaja te zaprawe po krokwiach mozna przybic kolek grubosci
    przyszlego styropianu i sciagac sobie do woli. Ten kolek to dystans miedzy
    gorna krawedzia krokwi a powierzchnia do ktorej przyklei sie styropian.

    > Czy ma ktos gotowy patent jak to prosto zrobić? - mam ekipę co źle
    > skalkulowała sobie robote i teraz co krok jak jest jakas "zmiana" rzadają
    > kroci.

    A na jakim etapie jestes z ta robota? Jezeli przed szczytami to niech muruja
    normalnie tyle ze nizej o warstwe styropianu. To zadna sztuka i ta sama
    robota.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2009-10-10 16:22:52
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > A na jakim etapie jestes z ta robota? Jezeli przed szczytami to niech
    > muruja normalnie tyle ze nizej o warstwe styropianu. To zadna sztuka i ta
    > sama robota.

    Grzebiemy się z fundamentami, ale ambitny plan zakłada dach w tym roku lol
    Ale jak murujemy szczyty to sa one mocno kanciaste i jak to potem sie równa
    do krokwi?
    Rozumiem, że wtedy równa się do krokwi ale o np 15 cm nizej i dziure
    pomiedzy ściana a krowkią uzupełnia się styropianem... Czy jak będe miał
    deskowany w pełni dach to cos zmienia czy nic a nic?

    --
    Mariusz

  • 18. Data: 2009-10-10 16:31:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Grzebiemy się z fundamentami, ale ambitny plan zakłada dach w tym roku lol
    > Ale jak murujemy szczyty to sa one mocno kanciaste i jak to potem sie
    > równa do krokwi?

    Docina sie cegle, suporex czy co tam masz za sciane. Jakies tam nierownosci
    mozna rownac zaprawa, albo zostawic do opianowania. Do rownej powierzchni
    latwiej bedzie przykleic styropian.

    > Rozumiem, że wtedy równa się do krokwi ale o np 15 cm nizej i dziure

    Dokladnie tak. Czy 15 ? Rzecz gustu.

    > pomiedzy ściana a krowkią uzupełnia się styropianem... Czy jak będe miał
    > deskowany w pełni dach to cos zmienia czy nic a nic?

    Raczej nie wiele. Drewno to niby tez izolator ale taki sobie. Deski beda
    mialy pewnie jakies 2,5cm a to trudno uznac za ocieplenie w ogole.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2009-10-10 16:48:39
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Dokladnie tak. Czy 15 ? Rzecz gustu.
    Tyle planuję na ścianę, do pustaka Porotherm 30 cm. Czy na szczyt to za
    mało?

    --
    Mariusz

  • 20. Data: 2009-10-10 16:53:10
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > mozna rownac zaprawa, albo zostawic do opianowania. Do rownej powierzchni

    Zaraz zaraz chłopaki...
    Mnie też zaczynają majstry właśnie ciągnąć ściany - już zrobili trzy
    rogi i powiedzieli, że jak ktoś w sobotę zaczyna, to mu się darzy :-D.

    Chodzi jednak o to, że jak wyjdziemy ponad strop i zaczniemy robić
    szczyty - u mnie będą w sumie cztery - to ja chciałbym wiedzieć jak ta
    'dylatacja' [?] ma wyglądać. Może ktoś podrzuci link do rysunków/zdjęć.

    Buduję z maxa na 29 cm, a dach będzie ceramiczny bez pełnego deskowania,
    gdyby to miało mieć jakieś znaczenie.

    Nie mam pojęcia jak to wykończenie szczytów ma w ogóle wyglądać.

    pozdr.
    robercik-us