  • 1. Data: 2014-04-30 09:50:27
    Temat: układanie deski tarasowej (kompozytowej) - poziomowanie
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Jest sobie taras-balkon, na którym chcę ułożyć deskę (kompozytową, ale
    to najmniej istotne chyba).
    Wszystko wygląda prosto gdy taras ma podłoże idealnie proste:
    http://www.vtm-holding.pl/userfiles/images/taras%20m
    onta%C5%BC%202.JPG
    Ale u mnie taras ma podłoże w kształcie lekkiej wanny, co muszę jakoś
    skompensować (oraz wypoziomować, by był spadek na dobrą stronę). Czyli
    te listwy, do których przykręce deski - trzeba wypoziomować na czymś.
    Chodzi o odstęp od podłoża 0.5-3cm, więc nie aż tak:
    http://www.parkietwawa.pl/wp-content/gallery/taras-t
    winson/taras-deska-kompozytowa-twinson-45.jpg
    ;)
    Wylewka na całą powierzchnię odpada - za ciężka i za cienka w wielu
    miejscach. Cały taras ma nieckę zrobioną z żywicy epoksydowej z włóknem
    szklanym - tak jak baseny itp, by nie przeciekał piętro niżej, i to chcę
    utrzymać bez wiercenia/dziurawienia tej warstwy.

    Mógłbym docinać z drewna egzotycznego (takiego typowo tarasowego)
    podkładki o odpowiednich wysokościach, ale to kupa roboty (bo podłoga
    nierówna zupełnie), a powierzchnia spora (14m^2)
    Tak wpadło mi - a może by zastosować klej do kafelek, taki mrozoodporny
    zewnętrzny, i w placki z niego "wcisnąć" na odpowiednią wysokość te
    legary? Zły pomysł, dobry, czy może doradzicie coś innego?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2014-04-30 10:06:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > zewnętrzny, i w placki z niego "wcisnąć" na odpowiednią wysokość te
    > legary? Zły pomysł, dobry, czy może doradzicie coś innego?

    Dobry, byle te placki były dość gęsto. Te "legary" są bardzo wiotkie i
    widziałem już kilka tarasów które zmieniły się w "fale Dunaju" bo legary
    były podpierane zbyt rzadko.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-04-30 11:17:09
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 kwietnia 2014 09:50:27 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

    > Chodzi o odstęp od podłoża 0.5-3cm, więc nie aż tak:

    Plastikowe podkladki do poziomowania okien - kupisz na allegro za grosze.
    To takie bodaj 10cm dlugie i ~3-5cm szerokie podkladki o grubosciach 1mm,
    2mm, 3mm, 5mm i 1cm. Poziomowalem tym legary pod moj taras (~40m2) - najpierw
    wypoziomowalem "na sucho" i jak wszystko bylo OK to odwrocilem legar i
    przykrecilem zwyklymi wkretami grupke podkladek w dane miejsce. Wyszlo
    perfekt - taras sie nie giba, przezyl zime i wszystko jest rowniotko.

    To jest cos takiego:

    http://allegro.pl/podkladki-dystansowe-p-34-06-do-ok
    ien-podkladka-i4149046298.html

    Tylko ja to jeszcze chyba taniej kupilem :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2014-04-30 18:05:00
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-04-30 11:17, Adam pisze:

> [...]
    >
    > http://allegro.pl/podkladki-dystansowe-p-34-06-do-ok
    ien-podkladka-i4149046298.html

    > Tylko ja to jeszcze chyba taniej kupilem :-)

    Dzięki, to jest fajne rozwiązanie - choćby na czas poziomowania, zamiast
    jakiegoś docinania listewek, a potem jednak i tak - wypełnię klejem
    kafelkowym na całej długości pod legarem każdym, by się nie uginał bez
    sensu...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2014-05-01 21:58:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 30 kwietnia 2014 18:05:00 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

> [...]
    > jakiegoś docinania listewek, a potem jednak i tak - wypełnię klejem
    > kafelkowym na całej długości pod legarem każdym, by się nie uginał bez

    Nie wypelniaj - im wiekszy "przeswit" pod legarem tym lepiej. Jak zostawisz
    pod kazdym legarem klej ktory bedzie podciagal kapilarnie wilgoc z kazdego
    deszczu czy wody to ten legar zgnije 3 x szybciej niz odseparowany
    plastikowymi podkladkami :) Pamietaj zeby woda opadowa miala gdzie swobodnie
    splywac - czyli tam gdzie jest spadek zebys nie przyblokowal odplywu wody.

    Zalezy jeszcze jakie masz te legary, ja mialem bodaj 80x60 (albo troche
    grubsze, nie pamietam) i podpieralem / podkladalem co metr. Po roku taras
    wyglada idealnie, nic sie nie ugina, nic nie skrzypi, jest prosciutki :)

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2014-05-02 14:22:17
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-05-01 21:58, Adam pisze:
> [...]
    > wyglada idealnie, nic sie nie ugina, nic nie skrzypi, jest prosciutki :)

    Legary też mam z kompozytu - wygląda jak plastik prawie, 3x4cm,
    chłonność wilgoci poniżej 2% - to ten klej i jego woda "wali mi".
    Docelowo planowałem (wg zaleceń producenta) legary co ~37-40cm, a ich
    podparcie - tak często jak tylko się da, praktycznie na całej długości.

    A co do przepływu - legary będą ułożone w dobrą stronę, woda płynie
    równolegle do nich, a profilaktycznie zostawię co jakieś pół metra
    5-10cm przerwy, to też wystarczy by woda przepłynęła pomiędzy.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2014-05-02 23:46:46
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 2 maja 2014 14:22:17 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

    > Legary też mam z kompozytu - wygląda jak plastik prawie, 3x4cm,
    > chłonność wilgoci poniżej 2% - to ten klej i jego woda "wali mi".

    Ale roboty szkoda ;-) Chociaz jak legary masz idealnie proste i wystarczy
    wypoziomowac na dwoch koncach to rzeczywiscie wypoziomowanie, a potem
    ulozenie "kopczyka" pod legarem z kleju bedzie szybsze niz zabawa w
    podkladanie co paredziesiat cm. tymi podkladkami :)

    http://allegro.pl/podkladki-dystansowe-do-okien-drzw
    i-1-2-3-4-5-mm-i4200544074.html

    O ja u tego goscia kupowalem - taniej i licytujesz odrazu wielokrotnosc
    100 szt. a wysyla jakie grubosci chcesz :)

    > Docelowo planowałem (wg zaleceń producenta) legary co ~37-40cm, a ich

    No rozstaw zalezy od grubosci deski - ja mam bodaj 38mm i rozstaw chyba
    co 40 albo 45cm.

    A czym bedziesz krecil? Ja zrezygnowalem ze spaxow z nierdzewki (kosmiczna
    cena) i kupilem wkrety ciesielskie z lbem stozkowym DOMAX DMX, cos takiego:

    http://sklep.konstrukcjedrewniane.com.pl/sklep/szcze
    goly/5-x-60-mm-wkret-ciesielski-z-lbem-stozkowym-do-
    drewna-domax-dmx-156

    Krecilo sie super i w kieszeni jakies dobre 400 pln zostalo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2014-05-04 10:18:39
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-05-02 23:46, Adam pisze:

> [...]
    > ulozenie "kopczyka" pod legarem z kleju bedzie szybsze niz zabawa w
    > podkladanie co paredziesiat cm. tymi podkladkami :)
    Otóż to. Legar jest wystarczająco prosty, tylko muszę skompensować
    nieckę na środku, więc środkowe legary będą musiały być wyżej na całej
    długości (szerokości tarasu 2.2m). Cały taras ma ponad 6m, i jest
    ogólnie dobrze wypoziomowany w kierunku odpływu (woda spływa dobrze),
    tylko trochę nierówny. W zasadzie jakbym położył legary+deski "jak jest"
    - też by było dobrze, tyle że bym nadal miał podłogę w kształcie U na
    środku, oraz miejscami by to wisiało na przestrzeni ~1m w powietrzu,
    gdzie jakieś nierówności są, a opierało na wystających nierównościach...

    > http://allegro.pl/podkladki-dystansowe-do-okien-drzw
    i-1-2-3-4-5-mm-i4200544074.html
    > O ja u tego goscia kupowalem - taniej i licytujesz odrazu wielokrotnosc
    > 100 szt. a wysyla jakie grubosci chcesz :)
    Dzięki, już klikam :) Przyda się jeszcze niejednokrotnie zapewne

    > A czym bedziesz krecil? Ja zrezygnowalem ze spaxow z nierdzewki (kosmiczna
    > cena) i kupilem wkrety ciesielskie z lbem stozkowym DOMAX DMX, cos takiego:
    Część (niewidoczna i ogólnie bez sensu) skręcam "zwykłymi czernionymi"
    do kartongipsów - ewentualne rdzawe zacieki pod podłogą mi nie
    przeszkadzają;) A wszystko co może być widoczne - mam dojście do wkrętów
    wurtch tarasowych z nierdzewki, z podwójnym gwintem wierteł i frezem
    młynkowym - coś takiego
    http://www.frischer-windt.de/images/GaLabau/Holzterr
    assen/Schraube_Holzterrasse.jpg
    - nie są tanie, ale przynajmniej zero nawiercania, zero dokręcania bo
    łeb ma od dołu frez-ząbki, który sam wykonuje sobie stożkowy dołek...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2014-05-04 12:15:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 maja 2014 10:18:39 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

> [...]
    >
    > - nie są tanie, ale przynajmniej zero nawiercania, zero dokręcania bo
    > łeb ma od dołu frez-ząbki, który sam wykonuje sobie stożkowy dołek...

    Te "moje" DOMAX DMX tez same sie wwiercaja i maja te same bajery a 4-5
    x tansze :-) Poniewaz leb sie delikatnie chowa w desce to mysle, ze tak
    szybko sie butami tego ocynku nie zedrze i powinno to wytrzymac wiele lat:)

    Choc ja mam taras z desek modrzewiowych wiec i tak pewnie po 10-15 latach
    bede wymienial, to sie wymieni razem z wkretami :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2014-05-04 13:49:10
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-05-04 12:15, Adam pisze:
    > Te "moje" DOMAX DMX tez same sie wwiercaja i maja te same bajery a 4-5
    > x tansze :-) Poniewaz leb sie delikatnie chowa w desce to mysle, ze tak
    > szybko sie butami tego ocynku nie zedrze i powinno to wytrzymac wiele lat:)
    Przy desce kompozytowej - przykręca się je "pomiędzy" (albo na specjalne
    łączniki - coś takiego
    http://image2.cccme.org.cn/i_supply/2010/4/3/2011010
    323104518159_123604752.jpg
    albo wprost wkrętami, pod skosem wkręcanymi w boczną część deski, na to
    przychodzi listwa łącząca "krzyżyk" i następna deska), więc łbów w ogóle
    nie widać na podłodze.
    Łby będzie widać tylko w listwach bocznych, oraz w ostatniej desce na
    końcu (bo nie ma jak tuż przy ścianie przykręcać pod kątem 45').

    > Choc ja mam taras z desek modrzewiowych wiec i tak pewnie po 10-15 latach
    > bede wymienial, to sie wymieni razem z wkretami :)
    Nic nie jest wieczne :) Jak się nie zużyje, to się znudzi albo się dom
    zmieni, nie ma co planować na 50 lat ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173