  • 1. Data: 2009-10-08 21:20:42
    Temat: Plyty GK - fizelina, tapeta?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uszanowanie.

    Slyszalem od bylych wykonczeniowych emigrantow, ze np. w Finlandii
    "podbitke" dachu z GK wykancza sie wlasnie czyms w rodzaju fizeliny w
    rolkach szerokosci 1m. Naklada sie cos takiego na przykrecone plyty GK przy
    pomocy chocby kleju do tapet rozprowadzonego walkiem na kiju i powierzchnia
    jest gotowa do malowania. Zadnego gladziowania, gipsow i docierania. Po
    prostu rozwija sie to z rolki, przykleja i maluje. Oczywiscie po uprzednim
    szpachlowaniu zlaczen plyt.
    Wie ktos moze jak to sie u nas nazywa i czy w ogole jest to dostepne w
    naszym pieknym zacofanym kraju??

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-10-08 21:28:14
    Temat: Re: Plyty GK - fizelina, tapeta?
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

> [...]
    > Oczywiscie po uprzednim szpachlowaniu zlaczen plyt.
    > Wie ktos moze jak to sie u nas nazywa i czy w ogole jest to dostepne w

    Pewnie chodzi o flizelinę z włókna szklanego. Dostępne to jest tam gdzie
    sprzedają tapety z włókna szklanego, choćby w markecie budowlanym. A nasz
    kraj nie jest tak zacofany jak Ci się wydaje.

    Pozdrowienia
    Druid29

  • 3. Data: 2009-10-08 21:59:20
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Druid29" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Pewnie chodzi o flizelinę z włókna szklanego. Dostępne to jest tam gdzie
    > sprzedają tapety z włókna szklanego, choćby w markecie budowlanym. A nasz
    > kraj nie jest tak zacofany jak Ci się wydaje.

    Podejzewalem wlasnie taka tapete, ale tam to rzecz powszechna i nie jestem
    pewien czy o to chodzi. U nas przekonaja Cie do gipsowania calosci po milion
    razy, halogen, malowanie i poprawka tego co wyjdzie i dopiero moze za
    trzecim razem malowanie wlasciwe. A tam rach ciach Manke w piach i gotowe. A
    z zacofaniem to nic mi sie nie wydaje, sa dobre i zle strony. Jak chcesz sie
    zalamac to poszukaj parku wodnego w rozsadnej cenie gdzie kolwiek poza
    malymi wyjatkami (pomijam cene), albo jedz na narty w sezonie, pasowalo by
    jeszcze jakas przyzwoita droga. Wiem czepiam sie. :-)
    A tak mnie naszlo to opowiem dzisiejsza ciekawostke z ZUS. Zona moja poszla
    po jakies tam pisemko do ZUSu, ktore powinno dojsc poczta a nie doszlo, choc
    podobno wyslane. Na miejscu pani mowi, ze beda musialy wyslac jeszcze raz.
    No to zona mowi, ze skoro juz przyszla to moze by odebrala osobiscie i gdzie
    ma pokwitowac. Na to pani ze takie rzeczy to oni tylko poczta rozdaja. :-)
    Zalamka normalnie. Wlaczam wieczorem telewizor by obejzec wiadomosci i co
    slysze? ZUS pozyczy na konto przyslych emerytow 4 miliardy zlotych jak
    dobrze uslyszalem, pewnie wydali na znaczki pocztowe... :-)

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-10-09 05:23:09
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Maniek4 pisze:

> [...]
    > ma pokwitowac. Na to pani ze takie rzeczy to oni tylko poczta rozdaja. :-)

    Dramatyzuuujesz... Wcale nie pocztą rozdają - pewnie Twoja żona trafiła
    na wyjątkowo leniwą panią zosię w zusie, co to jej się nie chciało d...
    ruszyć i pójść do odpowiedniej szuflady i jeszcze do pani jadzi po
    pieczątkę.

    Pewnie, że są bolączki w tym kraju, ale... ogólnie nie jest tak źle, a
    zasada jest jedna:

    WSZęDZIE DOBRZE, GDZIE NAS NIE MA

    i tyle :-)))

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 5. Data: 2009-10-09 06:58:40
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Krzysiek
> [...]
    > milion razy, halogen, malowanie i poprawka tego co wyjdzie i dopiero moze
    > za trzecim razem malowanie wlasciwe. A tam rach ciach Manke w piach i

    W Polsce faktycznie ludzie z halogenami sściany oglądają i poprawiaja po 5
    razy.
    Mój kumpel juz kilka a chyba nawet kilkanascie lat prowadzi firme remontowa
    w Londynie. I jak mówi tam nie musi sie tak pieścić, nikt tam za jego ludżmi
    z poziomica i halogenem nie lata. Wszystko ma po prostu normalnie w miarę
    równo być zrobione i dobrze wyglądać. Takiego pedantyzmu jak w Polsce to tam
    nie ma.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-10-09 08:27:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > wyjątkowo leniwą panią zosię w zusie, co to jej się nie chciało d...
    > ruszyć i pójść do odpowiedniej szuflady i jeszcze do pani jadzi po

    No o to wlasnie chodzi. A znaczek przeciez tez kosztuje. Gdyby miala wlasna
    dzialalnosc to szybko by znalazla odpowiednia szuflade, bo wiedziala by ze
    za wyslanie listu mogla by czekolade dziecku kupic. Dobra pol czekolady.

    > Pewnie, że są bolączki w tym kraju, ale... ogólnie nie jest tak źle, a
    > zasada jest jedna:
    >
    > WSZęDZIE DOBRZE, GDZIE NAS NIE MA
    >
    > i tyle :-)))

    Nie no nie narzekam na kraj, widze tylko te bolaczki, bo niby proste rzeczy
    a tak skomplikowane. No i przerwa sniadaniowa w urzedach :-). Nigdy mi nie
    przyszlo do glowy zamykac drzwi przed klientem ani tu gdzie jestem dzis, ani
    gdzie indziej wczesniej. Nie mam tego w glowie, a jak widac niektorzy z
    poprzedniej epoki maja to we krwi. :-)

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-10-09 08:37:22
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    > za wyslanie listu mogla by czekolade dziecku kupic. Dobra pol czekolady.

    Albo dwie, bo to przyjdzie "za zwrotnym potwierdzeniem odbioru":-).

    Tomasz

  • 8. Data: 2009-10-09 09:16:10
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 8 Oct 2009 23:20:42 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Wie ktos moze jak to sie u nas nazywa i czy w ogole jest to dostepne w
    > naszym pieknym zacofanym kraju??

    Można nakładać tapety z włókna szklanego, ale wymagana jest ogromna
    precyzja przy łączeniu pasów ze sobą. No i nie wiem, co chcesz tym
    osiągnąć. Tapeta z włókna nigdy nie będzie mieć takiej struktury jak gips.
    Jeśli zaś chodzi nie o szybkość wykonania, a o uniknięcie pęknięć, to tu
    jest kwestia fachowości wykonawcy :)

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2009-10-09 17:35:07
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Na poczatek witam Cie po przerwie radosnie. :-)

    > Można nakładać tapety z włókna szklanego, ale wymagana jest ogromna
    > precyzja przy łączeniu pasów ze sobą.

    A widzisz, nikt tego nie laczy. Kleja to na zaklad i w polowie szerokosci
    zakladu przecinaja nozem. Zewnetrzna czesc zakladu sama sie odchyla, a te z
    pod spodu trzeba wyjac. Noz mozna sobie prowadzic i po pijanemu a i tak
    wyjdzie idealnie rowno.

    > No i nie wiem, co chcesz tym
    > osiągnąć. Tapeta z włókna nigdy nie będzie mieć takiej struktury jak gips.

    Sama struktura gipsu do niczego potrzebna mi nie jest. Ma byc rowno i
    gladko, no i podobno tak jest, jak pupcia niemowlaka. Podobno, bo ja tego
    nie widzialem.

    > Jeśli zaś chodzi nie o szybkość wykonania, a o uniknięcie pęknięć, to tu
    > jest kwestia fachowości wykonawcy :)

    Chodzi o latwosc i szybkosc dla niewprawnego gipsiarza. :-)

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-10-09 23:55:25
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Maniek4 pisze:

    > Chodzi o latwosc i szybkosc dla niewprawnego gipsiarza. :-)

    O coś dla mnie... :)

    Zaciekawiłeś mnie. Drąż temat.

    pozdr

    --