  • 111. Data: 2016-09-21 00:13:22
    Temat: Re: Odpływ w garażu
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 19 Sep 2016 22:20:27 +0200, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Decyzji nie podejmuje się pochopnie. Lepsze znane zło, niż nieznany
    > pumeks :-)

    Wszyscy zapominacie, że jeszcze są silikaty. Naturalne, wytrzymałe, nie
    mają żadnych wad porothermu, tylko wykonawcy mogą jęczeć, że ciężkie. Taka
    zmiana może jednak wymagać przeliczenia konstrukcji.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 112. Data: 2016-09-21 00:23:55
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 21.09.2016 00:13, Borys Pogoreło wrote:

    > Wszyscy zapominacie, że jeszcze są silikaty. Naturalne, wytrzymałe, nie
    > mają żadnych wad porothermu, tylko wykonawcy mogą jęczeć, że ciężkie. Taka
    > zmiana może jednak wymagać przeliczenia konstrukcji.

    Jeszcze większe mostki termiczne powstaną.
    Może wiać z gniazdek nie będzie ale będzie przemarzać.

    A w ogóle co tam na budowie? Może zdjęcia nowsze są?

  • 113. Data: 2016-09-21 14:53:28
    Od: r...@g...com

    W dniu środa, 21 września 2016 00:23:58 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Jeszcze większe mostki termiczne powstaną.
    > Może wiać z gniazdek nie będzie ale będzie przemarzać.

    Żeby zmniejszyć mostki terminczne możesz użyć siporexu w newralgicznych miejscach. Ja
    tam silikaty też polecam ;)

  • 114. Data: 2016-09-21 21:20:18
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 21 Sep 2016 00:23:55 +0200, KIKI napisał(a):

    > Jeszcze większe mostki termiczne powstaną.
    > Może wiać z gniazdek nie będzie ale będzie przemarzać.

    Jeśli nie zaizolujesz, to będzie przemarzać. Dla mnie bloczki pełnią rolę
    konstrukcyjną, a za ocieplenie odpowiada warstwa izolacji, dlatego w ogóle
    nie patrzę na tę cechę silikatów. Osobną izolację też łatwiej naprawić, niż
    źle postawioną ścianę 1W (o ile w ogóle ją naprawisz).

    Poza tym ktoś tu chciał robić żelbetowy szkielet, czyli nie mostek, a
    wielki most termiczny? ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 115. Data: 2016-09-21 22:39:04
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 21.09.2016 21:20, Borys Pogoreło wrote:
    > Dnia Wed, 21 Sep 2016 00:23:55 +0200, KIKI napisał(a):

    > Poza tym ktoś tu chciał robić żelbetowy szkielet, czyli nie mostek, a
    > wielki most termiczny? ;)

    Ja chciałem ale cofnięty i obudowany Ytongiem-48.
    A to z tego powodu, że nie ma stropu systemowego o dużej rozpiętości i
    chyba by trzeba zrobić wylewane. Może tylko szkielet wspomagający strop
    systemowy?

  • 116. Data: 2016-09-21 23:10:56
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 21 Sep 2016 22:39:04 +0200, KIKI napisał(a):

    > Ja chciałem ale cofnięty i obudowany Ytongiem-48.

    Ile tego Ytonga miałbyś w najwęższym miejscu? Żelbetu pewnie z 25cm by
    trzeba dać by to miało jakieś sensowne parametry, więc zostaje z 23cm BK.
    Niech będzie, że 24cm, bo są takie gotowe bloczki. Toto ma lambdę w
    okolicach 0,11, czyli ponad trzy razy gorszą niż styropian. Wychodzi
    odpowiednik 7cm styro. To teraz wszystko zależy od tego, ile tego szkieletu
    Ci konstruktor wyliczy. Faktycznie może nie być dramatu.

    > A to z tego powodu, że nie ma stropu systemowego o dużej rozpiętości i
    > chyba by trzeba zrobić wylewane. Może tylko szkielet wspomagający strop
    > systemowy?

    A nie robią np. belek Terivy 7 metrów i więcej? Zależy też co rozumiesz
    przez "dużej".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 117. Data: 2016-09-21 23:47:24
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 21.09.2016 23:10, Borys Pogoreło wrote:

    > A nie robią np. belek Terivy 7 metrów i więcej? Zależy też co rozumiesz
    > przez "dużej".

    Specjalnie nie szukałem :-)

    Ja tak głośno myślę co by tu zrobić gdyby budować od nowa :-)
    Czy ściana 1W z Y48 by dała radę czy nie?
    Strop z ytonga na belkach Terivy, nadproża też jakieś systemowe.
    Oczywiście fundament ocieplony i szczyty także.

  • 118. Data: 2016-09-22 02:05:00
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 21 Sep 2016 23:47:24 +0200, KIKI napisał(a):

    > Specjalnie nie szukałem :-)

    Z tego co wiem, to robią, ale może trzeba to jakoś dozbroić, bo sama belka
    pewnie się ugnie. Przypuszczam, że to ma przede wszystkim ułatwić robotę,
    gdy w połowie jest jakieś podparcie. Ale to jest zadanie dla konstruktura,
    by to policzyć i zrobić dobrze.

    > Ja tak głośno myślę co by tu zrobić gdyby budować od nowa :-)
    > Czy ściana 1W z Y48 by dała radę czy nie?

    Liczby mówią, że dałaby radę, ale pewnie musiałbyś stać nad wykonawcami
    24/7 i pilnować każdego możliwego fragmentu.

    Ścianami 1W sie nigdy specjalnie nie interesowałem - jak się tam rozwiązuje
    typowo "zimne" elementy jak nadproża, słupy czy wieńce?

    > Strop z ytonga na belkach Terivy, nadproża też jakieś systemowe.
    > Oczywiście fundament ocieplony i szczyty także.

    Albo zrobić "ciepłą" płytę fundamentową i dach izolowany od zewnątrz. Oba
    problemy wtedy nie występują.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 119. Data: 2016-09-22 02:30:12
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 22.09.2016 02:05, Borys Pogoreło wrote:

> [...]
    > gdy w połowie jest jakieś podparcie. Ale to jest zadanie dla konstruktura,

    To tam małe piwo. Konstruktor coś tam by policzył i zrobił wewnętrzne
    podpórki z belkami. Ale może nie robić 2 kondygnacji tylko większą
    parterówkę?
    Dach ocieplić na płasko, a to co na krokwiach to tylko ozdoba.

    > Ścianami 1W sie nigdy specjalnie nie interesowałem - jak się tam rozwiązuje
    > typowo "zimne" elementy jak nadproża, słupy czy wieńce?

    Nie wiem ale pewnie są belki Ytongowe tak jak Porothermowe.

    > Albo zrobić "ciepłą" płytę fundamentową i dach izolowany od zewnątrz. Oba
    > problemy wtedy nie występują.

    Ocieplenie nakrokwiowe 2 x po 10cm na zakłądkę albo grubiej i na to gont
    zamiast ceramiki.
    Albo nie robić poddasza jak napisałem wyżej.

  • 120. Data: 2016-09-22 20:06:21
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 22 Sep 2016 02:30:12 +0200, KIKI napisał(a):

    > To tam małe piwo. Konstruktor coś tam by policzył i zrobił wewnętrzne
    > podpórki z belkami.

    Zawsze coś można wymyślić - słup, podciąg, nadciąg...

    > Ale może nie robić 2 kondygnacji tylko większą
    > parterówkę?
    > Dach ocieplić na płasko, a to co na krokwiach to tylko ozdoba.

    Czemu nie, warto to policzyć. Strop trochę kosztuje, ale dach też tani nie
    jest. Jakieś optimum gdzieś tam występuje.

    Ceramikę też się da.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl