  • Data: 2017-08-19 21:06:43
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-19 o 18:55, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Przecież ja tu nie piszę o tym aby coś robić w niższym standardzie,
    > gorzej, oszczędzając na materiałach. Wręcz przeciwnie.

    A czy ja pisałem coś o niższym standardzie?
    Z drugiej strony dlaczego akurat niższy standard ma być zły? Jeden woli
    mosiężne klamki, drugi złote.

    > Czepiam się jedynie "uzasadnienia" podawanego przy okazji poniesionych
    > wydatków.
    > Przeczytaj jeszcze raz uważnie co powyżej napisałem.

    No przeczytałem:
    "W kwestii formalnej, żadna kasa wtopiona w budowę własnego domu nie
    jest inwestycją. To po prostu utopione pieniądze (nie odzyskasz ich przy
    odsprzedaży), które mogłyby wypracować kolejne pieniądze. Wydawanie
    teraz po to aby kiedyś było taniej to mrzonki. Nie wiesz co będzie na
    świecie za 5 lat. Może być wojna, najazd uchodźców, mega kryzys
    ekonomiczny, skażenie terenu w Twojej okolicy, klęski żywiołowe itp. We
    wszystkich tych przypadkach zaletą jest mobilność - a tą dużo łatwiej
    sobie zapewnić mając rezerwy finansowe."

    Dla Ciebie budowa przewymiarowanego dolnego źródła, to wtopiona kasa, a
    gobo się cieszy, bo przy nawet -20 stopniach na dworze będzie płacił
    mniej za energię, niż gdyby miał źródło dobrane na styk.