  • Data: 2017-08-20 13:41:05
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Adam Sz. napisał:

    > To przypadek nr 1.

    1. Chcemy nowy dom - nie kupujemy (bo trzeba będzie zburzyć)
    tylko budujemy nowy. Lub kupujemy stary, burzymy i na nim
    budujemy nowy. Będzie lepiej, taniej, szybciej, bezpieczniej,
    nowocześniej, wytrzymalej."

    Nie, to zdecydowanie inny przypadek!

    > Stary dom to *zwykle* konieczność zrobienia remontu wszystkiego.

    Stary dom to zwykle dom, który jest gotowy, współgra z otoczeniem,
    jest "u siebie". Nie każdy ma ochotę i czas na przechodzenie etapu
    "wrastania", który przechodi każdy nowy budynek.

    > Dlatego nie jestem zwolennikiem kupowania starych domów i remontowania
    > ich - to się nie opłaca.

    I tu wracany do tej nowej świeckiej tradycji -- "inwestycja musi się
    opłacać", o której dopiero co było. Dom (taki do mieszkania, nie do
    wynajmowania) nie jest inwestycją, jest konsumpcją. Czasem rozpasaną.
    Nie każdy ogranicza się do prostych wymagań w rodzaju "żeby ściany
    gładkie były".

    --
    Jarek