    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Date: Mon, 25 Mar 2013 19:17:07 +0100

    Użytkownik "AT" <Atari!@onet.poczta.pl> napisał w wiadomości
    news:kip6ie$okd$1@speranza.aioe.org...

    > to moze podać większą temperaturę na ten salon w podłogę, jak się
    > trzyma założen projektowych
    > to parkiet nie przeszkadza czy 5m wysokosc.

    Tak właśnie niektórzy instalatorzy robią, a później słyszy się opinie od
    użytkowników na temat podłogówek "panie, ja już chodzić nie mogłem, bo
    ta podłogówka mi zniszczyła stawy, zlikwidowałem to gów...., założyłem
    grzejniki i pomału dochodzę do zdrowia"
    W tym rzecz, że jak podłogówka będzie miała zbyt wysoką temperaturę to
    zostaniesz starym, niedołężnym dziadkiem po kilku latach użytkowania, bo
    podłoga, której temperatura jest zbyt wysoka, niszczy stawy.
    Temperatura podłogi nie może przekraczać 28 stopni, a dla pełnegop
    bezpieczeństwa nie powinna przekraczać 25 stopni.
    Jedyne odstępstwa to łazienka, wiatrołap, ewentualnie hol itp.
    pomieszczenia, w których przebywa się krótko.
    Jeżeli podłogówka nie jest w stanie zapewnić wymaganego komfortu
    cieplnego pomieszczeń przy bezpiecznej dla zdrowia temperaturze podłogi
    to należy ją wspomóc grzejnikami, a nie podnosić temperaturę podłogówki.