  • 1. Data: 2011-07-12 13:48:41
    Temat: Odrolnienie (odleśnienie) działki
    Od: "J." <c...@g...pl>

    Witam,
    Potrzebuję informacji na temat odrolnienia (odleśnienie) kawałka lasu. Może
    ktoś z grupowiczów przerabiał już ten problem i może służyć doświadczeniem?
    A problem jest następujący. Posiadam działkę z domem, który kiedyś był
    własnością Lasów Państwowych. Dom został następnie sprzedany wraz z ziemią
    leżącą 4m w każdą stronę od zabudowań. Na zewnątrz tej działki (na gruncie
    leśnym o powierzchni ok. 800m2) pozostało szambo oraz brama wjazdowa. Część
    ta była dotychczas użytkowana bez problemów. Jednak ostatnio Lasy Państwowe
    postanowiły zrobić porządek z takimi działkami i chcą, aby z terenu usunąć
    wszystkie płoty i szambo. Dodam, że teren leśny to prostokąt wciśnięty
    między dwie drogi i moją działkę - nie da się więc z nim nic zrobić.
    Chciałbym ten teren "odleśnić" i wydzierżawić lub wykupić. Niestety
    urzędnicy Lasów nie chcą o tym słyszeć i nie ma z nimi rozmowy - usunąć i
    koniec. Teren ten z racji usytuowania i wielkości nie nadaje się do
    zalesienia czy innego użytkowania. Czy ktoś ma może podobne doświadczenie w
    walce z bezdusznym przepisem, który zwykłemu człowiekowi nie daje żadnych
    szans na zachowanie tego co było przez kilkadziesiąt lat użytkowane jako
    część podwórka?

    Pozdrowienia,
    J.

  • 2. Data: 2011-07-12 15:47:52
    Temat: Re: Odrolnienie (odleśnienie) działki
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > szans na zachowanie tego co było przez kilkadziesiąt lat użytkowane jako

    Zasiedzenie.

    --
    AS

  • 3. Data: 2011-07-13 09:05:24
    Od: "J." <c...@g...pl>

    Niestety nie da się. Działka kilkakrotnie zmieniała właścicieli w ostatnich
    latach.

    Pozdrowienia,
    J.

  • 4. Data: 2011-07-13 09:38:21
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "J." napisał w wiadomości grup

    > Niestety nie da się. Działka kilkakrotnie zmieniała właścicieli w
    > ostatnich latach.

    Wystąpić do sądu przeciwko notariuszowi. Nie mógł zatwierdzić transakcji do
    działki bez uregulowanego dojazdu. Powinien z ubezpieczenia zapłacić wam za
    tę działkę.

  • 5. Data: 2011-07-13 22:10:43
    Od: JaTy z SKMK <J...@a...pl>

    W dniu 2011-07-13 11:38, William Bonawentura pisze:

    > Wystąpić do sądu przeciwko notariuszowi. Nie mógł zatwierdzić transakcji
    > do działki bez uregulowanego dojazdu. Powinien z ubezpieczenia zapłacić
    > wam za tę działkę.

    "trutututu ..." a co ma notariusz do do tego co kto kupuje - on tylko
    potwierdza, że umowa została zawarta dobrowolnie i sprzedał właściciel.
    Z tym dojazdem to masz rację ale tylko gdy w wyniku podziału i
    wydzieleniu działki budowlanej w decyzji zatwierdzającej ten podział
    umieszczono warunek: że w chwili obrotu (utworzenia nowej nieruchomości)
    należy ustanowić służebność drogową - i nie ustanowienie takiej
    służebności (w formie aktu notarialnego) powoduje, że decyzja
    zatwierdzająca podział staje się nieważna.

    JaTy

  • 6. Data: 2011-07-13 22:24:22
    Od: JaTy z SKMK <J...@a...pl>

    W dniu 2011-07-12 15:48, J. pisze:
> [...]
    > urzędnicy Lasów nie chcą o tym słyszeć i nie ma z nimi rozmowy - usunąć i
    > koniec. Teren ten z racji usytuowania i wielkości nie nadaje się do

    I powinny to już wcześniej zrobić bo przecież są "właścicielem" - o
    odrolnienie może (spełniając pewne warunki) starać się tylko właściciel.

> [...]
    > szans na zachowanie tego co było przez kilkadziesiąt lat użytkowane jako

    ale jak kupowałeś to wiedziałeś za co płaciłeś, więc dlaczego masz
    pretensje, że jako zwykły człowiek jesteś przez prawo (święte prawo
    własności) dyskryminowany bo nie możesz "odebrać" co nie twoje?

    Gdybyś tym kawałkiem władał jak właściciel (samoistny posiadacz) przez
    okres 30 lat (bo tu na pewno jest "zła wiara" - to po tych 30 latach
    byłbyś właścicielem "z mocy praw" - sąd jedynie by to potwierdził.

    Ale kupienie czego innego i używanie w granicach poszerzonych takiego
    prawa nie daje.

    JaTy

  • 7. Data: 2011-07-15 12:14:52
    Od: "J." <c...@g...pl>

    Może nie rozumiemy się do końca :)
    Ja absolutnie nie kwestionuję własności Lasów Państwowych. Ja również chcę
    uregulować tą sprawę. Proszę jedynie o danie szansy przeprowadzenia tego, a
    odpowiedź w stylu "to niewykonalne" mnie nie przekonuje.

    Działka ma dojazd również z innej strony, nie jest to więc kwestia
    służebności drogi.

    Pozdrawiam,
    J.