  • 1. Data: 2009-01-06 17:12:48
    Temat: Podloga - czym wypelnic
    Od: " Janusz" <a...@g...pl>

    Witam,
    Chcę zrobić podłogę i muszę nawiązać do istniejącej (nie chcę stopnia).
    Różnica poziomów wynosi 7cm. W planach mam coś w rodzaju deski barlineckiej
    (czyli około 15mm), do tego jakieś 5mm na podkład. Co z pozostałymi 5cm? Nie
    chcę dawać wylewki - za ciężka. Czym to wypełnić, żeby było dobrze?
    - 5 cm twardego styropianu i na to barlinek?
    - 3cm styropian + płyta OSB i na to barlinek?

    A może inne propozycje.
    Z innych rozwiązań - skucie istniejącej wylewki, a następnie styropian, siatka
    i 4cm wylewki i na to podłoga. Chyba opcja najlepsza, ale wolałbym jej uniknąć
    ze względu na "brudną" robotę.

    Pozdrawiam
    Janusz
    p.s. ocieplenia podłogi nie muszę mieć - pod spodem kuchnia.

  • 2. Data: 2009-01-06 18:34:57
    Temat: Re: Podloga - czym wypelnic
    Od: Pako <p...@o...pl>

    Janusz pisze:
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > Janusz
    > p.s. ocieplenia podłogi nie muszę mieć - pod spodem kuchnia.

    płyta osb x 2

  • 3. Data: 2009-01-06 19:07:26
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > Różnica poziomów wynosi 7cm. > Pozdrawiam
    > Janusz
    > p.s. ocieplenia podłogi nie muszę mieć - pod spodem kuchnia.

    Mialem raz podobne zadanie. Rozwiazalem je niejako standardowo. Na
    cyrkularce, od culagi, nacialem odpowiedniej grubosci beleczki, ktore w
    rozstawie 16 calowym dokrecilem do istniejacej podlogi. Pod spod, co by
    podloga potem nie trzeszczala, aplikowalem "koking" czyli taki polplynny klej
    z tuby. Na te beleczki nakrecilem 3/4 calowe plyty podlogowe wykonane ze
    sklejki. I po problemie. Na to, rowniez na kleju typu butapren, nalepilem
    jakis cienki parkiet czy panele, juz nie pamietam. Brak telefonu z jakimis
    reklamacjami (a z piec lat juz minelo), swiadczy, ze inwestor byl i jest
    zadowolony. Ja bym jeszcze ew. miedzy te belki zaaplikowal jakas tania wate
    dla izolacji akustycznej, co by myszy czy inne gryzonie po nocach w tej
    podlode nie harcowaly.
    Pzdr.

  • 4. Data: 2009-01-06 19:35:27
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik " Janusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - 5 cm twardego styropianu i na to barlinek?
    > - 3cm styropian + płyta OSB i na to barlinek?

    Cos jak Tornad pisze, ale troche starszy sposob: legary przykrecone do
    istniejacej posadzki co ok. 60cm grubosci 4,5cm na to deska podlogowa z
    felcem grubosci 2,5cm przybijane gwozdziami bez lebkow z boku przez felc do
    legarow. Gwozdzi nie widac, podloga wyglada jak przyklejona. Zrobilem tak u
    siebie na rancho i jest tak pare lat bez zadnego problemu. Miedzy legary
    mozna dac cos wygluszajacego. Gdyby to kiedys zaczelo sie rozsychac mozna
    wyprzec od sciany zgodnie z kierunkiem wbijania gwozdzi.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-01-07 02:49:17
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

> [...]
    > Nie
    > chcę dawać wylewki - za ciężka. Czym to wypełnić, żeby było dobrze?

    wsyp keramzyt.
    --
    Jackare