  • Data: 2017-08-20 13:48:52
    Temat: Re: Odwiert - pompa ciepla - glebokosc
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-08-20 o 12:20, Adam Sz. pisze:

    > No ja mam, choć DZ akurat mam trochę przewymiarowane - 550m rury PE32 (ale
    > moje DZ kosztowało w całości 3-4k pln więc sobie mogłem pozwolić ;)

    Jak widać gobo też mógł sobie na to pozwolić.

    > A to już nie u mnie. U mnie DZ ma w ciągu sezonu grzewczego od +15stC
    > (zaczynając) do ok 0stC (luty-marzec). Z takimi temperaturami nie ma
    > żadnego problemu z uzyskaniem wysokiego COPu. Przy grzaniu CWU oczywiście
    > jest niższy niż przy CO ale nadal jest to COP w granicy 3.

    OK, a do jakiej temp. grzejesz wodę i jaką ilość?

    > Tu podzielę zdanie Krisa - przy wierceniu widać każdy metr i na bieżąco
    > można zdecydować, czy wiercimy głębiej / dalej. Jak wyszedł granit to
    > spokojnie mogli na tym jednym otworze poprzestać :-)

    Pewnie, że mogli przestać, tylko czy wzięliby mniej pieniędzy skoro
    przyjechali?

    > Dlaczego nie? :) Wszystko powyżej temperatury bezwzględnego zera (czyli ok.
    > -273stC) ma w sobie ciepło i to ciepło można wyciągnąć :)

    Tylko, że urządzenia do wyciągania ciepła z temperatur w okolicach 0K
    nie są jeszcze tak tanie i popularne jak w okolicach 0stC.

    > To ma chyba jakąś samoróbkę.

    Nie, jakiś gotowiec, kupiony kilka lat temu. Możliwe, że za mały w
    stosunku do potrzeb, bo latem jest OK.