  • 1. Data: 2014-05-01 00:17:18
    Temat: Odwodnienie na ogródkach działkowych
    Od: p...@g...com

    Witam,

    użytkuję działkę na ogródkach działkowych, które od paru lat są zalewane wodą z
    przylegającego lasu położonego wyżej. Działania zmierzające do jakiegoś ogólnego
    odwodnienia nie przyniosły żadnych efektów (głównie z powodów finansowych). Na
    działce mam mały domek murowany a poziom wód gruntowych na poziomie 20cm. Nie
    chciałbym aby kiedyś on mi popłynął. Grunt generalnie to iły z piaskiem do ok
    50-70cm, później same iły. Chciałem jakoś obniżyć poziom wód u mnie. Niestety drenażu
    opaskowego nie mam jak wykonać, bo do rowu melioracyjnego (który jest i tak prawie na
    full mam 200m)więc zastanawiam się nad zakopaniem foli kubełkowej na głębokość 1m
    wzdłuż granicy działki od strony lasu oraz na obydwóch bokach przyległych. Chciałem
    aby do mnie płynęło mniej wody a bardziej rozeszła się po okolicy. Czy takie
    działanie ma w ogóle sens? Czy poziom wód zmniejszy się u mnie?

    Pozdrawiam fachowców

  • 2. Data: 2014-05-01 12:17:19
    Temat: Re: Odwodnienie na ogródkach działkowych
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    [ciach śmieci]

    Po pierwsze: zawijaj wiersze. Tego co produkujesz nie da się normalnie
    cytować.

    po drugie: zakłócanie istniejących stosunków wodnych zasadniczo nie jest
    dozwolone.

  • 3. Data: 2014-05-01 21:09:45
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 1 maja 2014 00:17:18 UTC+2 użytkownik P. P. napisał:
> [...]
    aby do mnie płynęło mniej wody a bardziej rozeszła się po okolicy. Czy takie
    działanie ma w ogóle sens? Czy poziom wód zmniejszy się u mnie?

    Nie da się w ten sposób. Musiałbyś szczelny basen zrobić. Tylko co wtedy zrobić z
    deszczówką?

  • 4. Data: 2014-05-02 09:12:41
    Od: "P. P." <p...@g...com>

    On Thursday, May 1, 2014 9:09:45 PM UTC+2, k...@g...com wrote:
    > Nie da się w ten sposób. Musiałbyś szczelny basen zrobić. Tylko co wtedy zrobić z
    deszczówką?

    Chcialem tylko z 3 stron od strony nachylenia zmniejszyc przesiakliwosc gruntu,
    natomiast z czwartej strony (gdzie odplywa woda naplynieta do mojej dzialki) zostawic
    nieuszczelnione aby woda deszczowa mogla splynac swobodnie. Moja dzialka jest na
    niewielkim nachyleniu ok 2% wiec myslalem, ze jesli od strony gdzie woda naplywa
    zrobie namiastke hydroizolacji, to od strony odplywu woda nie wejdzie pod górę.

  • 5. Data: 2014-05-02 12:00:55
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 2 maja 2014 09:12:41 UTC+2 użytkownik P. P. napisał:

> [...]
    zrobie namiastke hydroizolacji, to od strony odplywu woda nie wejdzie pod górę.

    Pamiętasz ze szkoły lekcję fizyki na której było o naczyniach połączonych? To
    nieważne że w Twoim przypadku jest duże i wypełnione piachem z wodą. Pod folią woda
    się przedostanie. Jedyna metoda to odprowadzenie wody szybciej niż może pod poziomem
    gruntu napłynąć.

  • 6. Data: 2014-05-02 22:15:21
    Od: "P. P." <p...@g...com>

    On Friday, May 2, 2014 12:00:55 PM UTC+2, k...@g...com wrote:
> [...]
    się przedostanie. Jedyna metoda to odprowadzenie wody szybciej niż może pod poziomem

    Pamiętam, pamiętam. Mój grunt do ok 70cm jest to piach z gliną, później sama glina.
    Miałem nadzieję, że jeśli folia 1m będzie dodatkowo 30cm w bardzo słabo
    przepuszczalnej glinie,to
    znacznie zmiejszy się prędkość napływu wody i będzie ona musiała znaleźć sobie inną,
    lepszą drogę niż przez moją działkę (i folię). Tak więc prędkość napłwu zmniejszy
    się,
    natomiast prędkośc odpływu pozostanie taka sama, przez co powinien się obniżyć poziom
    wód
    w mojej działce. Użytkownicy innych działek położonych wyżej i zalanych już
    zrezygnowali
    całkowicie, ja nie chcę się jeszcze poddać.

  • 7. Data: 2014-05-02 23:49:38
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 2 maja 2014 22:15:21 UTC+2 użytkownik P. P. napisał:

> [...]
    zrezygnowali

    > całkowicie, ja nie chcę się jeszcze poddać.

    Strasznie dużo pracy z wykopaniem takiego rowka tylko po to żeby folię zakopać. Jak
    jest glina to może by szczelne na tyle wyszło że trochę by przyblokowało dopływ wody.
    Zrób eksperyment. Wykop dwa dołki. Jeden w najwyższym punkcie a drugi w najniższym.
    Zgodnie ze spadkiem. I sprawdź jaki będzie poziom wody. Jak będzie taki sam to woda
    napłynie z drugiej strony do tego szczelnego. Masz jakieś podejście do kanalizacji
    albo czegoś innego gdzie mógłbyś odprowadzić wodę?

  • 8. Data: 2014-05-03 01:48:27
    Od: "P. P." <p...@g...com>

    On Friday, May 2, 2014 11:49:38 PM UTC+2, k...@g...com wrote:

    > Strasznie dużo pracy z wykopaniem takiego rowka tylko po to żeby folię zakopać.
    To ok 30 m wiec do przeżycia. Po prostu szkoda by było działki zostawiać jak inni to
    zrobili.

    > Zrób eksperyment. Wykop dwa dołki. Jeden w najwyższym punkcie a drugi w
    najniższym. Zgodnie ze spadkiem. I sprawdź jaki będzie poziom wody. Jak będzie taki
    sam to woda napłynie z drugiej strony do tego szczelnego.

    Dobry pomysł. W sobotę ma padać więc pewnie nici z eksperymentu. Może w niedzielę
    będzie lepiej.

    > Masz jakieś podejście do kanalizacji albo czegoś innego gdzie mógłbyś odprowadzić
    wodę?
    Niestety nie i to jest największa bolączka.