  • Data: 2016-02-11 15:11:20
    Temat: Re: Odkurzacz Centralny
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 14:55:10 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Nie o rury chodzi.
    > Chodzi o to, że odkurzacz centralny ma wady. Główną z nich jest cena.

    ~1,7k za porzadny, mocny i duzy odkurzacz bezworkowy z samoczyszczacym
    sie filtrem (czyli odkurzacz ma max moc przez 1-2-3 miesiace bez oprozniania)
    - w cenie zestaw sprzatajacy, rura, koncowki - to moim zdaniem w miare
    normalna cena. Za porzadny odkurzacz "stacjonarny" musisz wydac 600-800 pln.

    Twoje rozwiazanie ma zdecydowanie wiecej wad niz zalet, m.in.:

    - wyrzucasz syf ktory nie zatrzyma sie na filtrach spowrotem do domu
    - halas w miejscu instalacji odkurzacza
    - podwojna robota przy konserwacji / czyszczeniu / oproznianiu zbiornikow

    Wlasciwie to Twoje rozwiazanie nie ma zadnych zalet w stosunku do kupienia
    sobie zwyklego odkurzacza "stacjonarnego". W obu rozwiazaniach musisz:

    1. Przytargac do miejsca odkurzania:
    - rure
    - odkurzacz
    2. Podlaczyc:
    - rure
    - kabel zasilajacy do gniazdka

    Taka sama ilosc czynnosci. Bezsensu. Zupelnie beznadziejny pomysl IMHO :-)

    > Inną - te 9 metrowe rury, które wygodne w użyciu nie są.

    Nie mam, nie odkurzam stale ale mialem w rekach i ta rura jest lekka -
    poradzilby sobie z nia nawet przedszkolak. Bez przesady - 9m to nie jest
    wcale duzo, nie placze sie. Wyciagasz, podpinasz do gniazda i mozesz odkurzyc
    cale mieszkanie. Jest cicho i czysto.

    > Przyszedł mi do głowy pomysł małych odkurzaczy o niewielkiej mocy, które
    > zasilałyby te szufelki instalacji NIECENTRALNEJ.

    Nonsens :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.