  • 1. Data: 2016-09-18 12:11:02
    Temat: Siatka leśna na słupkach betonowych
    Od: JanuszWo <j...@t...pl>

    Planuję ogrodzić działkę siatką leśną na słupkach betonowych. Wysokość
    siatki to 180, żeby wyłożyć ok 20 cm na ziemię, żeby się dziki nie
    podkopywały.
    1. Czy słupki wystarczy zakopać w ziemi? Mam less, czyli glinę w różnych
    odmianach i frakcjach.
    2. Jak głęboko zakopywać słupek? Mieszkam pod Lublinem.
    3. Co ile stawiać słupki?
    4. Jakoś można odróżnić słupki dobrej jakości od kiepskich?
    5. Pracę zlecę firmie. Na co uważać przy kontroli wykonania? To moja
    pierwsza inwestycja, całkiem nie mam doświadczenia.
    Chciałbym zrobić trwałe ogrodzenie. Estetyka betonowego słupka i siatki
    leśnej mi odpowiada. Od frontu może zrobię coś innego.
    Pozdrawiam - JanuszWo

  • 2. Data: 2016-09-18 13:07:45
    Temat: Re: Siatka leśna na słupkach betonowych
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 18.09.2016 12:11, JanuszWo wrote:
> [...]
    > Chciałbym zrobić trwałe ogrodzenie. Estetyka betonowego słupka i siatki
    > leśnej mi odpowiada. Od frontu może zrobię coś innego.

    Słupki należy obsadzić tak żeby ich fundament w postaci otworu wchodził
    poniżej granicy przemarzania czyli 120cm około, żeby ich marznąca woda
    nie wywróciła.
    Pełno jest takich płotów co mają słupki jak pijane.

    Dobrego od złego nie odróżnisz ale jak zlecisz zakup tych słupków
    wykonawcy to skasuje za najdroższe, a przywiezie najtańsze.
    Nawet nie pozwól żeby wykonawca dawał własny cement, bo go celowo zużyje
    mniej, będzie chudy ten betonik i będzie się łuszczył.
    Czyli pierwsza zasada NIE pozwolić robić wykonawcy z własnego materiału.
    Trzeba zobaczyć jakie słupki proponuje, wrzycisz o nich info tutaj to je
    omówimy.

    Co ile stawiać nie wiem ale pewnie ich producent ma kartę katalogową.

    Nie dopuść ekipy zanim nie dostaniesz kosztorysu z rozbiciem na
    materiał, producentów i nie znajdziesz w necie kart katalogowych.

  • 3. Data: 2016-09-18 13:27:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "JanuszWo" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Planuję ogrodzić działkę siatką leśną na słupkach betonowych. Wysokość
    > siatki to 180, żeby wyłożyć ok 20 cm na ziemię, żeby się dziki nie
    > podkopywały.

    Raczej zakopać 20 cm w ziemi. Wyłożenie na ziemię chyba nie zabezpieczy
    przed dzikami.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 4. Data: 2016-09-18 13:30:47
    Od: KIKI <n...@e...il>

    On 18.09.2016 13:27, yabba wrote:
    > Użytkownik "JanuszWo" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Raczej zakopać 20 cm w ziemi. Wyłożenie na ziemię chyba nie zabezpieczy
    > przed dzikami.

    Są takie betonowe cienkie płyty, jak deski i je się umieszcza poziomo
    lekko zakopane żeby zwierzęta nie podkopywały.

  • 5. Data: 2016-09-18 22:57:38
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Są takie betonowe cienkie płyty, jak deski i je się umieszcza poziomo
    > lekko zakopane żeby zwierzęta nie podkopywały.

    Podmurówka :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2016-09-22 23:11:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 18 Sep 2016 13:30:47 +0200, KIKI napisał(a):

    > Są takie betonowe cienkie płyty, jak deski i je się umieszcza poziomo
    > lekko zakopane żeby zwierzęta nie podkopywały.

    Tylko wtedy aż się prosi o zrobienie już jakiegoś sensownego ogrodzenia,
    np. panelowego. Za słupki i podmurówkę zapłaci tyle, że na siatce leśnej
    niewiele oszczędzi. A ta ma sens, jak jest po taniości rozpięta na
    drewnianych słupkach.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2016-09-28 10:00:11
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Nie gnewaj sie ale bzdury gadasz. To nie dom.

    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z