    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 2 May 2014 13:15:21 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Odwodnienie na ogródkach działkowych
    From: "P. P." <p...@g...com>

    On Friday, May 2, 2014 12:00:55 PM UTC+2, k...@g...com wrote:
    > Pamiętasz ze szkoły lekcję fizyki na której było o naczyniach połączonych? To
    nieważne że w Twoim przypadku jest duże i wypełnione piachem z wodą. Pod folią woda
    się przedostanie. Jedyna metoda to odprowadzenie wody szybciej niż może pod poziomem
    gruntu napłynąć.

    Pamiętam, pamiętam. Mój grunt do ok 70cm jest to piach z gliną, później sama glina.
    Miałem nadzieję, że jeśli folia 1m będzie dodatkowo 30cm w bardzo słabo
    przepuszczalnej glinie,to
    znacznie zmiejszy się prędkość napływu wody i będzie ona musiała znaleźć sobie inną,
    lepszą drogę niż przez moją działkę (i folię). Tak więc prędkość napłwu zmniejszy
    się,
    natomiast prędkośc odpływu pozostanie taka sama, przez co powinien się obniżyć poziom
    wód
    w mojej działce. Użytkownicy innych działek położonych wyżej i zalanych już
    zrezygnowali
    całkowicie, ja nie chcę się jeszcze poddać.