  • 1. Data: 2016-09-18 17:58:52
    Temat: gilotyna do styropianu
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czesc,

    zabieram się za zrobienie gilotyny do styropianu...bo gotowe to jakas masakra cenowa.

    https://www.youtube.com/watch?v=zpcFD6Tu3sc&feature=
    youtu.be

    Transformator już mam 24V 160W, podstawe też, drut oporowy również.
    Pozostaje mi to połaczyć w całość na zawiasach z suflad.
    Chciałbym jednak by była możliwość cięcia pod kątem - potrzebna do tego są takie
    uchwyty na których będzie możliwość zablokowania ramki pod odpowiednim kątem...i tu
    jest problem - jak to się zwie???... bo nie wiem czego szukać;-/
    Widać to tu:
    https://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiw75DGo5nPAhX
    HGCwKHayiAEUQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.co
    m%2Fwatch%3Fv%3DNwhoZNbI1yk&psig=AFQjCNELrVJK3PapIHo
    JrZFbFRpurlfogQ&ust=1474300513505654

    uciu

  • 2. Data: 2016-09-18 20:31:12
    Temat: Re: gilotyna do styropianu
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 września 2016 17:58:53 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Czesc,
    >
    > zabieram się za zrobienie gilotyny do styropianu...bo gotowe to jakas masakra
    cenowa.

    Cały budynek obłożyłem korzystając z tej szybkiej samoróbki
    http://usos.hopto.org/~bajcik/pub/budowa/wycinarka-d
    o-styropianu.jpg
    i nie wiem czy drugim razem chciałoby mi się konstruować to co pokazałeś.
    Pod różnymi kątami też ciąłem.

  • 3. Data: 2016-09-18 21:11:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-09-18 o 17:58, uciu pisze:
> [...]
    HGCwKHayiAEUQjRwIBw&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.co
    m%2Fwatch%3Fv%3DNwhoZNbI1yk&psig=AFQjCNELrVJK3PapIHo

    Też szykuje mi się cięcie styropianu.
    Skąd wziąć taki zasilacz? 160W to sporo. Z drugiej strony przy 24V i
    drucie oporowym o oporze 1 ohm - wychodzi moc ponad 500W (U*U/R).
    Zasilacz 160W nie utrzyma swoich parametrów i...? Pracując pod
    maksymalnym obciążeniem nie spali się?

    --
    MN

  • 4. Data: 2016-09-19 09:11:41
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 września 2016 20:31:20 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > Cały budynek obłożyłem korzystając z tej szybkiej samoróbki
    > http://usos.hopto.org/~bajcik/pub/budowa/wycinarka-d
    o-styropianu.jpg

    jaki tam miałeś zasilacz?

    Z tym co pokazałem nie ma dużo roboty:-)

    uciu

  • 5. Data: 2016-09-19 09:14:33
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 września 2016 21:11:29 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    > drucie oporowym o oporze 1 ohm - wychodzi moc ponad 500W (U*U/R).
    > Zasilacz 160W nie utrzyma swoich parametrów i...? Pracując pod

    taki miałem wiec zobaczymy

    Szukałem jakiegoś 230V na 24V z 10A na wtórnym ale niestety nic nie znalazłem..poza
    nowymi za 200zł:-/
    Podobna maszynka:
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?215184-Dom
    -na-p%C5%82ycie-energooszcz%C4%99dny-projekt-i-wykon
    anie-w%C5%82asne&p=6988277&viewfull=1#post6988277

  • 6. Data: 2016-09-19 09:32:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 19 Sep 2016 00:14:33 -0700 (PDT), uciu

    > Podobna maszynka:

    Właśnie miałem Ci zapodać projekt sadysty.
    Niedawno cob_ra też zrobił podobną maszynkę.

    No ale, czy te 350 zł to tak dużo?
    http://www.olx.pl/oferta/maszynka-przecinarka-giloty
    na-do-ciecia-styropianu-CID628-IDdHI0j.html

    Po budowie to opchniesz za 300 (a może i za 350?) i będzie git.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2016-09-19 11:27:26
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 września 2016 09:31:40 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    na-do-ciecia-styropianu-CID628-IDdHI0j.html

    > Po budowie to opchniesz za 300 (a może i za 350?) i będzie git.

    na projekcie sadysty się właśnie wzorowałem:-)
    350 za wersje stałą a z regulowanym kątem chce 400 - to nie dużo jak masz wszystko
    kupic. Ja transformator mam, strune i prowadnice szuflad też - pozostej mi kupić ten
    uchwyt do regulacji kąta i to w całość połączyć:-)

    uciu

  • 8. Data: 2016-09-20 10:06:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 19 Sep 2016 02:27:26 -0700 (PDT), uciu

    > na projekcie sadysty się właśnie wzorowałem:-)

    To zapytaj Sadystę gdzie takie uchwyty zakupić. ZTCP jest aktywny, bo
    niedawno "piętnował" na forum jak cob_ra zaprezentował swoją maszynkę na
    Jego wzór. No właśnie, cob_ra też powinien odskrobnąć w tym temacie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2016-09-20 10:50:08
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 września 2016 09:11:42 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > jaki tam miałeś zasilacz?

    komputerowy. Z prawa ohma trzeba sobie obliczyć moc żeby go nie przeciążyć.

  • 10. Data: 2016-09-21 21:19:15
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    youtu.be

    > Transformator już mam 24V 160W, podstawe też, drut oporowy również.

    Korzystając z tematu, zarzucę pytanie:
    Mam transformator 12V 50W (lampka stołowa halogenowa). Pomyślałem, żeby
    ją wykorzystać. Chcę zrobić wycinarkę z drutem oporowym o długości około
    30 cm.

    Powiedzcie, jaki drut będzie najlepszy? Jaka średnica, żeby uzyskać
    odpowiednią temperaturę?

    --
    MN