    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Od prawie tygodnia slonce i
    Date: Tue, 22 Feb 2011 09:40:56 +0100

    Dnia 21-02-2011 o 23:14:22 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    .googlegroups.com...

    > tylko parafinowy akumulator ciepła ma jedna zasadniczą różnicę...
    >
    > oddaje ciepło w stałej temperaturze, dlatego stosuje sie właśnie
    > parafinowe akumulatory ciepła.
    >
    > temperatura przemiany parafiny to ok 50-67 stopni.
    I to jest jej jedyna zaleta, wady zaś ma dwie, cena, sprawdzałem
    parę lat temu to za 1m3 wychodziła mi niezła kasa no druga że się
    zestala, co powoduje że trzeba robić bardzo rozbudowaną chłodnicę
    która będzie kosztowała też krocie.

    > Woda niestety oddaję ciepło ze stałym spadkiem temperatury
    >
    > Aby zgromadzić dużo energii w wodzie trzeba ją zagrzac do jak najwyżsej
    > temperatury co zwiększa znacznie straty energii, zas dolna granicy to
    > praktycznie ok35 -40 stopni.
    Ale...ale można połaczyć zalety dwóch urządzeń, zbiornik z wodą i
    wymiennik,
    prosta i w miarę tania rzecz i pompa ciepła, wtedy nie trzeba nagrzewać
    zbiornika
    do 80 st a wystarczyłoby np 50 ale chłodzimy go do aż np 4st i pompa w tym
    zakresie
    'wyciąga' ciepło z tej wody. Na pewno ten zestaw byłby tańszy od zbiornika
    z parafiną o porównywalnej akumlacji cieplnej.

    --
    Pozdr
    JanuszK