  • 1. Data: 2009-10-08 20:59:13
    Temat: tasma teflonowa czy pakuly
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Samodzielnie walcze z instalacja CO i wodną. Zastanawiam sie co jest
    lepsze - tasma teflonowa czy pakuly + pasta do gwintow?

    Wiem ze nie powinno sie lutowac miedzianych rurek obok gwintow z
    pakulami, czy tasma teflonowa jest odporna na wysoka temperature
    lutowania (miekkiego)?

    Co daje pasta do gwintow?

  • 2. Data: 2009-10-08 21:12:12
    Temat: Re: tasma teflonowa czy pakuly
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Kazik" <k...@l...localnet> napisał w wiadomości

    > Samodzielnie walcze z instalacja CO i wodną. Zastanawiam sie co jest
    > lepsze - tasma teflonowa czy pakuly + pasta do gwintow?

    Konopie są lepsze.

    Taśma teflonowa ma tę wadę, że jak skręcasz gwint to nie wolno go cofnąć.
    Jak cofniesz, musisz robić od początku, bo będzie ciekło jak nie od razu to
    za jakiś czas.
    Ale i tak najlepsza jest nitka Loctite. To jest nić z włókna chyba
    polipropylenowego powlekanego teflonem.

    > Wiem ze nie powinno sie lutowac miedzianych rurek obok gwintow z pakulami,
    > czy tasma teflonowa jest odporna na wysoka temperature lutowania
    > (miekkiego)?

    Nie jest.

    > Co daje pasta do gwintow?

    Uszczelnia i zabezpiecza konopie przed zamakaniem, a ponadto powoduje
    delikatne pęcznienie konopii.
    Kiedyś się używało do tego celu łoju, smaru lub pokostu.

  • 3. Data: 2009-10-09 07:09:24
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

> [...]
    >
    > Wiem ze nie powinno sie lutowac miedzianych rurek obok gwintow z pakulami,
    > czy tasma teflonowa jest odporna na wysoka temperature lutowania

    Pakuły i pasta. Pasta jest odporna na zakres teperatru jak dla lutowania
    miękkiego. Podczas lutowania elementów na zamontowanym zaworze owiń zawór
    mokrą szmatką - to go trochę zabezpieczy, podobnie z wkrętką.

    Pasta powoduje uszczelnienie i zabezpieczenie gwintu. Po 10 latach
    rozkręcisz jakbyś skręcił wczoraj.
    Na gwincie najpierw bardzo ciasno owijasz nic pakuł (wcale nie musi być jej
    dużo, ale musi być ciasno owinięta) Potem smarujesz pastą i wkręcasz do
    kształtki czy zaworu. Nie smaruj gwintu pastą przed nawinięciem pakuł!
    Pamiętaj że włókna pakuł nie mogą znaleźć się w świetle rury, zaworu itp-
    muszą być tylko na gwincie- resztki pakuł powodują szybką korozję elementów
    stalowych, zatykają pompy, filtry itd.

    Taśmę sobie odpuść, potrafi zacząć przeciekać np po roku. Jeżeli już gdzieś
    używasz - używaj tej do gazu - jest trochę grubsza i lepiej uszczelnia.
    Nić teflonowa loctite'a o której pisze Plumpi - zdecydowanie lepsza niż
    taśma, ale ja jej osobiście nie lubię- jak dla mnie nadal ma wady taśmy -
    przy cofaniu wkręconego gwintu rozwala się na włoski i do końca nie wiem czy
    w dłuższym okresie połączenie będzie szczelne.
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2009-10-09 07:51:19
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Samodzielnie walcze z instalacja CO i wodną. Zastanawiam sie co jest
    > lepsze - tasma teflonowa czy pakuly + pasta do gwintow?

    temat wałkowany od dawna...
    jest jeszcze 3 rozwiązanie:

    pasta do uszczelnień gwintów loctite 577
    bez pakuł, nitek i tasiemek - dajesz samą pastę

    wady: cena i czas potrzebny na wyschnięcie

  • 5. Data: 2009-10-09 08:15:13
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Kazik" <k...@l...localnet> napisał w wiadomości
    > Samodzielnie walcze z instalacja CO i wodną. Zastanawiam sie co jest
    > lepsze - tasma teflonowa czy pakuly + pasta do gwintow?

    Jeśli samodzielne, trzymaj się z dala od taśmy teflonowej
    qaz

  • 6. Data: 2009-10-09 08:45:44
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Ja tam używam taśmy teflonowej do wszystkich gwintów gładkich - mosiądz i
    chromowane. Warto kupić taśmę "profi" jest dużo grubsza od tej zwykłej.
    Złącze na taśmie ładniej wygląda, bo nie wiszą farfocle z konopi.
    Do gwintów spod gwintownicy i kształtek ze staliwa radzę konopie + pokost
    albo pasta. Po owinięciu gwintu konopie "czesze się" szczotką drucianą
    zgodnie z kierunkiem gwintu a potem smaruje.
    Jacek

  • 7. Data: 2009-10-10 10:52:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 9 Oct 2009 10:15:13 +0200, qaz napisał(a):

    > Jeśli samodzielne, trzymaj się z dala od taśmy teflonowej

    Cholera, to ja jakimś mistrzem jestem - wszystko od kilku lat składam na
    taśmie i nic nie cieknie...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2009-10-10 21:53:53
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    wiadomości news:rkmv41emg45m$.dlg@oldfield.org.pl...

    > Cholera, to ja jakimś mistrzem jestem - wszystko od kilku lat składam na
    > taśmie i nic nie cieknie...

    Nie. To kwiestia ilości i rodzaju tego "wszystkiego" Jeżeli masz zrobić
    dziennie 20 gwintów obciążonych termicznie i mechanicznie masz duże szanse
    że kilka z nich po jakimś czasie będzie ciekło. Przy gwintach schowanych za
    jakimiś zabudowami masz dodatowe szanse że zadziała prawo Murphy'ego.
    --
    Jackare