  • 1. Data: 2011-07-12 13:40:47
    Temat: Jak głęboko oprawić okno? A wymiary okien to dobre?
    Od: hk <b...@m...pl>

    Witam

    Czytałem, ze powinno się zlicować z murem. Tylko że mur ma 29cm plus ze
    dwa na tynk, a ocieplenie ma być góra 14cm (znam takich co robili 10 bo
    "nie ma sensu więcej"). Nie mogę dać za dużo, bo mi okap zginie (tak,
    wiem, nie przypilnowałem, spaprane na etapie adaptacji, więźba kupiona i
    pocięta też dawno temu, nic już nie poradzę).
    Czy np. glify 22 cm wewnątrz domu a 12cm ocieplenia na zewnątrz nie
    dadzą efektu okna "na wierzchu" (na razie nie myślę o ozdobnym tynku itp)

    Druga sprawa: kazałem zostawiać na okna i drzwi otwory wg "standardu" z
    internetu - czasem wyszło więcej i facet który mierzył okna dał większe
    rozmiary - lepiej dać okno większe i lepiej mocowane (on twierdzi że
    mocują tylko na kotwy, bez przebijania dyblem więc rozumiem, że kotwa
    lepiej się mocuje tam gdzie dziura mniejsza) czy więcej piany z boku ramy???

  • 2. Data: 2011-07-12 15:58:12
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "hk" <b...@m...pl> wrote in message
> [...]
    > dwa na tynk, a ocieplenie ma być góra 14cm (znam takich co robili 10 bo
    > "nie ma sensu więcej"). Nie mogę dać za dużo, bo mi okap zginie (tak,

    Widzisz ty tego nie rozumiesz i jeszcze nie przerabiałeś, a szkoda sie uczyć
    na błędach.
    Okno ma być zlizowane żeby nie było przemarzania na skos ściany. Okna nie da
    się za grubo obrobić przez co i muru, który by wystawał na zewnątrz. Okna
    masz zlicować z murem.

  • 3. Data: 2011-07-12 16:01:44
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "kiki" <k...@t...fel> wrote in message news:ivhque$ua3$1@opal.futuro.pl...

    Aha i mocować okna tymi wieszakami co każdą fugę, bo z czasem będzie latać w
    otworze.
    Ja bym najpierw zrobił pod okno idealnie wypoziomowane ytongi klasy 300
    najcieplejsze i na to bym postawił okno na wąskiej listwie, do której
    dociska sie parapety z obu stron.
    Pod żadnym pozorem nie pozwól powiesić okna na klinach i piance.

  • 4. Data: 2011-07-12 16:21:30
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Okno ma być zlizowane żeby nie było przemarzania na skos ściany. Okna nie da
    > się za grubo obrobić przez co i muru, który by wystawał na zewnątrz. Okna masz
    > zlicować z murem.

    Tak jak kiki mówi, zlicuj z murem
    A - oczywiście licowanie z zewnętrzną płaszczyzną muru ;)

    Jak chcesz jeszcze bardziej poszaleć i mieć ciepło osadzone okna,
    to tu parę wskazówek:

    http://aluplast-bg.com/profiokno/artykuly/1.09/Okna_
    w_budynku_prawie_pasywnym.pdf

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

    ps.
    szukam ekipy do SSO (mazowieckie)

  • 5. Data: 2011-07-12 17:25:18
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 12.07.2011 18:01, kiki pisze:

> [...]
    > dociska sie parapety z obu stron.
    > Pod żadnym pozorem nie pozwól powiesić okna na klinach i piance.

    Wyjasnijcie mi co jest zlego w montazu okien na piane? Dobra
    izolacyjnosc akustyczno-termiczna...czego chciec wiecej? Piana plus
    styro nachodzacy na okna to wg mojego faceta od okien wystarczajaca
    technologia.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 6. Data: 2011-07-12 18:35:56
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik hk napisał:

    > Czytałem, ze powinno się zlicować z murem. Tylko że mur ma 29cm plus ze
    > dwa na tynk, a ocieplenie ma być góra 14cm

    Właśnie tak jak piszesz mam - 29 cm mur, 14 cm styropian i okna
    zlicowane z murem.
    Wygląda dobrze i jest ok.
    Nie cofaj okien w murze do wewnątrz, bo będzie Ci ściana przemarzać.

    pozdr
    Robert G

  • 7. Data: 2011-07-12 19:11:05
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Aleksander" <f...@f...fake> wrote in message

    > http://aluplast-bg.com/profiokno/artykuly/1.09/Okna_
    w_budynku_prawie_pasywnym.pdf

    Ten PDF jest fajny ale ja bym dał jeszcze na parapet 10 centymetrowy ytong.
    Ale trzeba go "laserowo" wypoziomowac żeby okna po prostu na nim postawić na
    listwach dolnych. W profil okienny od dołu wsuwa się takie 1cm listwy
    dystansowe. Są nawet takie wypełnione pianką. I kotwa co fugę, co każdą
    fugę.

    Po pierwsze to trzeba sprawdzić cy producent okien nie oszukał na zbrojeniu
    profili, bo tego okna nie da się nigdy wyregulować.

  • 8. Data: 2011-07-12 19:13:42
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Tue, 12 Jul 2011 19:25:18 +0200, RadekNet napisał(a):

> [...]
    > izolacyjnosc akustyczno-termiczna...czego chciec wiecej? Piana plus
    > styro nachodzacy na okna to wg mojego faceta od okien wystarczajaca

    Piana jest w porządku, tylko dwie uwagi:
    - nie może być sama piana (bez łączników mechanicznych),
    - trzeba zadbać o zabezpieczenie piany przed degradacją.

    --
    ŁC
    Człowiek nie jest pijany, dopóki może leżeć o własnych siłach

  • 9. Data: 2011-07-12 19:14:50
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message

    > Wyjasnijcie mi co jest zlego w montazu okien na piane? Dobra izolacyjnosc
    > akustyczno-termiczna...czego chciec wiecej? Piana plus styro nachodzacy na
    > okna to wg mojego faceta od okien wystarczajaca technologia.

    No masz dać pianę ale nie żeby piana była elementem konstrukcji mocującej
    rame w otworze.

    1. Ramę okna ustawiasz na listwie przyparapetowej ma idealnie
    wypoziomowanym ytongu. Stawiasz żeby sie opierała.
    2. Montujesz kotwy co każdą fugę po bokach, na górze i ze 3 na dole
    3. Dalej jak już sztywno siedzi to spokojnie bierzesz piankę i lecisz lub
    robisz izolację trójwarstwową. To już bez znaczenia

    Daj pianę byle okno miało się gdzie opierać

  • 10. Data: 2011-07-12 19:16:52
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Właśnie tak jak piszesz mam - 29 cm mur, 14 cm styropian i okna zlicowane
    > z murem.
    > Wygląda dobrze i jest ok.
    > Nie cofaj okien w murze do wewnątrz, bo będzie Ci ściana przemarzać.

    Jeszcze dodam, że jak będą ocieplać styropianem i przykleją go dookoła okna
    na placki to tak jakby okno cofnął :-) Jedna fuszerka.
    Samo brobienie okien styropianem to sztuka dobrze zrobić.