  • 1. Data: 2009-01-06 12:31:57
    Temat: Plyta indukcyjna vs plyta gazowa.
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Witam.

    Zastanawiam sie czy robic w kuchni rure do gazu, czy kupic plyte indukcyjna.
    Wie ktos moze, czy korzystanie z indukcji jest duzo drozsze od gazu, sa to
    koszty porownywalne??

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2009-01-06 12:56:05
    Temat: Re: Plyta indukcyjna vs plyta gazowa.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 6 Jan 2009 13:31:57 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Zastanawiam sie czy robic w kuchni rure do gazu, czy kupic plyte indukcyjna.
    > Wie ktos moze, czy korzystanie z indukcji jest duzo drozsze od gazu, sa to
    > koszty porownywalne??

    Nieporównywalne. Gaz tańszy.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 3. Data: 2009-01-06 13:01:54
    Od: "Krzysztof" <K...@b...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zastanawiam sie czy robic w kuchni rure do gazu, czy kupic plyte
    > indukcyjna. Wie ktos moze, czy korzystanie z indukcji jest duzo drozsze od

    Też stoję przed tym dylematem, czy robić rurkę gazową do kuchni.

    Mam złe doświadczenia z płytami elektrycznymi pola grzejne się wycierają
    i po 5 latach taka płyta wygląda nieszczególnie :-( a kosztowała prawie 3
    tysiaki wtedy.
    Podejrzewam, że z płytami indukcyjnymi może być tak samo.

    W płytach gazowych jest mniej elementów styku z garnkami
    i najczęściej tzw. "ruszt metalowy" na którym stoi garnek można zdjąć
    i być może wymienić w razie potrzeby.

    Co o tym myślicie ??

    Pozdrówka
    Krzysztof

  • 4. Data: 2009-01-06 13:29:43
    Od: "marekjan" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <K...@b...pl> napisał w wiadomości

    > W płytach gazowych jest mniej elementów styku z garnkami
    > i najczęściej tzw. "ruszt metalowy" na którym stoi garnek można zdjąć
    > i być może wymienić w razie potrzeby.
    >
    > Co o tym myślicie ??

    Z gazu, podczas gotowania, wydziela się sporo pary wodnej
    jako wynik procesu spalania metanu. Ta para sprzyja osadzaniu się
    zanieczyszczeń w poblizu kuchni. Z tego względu kuchnie
    elektryczne są "czystsze". Jednak droższe w użytkowaniu. To pewne.

  • 5. Data: 2009-01-06 13:39:42
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Zastanawiam sie czy robic w kuchni rure do gazu, czy kupic plyte
    > indukcyjna.
    > Wie ktos moze, czy korzystanie z indukcji jest duzo drozsze od gazu, sa to
    > koszty porownywalne??

    Jeśli juz masz gaz na działce to wybierz gazową- na pewno tańsza
    eksploatacja chociaż moim zdaniem bardziej kłopotliwa.
    Zresztą dyskusji na ten temat na innych grupach jest sporo i jak zaczniesz
    czytac to dostaniesz mętliku w głowie.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-01-06 13:53:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 6 Jan 2009 14:01:54 +0100, Krzysztof napisał(a):

    > W płytach gazowych jest mniej elementów styku z garnkami
    > i najczęściej tzw. "ruszt metalowy" na którym stoi garnek można zdjąć
    > i być może wymienić w razie potrzeby.
    >
    > Co o tym myślicie ??

    Mimo wszystko płyty elektryczne są wygodniejsze w użyciu. Wygoda
    kosztuje...

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 7. Data: 2009-01-06 13:58:49
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Wie ktos moze, czy korzystanie z indukcji jest duzo drozsze od gazu, sa to
    > koszty porownywalne??

    na pewno jest drozej na indukcji. Ile drozej, zalezy od Twoich potrzeb
    kulinarnych. Ja sie dlugo wahalem, nie bylem zwolennikiem indukcji, ale
    alternatywa byla butla LPG. Skonczylo sie na plycie indukcyjnej i jestem
    (malzonka rowniez) zadowolony. Wysoki komfort uzytkowania i szybkosc
    uzyskiwania odpowiedniej temperatury rekompensuja rachunki za prad.
    Co do roznicy w kosztach - z obliczen na podstawie wartosci opalowej wynika,
    ze cena 1 kWh uzyskiwanej z LPG jest porownywalna z pradem, przy czym
    kuchenka indukcyjna ma wieksza sprawnosc. Gaz sieciowy jest na pewno tanszy.
    Jesli sie myle, niech mnie ktos poprawi :)

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-06 14:04:21
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > na pewno jest drozej na indukcji. Ile drozej, zalezy od Twoich potrzeb
    > kulinarnych. Ja sie dlugo wahalem, nie bylem zwolennikiem indukcji, ale
    > alternatywa byla butla LPG.

    Kosztowo przyzwoita alternatywa. Moi rodzice mają, moja siostra z rodziną
    również korzysta z butlowego LPG
    Przy normalnym gotowania butla wystarcza na 1,5 do 2 miesięcy. Butla gazu
    kosztuje teraz 45pln więc koszt niewielki. Przy gazie "sieciowym" wyszło by
    drożej bo do każdej faktury doliczają pierdoły typu opłata przesyłowa,
    abonament itp.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2009-01-06 14:06:47
    Od: Melwin <c...@t...pbz>

    Maniek4 pisze:
    > Zastanawiam sie czy robic w kuchni rure do gazu, czy kupic plyte indukcyjna.
    > Wie ktos moze, czy korzystanie z indukcji jest duzo drozsze od gazu, sa to
    > koszty porownywalne??

    Marzyłem o indukcyjnej, wręcz nie dopuszczałem innej możliwości, nawet
    podciągnąłem 3 fazy do kuchni. Do czasu jak 3 razy wyłączyli prąd na pół
    dnia. W tej chwili stoi gazówka i jestem w pełni szczęśliwy, że nie
    zdążyłem kupić indukcyjnej. Poranna kawa jest bardzo pyszna i potrzebna
    również wtedy jak nie ma prądu.

    --
    Melwin

  • 10. Data: 2009-01-06 14:11:33
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > dnia. W tej chwili stoi gazówka i jestem w pełni szczęśliwy, że nie
    > zdążyłem kupić indukcyjnej. Poranna kawa jest bardzo pyszna i potrzebna

    A to zalezy gdzie mieszkasz. Ja nie pamietam kiedy ostatni raz była u nas
    przerwa w dostawie prądu. A u moich rodziców w miejscowości 10km dalej w
    ciągu ostatniego roku dwa razy po pół dnia prądu nie było.

    Krzysiek