  • 1. Data: 2009-01-06 22:01:49
    Temat: Odzysk ciepła z wentylacji
    Od: "Pawel" <w...@g...pl>

    Witam
    Chodzi mi po głowie następujący temat:
    jest domek, pół bliźniaka
    wentylację ma grawitacyjną 3 rury z parteru, 2 z piętra
    wszystkie rury wentylacyjne przechodzą przez podłogę na ocieplonym poddaszu
    pionowo do rygipsów na skosie i ponad dachówkę wyloty
    nam dostęp do wszystkich rur wentylacyjnych na wysokości od podłogi
    poddaszado rygipsu
    pytanie:
    jak zrobić i czy da się robić jakimś tanim kosztem odzysk ciepła z
    wentylacji (z powietrza wywiewanego z domu), czy daje to realne
    oszczędności, czy ktoś to ćwiczył?
    Może coś podpowiecie...
    Dzięki
    Paweł

  • 2. Data: 2009-01-06 22:33:00
    Temat: Re: Odzysk ciepła z wentylacji
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Pawel <w...@g...pl> wrote:

    > jak zrobić i czy da się robić jakimś tanim kosztem odzysk
    > ciepła z
    > wentylacji (z powietrza wywiewanego z domu), czy daje to realne
    > oszczędności, czy ktoś to ćwiczył?

    http://tinyurl.com/9eo74m

    J.

  • 3. Data: 2009-01-06 22:54:47
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Pawel" <w...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > jak zrobić i czy da się robić jakimś tanim kosztem odzysk ciepła z
    > wentylacji (z powietrza wywiewanego z domu), czy daje to realne

    W takim małym czymś nie uzyskasz żadnej oszczędności, a wtopisz w remonty.

  • 4. Data: 2009-01-06 22:57:35
    Od: a...@g...com

    On 6 Sty, 23:54, "kiki" <a...@...c> wrote:

    > W takim małym czymś nie uzyskasz żadnej oszczędności, a wtopisz w remonty.

    Chcesz powiedziec, ze ~80% ciepla odzyskanego z wentylacji, to nic ?
    Podczas, gdy tedy ucieka Ci przy dobrze ocieplonym domu 40-50% calego
    ciepla ?? Jakie remonty, o czym Ty wogole piszesz ? :)

    Do autora: wlasnie odkryles rekuperacje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2009-01-07 06:57:08
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    a...@g...com pisze:

    > Chcesz powiedziec, ze ~80% ciepla odzyskanego z wentylacji, to nic ?

    Przy takiej kubaturze ciepło odzyskane z powietrza nie uzasadnia
    kosztów inwestycyjnych oraz eksploatacyjnych.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2009-01-07 09:29:33
    Temat: Re: Odzysk ciep_a z wentylacji
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Rick" <r...@o...pl> wrote in message
    On Tue, 6 Jan 2009 23:54:47 +0100

    > W takim małym czymś nie uzyskasz żadnej oszczędności, a wtopisz w remonty.

    Mógłbyś rozwinąć ? Przy jakiej kubaturze jest sens wchodzić w reku ? Ja cały
    czas się zastanawiam, czy instalować reku w budowanym segmencie wewnętrznym
    ( 150 m2, kubatura 750 m3 ) szeregowca.
    --

    Odpuść reku, będziesz musiał płacić dodatkowy haracz dla serwisantów i za
    prąd. Tam są silniki, grzałki, trzeba dezynfekować co jakiś czas. Zapłacisz

  • 7. Data: 2009-01-07 09:31:56
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Przy jakiej kubaturze jest sens wchodzić w reku ?
    > Ja cały czas się zastanawiam, czy instalować reku w budowanym
    > segmencie wewnętrznym ( 150 m2, kubatura 750 m3 ) szeregowca.

    a sens widzisz tylko ekonomiczny? :-)

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 8. Data: 2009-01-07 09:35:41
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Odpuść reku, będziesz musiał płacić dodatkowy haracz dla serwisantów i za
    > prąd. Tam są silniki, grzałki, trzeba dezynfekować co jakiś czas.
    > Zapłacisz za rury.. Daj se siana :-)

    odpuść sobie telewizor, będziesz musiał płacić abonament, prąd, haracz dla
    serwisantów, daj se siana :-)
    odpuść sobie lodówke... etc

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 9. Data: 2009-01-07 09:41:53
    Od: "kiki" <...@...c>

    "robert" <r...@s...pl> wrote in message

    > odpuść sobie telewizor, będziesz musiał płacić abonament, prąd, haracz dla
    > serwisantów, daj se siana :-)
    > odpuść sobie lodówke... etc

    Właśnie za zaoszczędzone niech sobie kupi lodówkę i TV :-)
    Przy paru tysiącach m3 to może nabiera sens ale nie przy kilku setkach m3.

  • 10. Data: 2009-01-07 09:52:11
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Rick" <r...@o...pl> wrote in message

> [...]

    Pogonią cię z tym kominkiem na dłuższą metę :-) Myślisz, że to tak fajnie
    mieszkać obok kogoś palącego drewno? Stale wydaje się, że jest pożar :-)
    Żeby kominek miał senst to powinieneś zrobić czerpnie powietrza z zewnątrz w
    postaci rury minimum 30m poniżej granicy przemarzania aby ci sie powietrze
    robiło cieplejsze zanim trafi do paleniska. Do tego wysoki komin i daleko od
    sąsiadów, bo cie przepedzą z tymi smrodami :-)