    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Odbiór częściowy - pozwolenie na użytkowanie
    Date: Fri, 26 Jun 2020 09:51:20 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    2020-06-25 o 21:20 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > U mnie stan "przeczytany/nieprzeczytany" zapisywany jest w pliku
    > ~/.jnewsrc. Synchronizuję między maszynami wiele plików o podobnym
    > znaczeniu, mógłbym i ten dodać im do towarzystwa.

    Między urządzeniami różnej natury? Jest slrn na androida? Kolega chyba
    znów teoretyzuje (i bardzo fajnie, ale rozróżniajmy usenetowe
    teoretyzowanie od praktyki życiowej).

    > i tak zawsze usenetologię uprawiam z jednego komputera, na który
    > dostaję się przez ssh

    O, i to jest życiowe rozwiązanie. Tylko nie każdy ma ochotę lub
    możliwość stawiać w domu (lub gdzieś indziej) serwer ssh i terminalować
    się na niego zdalnie żeby skrobnąć dwa zdania na p.m.b lub inne p.m.e.

    > Co do rozwiązywania problemu przez "czytnik" google, w jego miejsce
    > pojawia się problem inny -- w guglu wiedzą, co kolega Krzysztof już
    > przeczytał, a czego nie

    To nie jest problem inny/nowy. Ten sam problem występuje przy każdym
    innym usługodawcy usenetowym - wszak czytnik nntp z reguły pobiera
    body artykułów w momencie ich ściągania, sprytny serwer nntp może zatem
    z łatwością dowiedzieć się, które grupy a w szczególności które
    artykuły przyciągają uwagę Jarosława, nieustraszonego jeźdźca
    jastrzębia leśnego z Warszawy. Jakimś obejściem mogłoby być
    skonfigurowanie czytnika lub innego proxy w taki sposób, by zaciągał
    wszystkie możliwe grupy i wszystkie dostępne artykuły. Ale to takie...
    mało ekologiczne.

    Mateusz