  • 1. Data: 2014-04-29 08:13:05
    Temat: naczynie przeponowe do CWU ?
    Od: "decore-meble.pl" <z...@g...com>

    Witam

    do tej pory mialem hydrofor i wode ze studni w tej chwili korzystam z wodociągu.
    Zauwazylem ze czasem po nocy przy zaworze cisnieniowym przy bojlerze jest mokro,
    nawet raz po prostu lała sie woda nim. Wykoncypowalem ze potrzebuje reduktora
    cisnienia z wodociagu i taki zalożyłem, nie zmienialem ustawien fabrycznych
    zostawilem na 3 bary. W drugiej taryfie grzeje wode i znow nad ranem mialem mokro pod
    zawodem bezpieczenstwa z bojlera. Rozumiem ze przy podgrzaniu wody rosnie cisnienie i
    zaworek puszcza ? Czy zamontować naczynie przeponowe w obiegu CWU zeby woda nie lata
    sie z zaworu bezpieczeństwa?

    dzieki za pomoc
    rt

  • 2. Data: 2014-04-29 09:29:17
    Temat: Re: naczynie przeponowe do CWU ?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "decore-meble.pl" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > podgrzaniu wody rosnie cisnienie i zaworek puszcza ? Czy zamontować
    > naczynie przeponowe w obiegu CWU zeby woda nie lata sie z zaworu

    W obiegu CWU zawsze powinno być naczynie przeponowe. Niestety instalatorzy
    go często nie montują by klientowi przedstawić rzekomo korzystniejsza ofertę
    cenową. Nie którzy są tak bezczelni że mówią, że tak ma być, a pod zawór
    należy sobie podstawić wiadro, inni podłączają ujście zaworu bezpieczeństwa
    do kanalizacji i pozornie nic nie cieknie (użytkowni nie widzi plamy), ale
    jak taki zwór po kilku latach pada i zaczyna przepuszczać ciągle to
    użytkownik orientuje się (albo nie) dopiero po zwiększonych rachunkach za
    wodę, że coś jest nie tak.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-04-29 10:42:11
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu wtorek, 29 kwietnia 2014 09:29:17 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > W obiegu CWU zawsze powinno byďż˝ naczynie przeponowe. Niestety instalatorzy
    > go cz�sto nie montuj� by klientowi przedstawi� rzekomo korzystniejsza
    ofertďż˝

    Przy hydroforze jeszcze dziala bez, za naczynie p. robi wlasnie hydrofor (zwlaszcza,
    jak nie ma zaworow zwrotnych po drodze). Po podpieciu sie do wodociagu (reduktor +
    zaw. zwr. nie przepusci nadmiaru wody do wodociagu) zaczyna cieknac...

    WS

  • 4. Data: 2014-04-29 13:29:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Przy hydroforze jeszcze dziala bez, za naczynie p. robi wlasnie hydrofor
    > (zwlaszcza, jak nie ma zaworow zwrotnych po drodze).

    _Tylko_ jeśli nie ma zaworów zwrotnych po drodze, ale w poprawnie zrobionej
    instalacji zawory powinny być!

    Pozdrawiam
    Ergie