  • 1. Data: 2014-04-29 23:39:29
    Temat: Wielki "sukces" dopłat ;)
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W zasadzie można się było spodziewać,
    jak komuś się nudzi, można poczytać komentarze:

    http://tinyurl.com/pqjtoqd

    Cały link:

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15844742,Malo_do
    plat_do_budowy_domow_energooszczednych__Winne.html?v
    =1&obxx=15844742#opinions

    L.

  • 2. Data: 2014-04-30 09:38:25
    Temat: Re: Wielki "sukces" dopłat ;)
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 29.04.2014 23:39, Lisciasty pisze:
> [...]
    >
    > Cały link:
    >
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15844742,Malo_do
    plat_do_budowy_domow_energooszczednych__Winne.html?v

    Dokładnie!
    Każdemu kto przyjdzie do mnie na budowę muszę się tłumaczyć dlaczego nie
    korzystam z tej dopłaty, przecież to aż 30-50 tyś!
    Szkoda że się skończyła możliwość odliczania VAT, do nowego programu się
    nie łapię... Ta ulga na VAT to chyba jedyna sensowna i faktycznie
    odczuwalna dopłata była...

  • 3. Data: 2014-04-30 11:48:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Każdemu kto przyjdzie do mnie na budowę muszę się tłumaczyć dlaczego nie
    > korzystam z tej dopłaty, przecież to aż 30-50 tyś!

    Ja też :-)

    > Szkoda że się skończyła możliwość odliczania VAT, do nowego programu się
    > nie łapię... Ta ulga na VAT to chyba jedyna sensowna i faktycznie
    > odczuwalna dopłata była...

    Ulga się skończyła przez lobby partaczy, którzy przez to mieli mniej
    klientów: Dla przykładu:

    Drzwi wejściowe kosztujące 2 tys. netto.

    Po staremu:
    - Jak robię sam: Płacę 2460 brutto za drzwi, montuję sam i odzyskuję 320zł.
    Sumarycznie wydaję 2140zł + trochę własnej pracy.
    - Jak biorę fachowca: Płacę 2140 za drzwi z montażem + 400zł za montaż.
    Sumarycznie wydaję 2640zł.

    Różnica 400zł.

    Po nowemu:
    - Jak robię sam: Płacę 2460 brutto za drzwi, montuję sam i nic nie
    odzyskuję. Sumarycznie wydaję 2460zł + trochę własnej pracy.
    - Jak biorę fachowca: Płacę 2140 za drzwi z montażem + 400zł za montaż.
    Sumarycznie wydaję 2540zł.

    Różnica 80zł.

    Za 80 zł to przeciętnemu kowalskiemu nie będzie się chciało samemu robić
    tylko zamówi drzwi z montażem. Czyli w praktyce jak zwykle ci co mają dwie
    prawe ręce i potrafią coś samemu zrobić stracą aby inni mieli lepiej -
    klasyczny janosik - zabieranie zaradnym i dawanie nieudolnym.

    Niestety lobby budowlane jest silne, a inwestorów indywidualnych nikt nie
    reprezentuje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-05-01 09:18:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-04-30 11:48, Ergie pisze:

> [...]
    > odzyskuję. Sumarycznie wydaję 2460zł + trochę własnej pracy.
    > - Jak biorę fachowca: Płacę 2140 za drzwi z montażem + 400zł za montaż.

    Co trzeba by zrobić, żeby jednak płacić niższy VAT przy samodzielnym
    montażu? Prowadzić działalność gospodarczą odpowiedniego typu? Umowę o
    dzieło z żoną podpisać? Jest jakaś droga?

    --
    MN

  • 5. Data: 2014-05-02 21:27:35
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 01.05.2014 09:18, Marcin N pisze:

    > Co trzeba by zrobić, żeby jednak płacić niższy VAT przy samodzielnym
    > montażu? Prowadzić działalność gospodarczą odpowiedniego typu? Umowę o
    > dzieło z żoną podpisać? Jest jakaś droga?

    "dogadywać się" i przyczynić się do zwiększenia szarej stref - vat=0% :D
    ale nie wszystko się da:(

  • 6. Data: 2014-05-05 11:06:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Co trzeba by zrobić, żeby jednak płacić niższy VAT przy samodzielnym
    > montażu? Prowadzić działalność gospodarczą odpowiedniego typu? Umowę o
    > dzieło z żoną podpisać? Jest jakaś droga?

    Czasem ludzie dogadują się w ten sposób że towar "przechodzi" przez firmę,
    sami sobie go montują czyli:
    Firma wystawia fakturę na drzwi z montażem za np. 2300 brutto, a klient sam
    sobie te drzwi montuje. Firma 160zł zysku za nic nie robienie, a klient ma
    trochę taniej (choć i tak drożej niż po staremu). Problemy są dwa:
    1. Gwarancja - formalnie masz fakturę na drzwi z montażem więc firma
    odpowiada za jego poprawność mimo, że to Ty je montowałeś
    2. Nie każda firma chce mieć obrót. Niektóre chcą bo to daje wyższe zniżki
    lub gratisy w hurtowaniach lub bezpośrednio od producentów. Natomiast inne
    firmy nie chcą robić pustego obrotu bo po przekroczeniu jakiegoś progu nie
    można stosować uproszczonej księgowości.

    Pozdrawiam
    Ergie