  • Data: 2017-08-19 21:20:12
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .08.2017 o 21:06 nadir <n...@h...org> pisze:

    > Dla Ciebie budowa przewymiarowanego dolnego źródła, to wtopiona kasa, a
    > gobo się cieszy, bo przy nawet -20 stopniach na dworze będzie płacił
    > mniej za energię, niż gdyby miał źródło dobrane na styk.

    Odniosłem się do tego:

    "Hej!
    Teraz zarabiam w miare dobrze, ale nie chcialbym za kilka lat po zmianie
    pracy byc zmuszonym do sprzedazy domu. Chce, by dom byl tani w utrzymaniu.
    Stad inwestycja w rekuperator, dobre okna, drzwi, izolacje, laczniki
    termiczne pomiedzy balkonami a stropem, docieplenie piana PUR, odwierty
    itp.
    Moze to pokretna logika, ale pieniadze zaoszczedzone np. na odwiertach
    poszlyby pewnie na kolejne wakacje w tropikach lub na zmiane auta. A tak
    wiem, ze zainwestowalem i licze na male rachunki:) Na ilosc lat zwrotu nie
    patrze. Tak jak nie patrza Ci, co placa co miesiac za gaz, czy olej
    opalowy. Placimy za wygode i pewien standard i tyle."

    Gobo napisał, że "teraz zainwestował, żeby mieć małe rachunki kiedyś".
    W domyśle jest tu informacja, że wydał więcej niż musiał bo liczy na bonus
    "kiedyś".
    Wg mnie to utopia i strata nadwyżki finansowej.

    TG