  • 1. Data: 2016-09-18 11:28:43
    Temat: Nowoczesne, trwałe pokrycie małego dachu
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    Denerwuje mnie podejście typu, płaski dach = papa. mamy 21 wiek, czy
    naprawdę niema nowocześniejszych, trwalszych pokryć dachowych? Garaż
    należy do mojej matki, zapłaciła 2 lata temu fortunę za naprawę dachu,
    super firma w jedno popłudnie na starą papę położyła nową - pół roku był
    względny spokój (albo deszcz miał więcej zakamarków do spenetrowania.
    Widze reklamy pokryć dachowych pianką pur. Zewnętrznie! co dają na tą
    piankę? Dodzwonić się do firmy nie sposób, a jeśli już, to trzeba się
    umawiać z panem Marianem bo sekretarka zna się na tipsach a nie dachach.
    Może by żywica+mata szklana? Ten dach jest malutki (w porównaniu do
    domu) więc wolałbym raz zapłacić i zapomnieć na 50 lat. Może jakieś inne
    rozwiązania, ale nie papa i smoła

    ToMasz

    PS dach płaski betonowy. nie lany, tylko z takich gotowych
    prefabrykowanych płyt betonowych

  • 2. Data: 2016-09-18 13:10:20
    Temat: Re: Nowoczesne, trwałe pokrycie małego dachu
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-09-18 o 11:28, ToMasz pisze:
> [...]
    > rozwiązania, ale nie papa i smoła
    >
    > ToMasz
    >
    > PS dach płaski betonowy. nie lany, tylko z takich gotowych

    Dach płaski nie może być idealnie płaski, bo woda często na nim stoi i
    penetruje każdą szczelinę a tych nie da się uniknąć bo papa "pracuje".
    Mieszkałem kiedyś w bolku, z "płaskim" dachem i tam pierwsza papa
    wytrzymała coś koło 20 lat zanim została wymieniona na nową, ta nowa ma
    już około 20 lat i wygląda na to że spokojnie jeszcze parę lat wytrzyma,
    ale tym dachu woda nigdy nie stoi.
    Może wiec u Ciebie nie jest problem z samym pokryciem ale z brakiem spadku?
    Żeby zminimalizować "pracę" papy można na nią wysypać warstwę jakiegoś
    grysu/kamienia ale to chyba trzeba chyba wcześniej policzyć czy dach
    wytrzyma.

  • 3. Data: 2016-09-18 13:14:35
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 18.09.2016 11:28, ToMasz wrote:
> [...]
    > super firma w jedno popłudnie na starą papę położyła nową - pół roku był
    > względny spokój (albo deszcz miał więcej zakamarków do spenetrowania.

    No więc wykonawcy oszukali mamę jak tutaj oszukują wszystkich po kolei.
    Popatrz na wątki z ostatnich dni.

    > Widze reklamy pokryć dachowych pianką pur. Zewnętrznie! co dają na tą
    > piankę? Dodzwonić się do firmy nie sposób, a jeśli już, to trzeba się
    > umawiać z panem Marianem bo sekretarka zna się na tipsach a nie dachach.

    Znam temat od podszewki. Pianę pur na dachu znajomego zjadają ptaki.
    Mimo niby specjalnej farby stada ptaków dziobią do nieprzytomności.
    Na dodatek zaczęła się odspajać puchnąc plackami jakby coś pod spodem
    gazowało. Pianja na dachu blaszanym hali.
    Nie polecam, to wielki syf. Kosztowało to 22,000 PLN i ostatnio z wielką
    łaską przyjechali na poprawki ale ciemno to widzi kolega. Za kolejny rok
    będzie to samo.

    > Może by żywica+mata szklana? Ten dach jest malutki (w porównaniu do
    > domu) więc wolałbym raz zapłacić i zapomnieć na 50 lat. Może jakieś inne
    > rozwiązania, ale nie papa i smoła

    Myślę, że papa termozgrzewalna, zbrojona siatką załatwi sprawę. Dwie
    warstwy położysz sam.

  • 4. Data: 2016-09-18 14:59:31
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Dach płaski nie może być idealnie płaski,

    dach ma spad, w stronę drzwi. obok taki sam garaż, z pozostałych stron
    murek wystający ponad dach na jakieś 30-50cm (fajermurek?)

    ToMasz

  • 5. Data: 2016-09-18 17:43:44
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 18 Sep 2016 11:28:43 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Denerwuje mnie podejście typu, płaski dach = papa. mamy 21 wiek, czy
    > naprawdę niema nowocześniejszych, trwalszych pokryć dachowych?

    Praktycznie nie ma, są tylko coraz nowsze i lepsze papy.

    Przejrzyj sobie katalogi pod kątym tych najdroższych, dodatkowo zbrojonych
    i najlepiej samoprzylepnych i samowulkanizujących się. Takie byłbyś w
    stanie spokojnie sam położyć, kosztują jakieś 20-30zł/m2 i zachowują
    elastyczność do -15 - -20C.

    Pianę sobie odpuść, to służy do izolacji termicznej, a zamkniętokomorowa
    kosztuje fortunę.

    Są jeszcze membrany EPDM, również w formie arkuszy o szerokości 6m i chyba
    nawet więcej. Być może byłbyś w stanie pokryć dach taką membraną bez
    żadnego łączenia, ale to już musi zrobić firma i trochę to kosztuje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2016-09-18 20:27:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    jak nie ma jak sa. To tkaniny na plandeki do ciezarowek. Gdyby papy byly od nich
    mocniejsze to by plandeki byly z papy robione. Daja sie kleic tanim klejem do PCV. I
    nie sa przesadnie drogie.

  • 7. Data: 2016-09-18 21:00:46
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 18 Sep 2016 11:27:46 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > jak nie ma jak sa. To tkaniny na plandeki do ciezarowek. Gdyby papy byly
    > od nich mocniejsze to by plandeki byly z papy robione. Daja sie kleic
    > tanim klejem do PCV. I nie sa przesadnie drogie.

    Pomysł niezły, tylko co z trwałością? Plandeka ma być elastyczna i
    wytrzymała, ale nie długowieczna.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2016-09-18 23:22:01
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gdzies czytalem ze 10 lat na samochodzie wytrzymuje. Na samochodzie ma duzo
    trudniejsze warunki niz by miala na dachu.