  • 1. Data: 2013-03-24 15:17:36
    Temat: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    Witam!

    W kupowanym segmencie projekt zakładał ułożenie ogrzewania podłogowego w
    części kuchennej "salonokuchni", natomiast w salonie - grzejniki.
    I tak też zrobiono.
    Wylane są już wylewki ("posadzki"), przygotowane do kładzenia podłóg.

    Czy jest sens/możliwość/zasadność skucia (wyżłobienia) wylanego betonu w
    części salonowej i "pociągnięcie" podłogówki?
    Czy na tym etapie to już niewykonalne?

    (jeśli pytanie Was mocno rozbawi ignorancją, to śmiejcie się na zdrowie ;-)
    Nie znam się na tym, nie ukrywam braku wiedzy, przenigdy nie widziałem
    układania podłogówki, jedynie kilka obrazków w sieci widziałem... :-) )

    Pozdrawia
    Robert

  • 2. Data: 2013-03-24 15:23:16
    Temat: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert wrote:
> [...]
    >
    > Czy jest sens/możliwość/zasadność skucia (wyżłobienia) wylanego
    > betonu w części salonowej i "pociągnięcie" podłogówki?

    skuć wylewki całkiem możesz ale koszty :)

  • 3. Data: 2013-03-24 15:40:50
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "Marek Dyjor" napisał:

    > skuć wylewki całkiem możesz ale koszty :)

    No wiadomo - koszty by były. Rozważę za i przeciw...

    Czyli ogólnie rzecz biorąc: jeszcze byłoby to wykonalne?
    Zakładałem tylko skucie "rowków" (o ile się da..., ale beton nie wygląda na
    pierwszej jakości, więc może pójdzie łatwo ;-) ).
    Jaką głębokość trzeba nadać takiemu rowkowi?

    Czy po prostu zapomnieć i polubić się z grzejnikami? ;)

  • 4. Data: 2013-03-24 15:46:56
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Robert" <a...@p...jak.trzeba> wrote in message
> [...]
    >
    > Czy jest sens/możliwość/zasadność skucia (wyżłobienia) wylanego betonu w
    > części salonowej i "pociągnięcie" podłogówki?

    Musisz skuć całość ale robienie kaloryferów i podłogówki mija się z celem.
    Co ci da salon jak w innych będą kaloryfery. Już to zostaw. Szkoda kasy
    teaz.
    Trzeba było wszędzie dać podłogówki.

  • 5. Data: 2013-03-24 16:26:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert wrote:

> [...]
    > wygląda na pierwszej jakości, więc może pójdzie łatwo ;-) ).
    > Jaką głębokość trzeba nadać takiemu rowkowi?

    Ha ha ha...

    nie rowki tylko trzeba skuć wylewkę, calą :)

    zrobić ogrzewanie podlogowe a potem wylać nową wylewkę

  • 6. Data: 2013-03-24 17:30:03
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Robert" <a...@p...jak.trzeba> napisał w wiadomości

> [...]
    > zdrowie ;-) Nie znam się na tym, nie ukrywam braku wiedzy, przenigdy
    > nie widziałem układania podłogówki, jedynie kilka obrazków w sieci

    Bezsensem jest robienie podłogówki w kuchni, a nie zrobienie jej w
    salonie.
    Kuchnia to obszar, gdzie z reguły stoi dużo gratów zasłaniających
    podłogę: meble kuchenne, lodóki, barki itp.
    Tak naprawdę tej podłogi, która będzie grzała jest niewielki fragment.

    Podłogówkę możesz wykonać zawsze, nawet jak już będziesz mieszkał, ale
    najlepiej i najtaniej jest ją wykonać w trakcie budowy domu.
    Obecnie jeżeli chcesz wykonać w salonie podłogówkę to musisz skuć całą
    wylewkę, a przy tym najprawdopodobniej uszkodzi się także izolacja
    (styropian) pod tą wylewką i możlwe, że także i styropian będziesz
    musiał wymienić.
    Oprócz podłogówki warto jednak doprowadzić podłączenia do ewentualnych
    grzejników, gdyby się okazało, że podłogóka nie wydoli z ogrzewaniem lub
    ulegnie uszkodzeniu.

  • 7. Data: 2013-03-24 17:44:08
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

  • 8. Data: 2013-03-24 17:57:36
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    Ech człowiek zanim sie obejrzy a juz wysłane bez sensu.
    Ale wróćmy do "adrem"
    "Użytkowniku" ktos kto kładzie podłogówkę powinien być pewny jej parametrów
    i mozliwości , bo inaczej w/g ciebie musi zastosować zdwojone systemy
    grzewcze co jest od czapy. Dobrze zaprojektowany i wykonany układ bez łaski
    spełni swoje zadanie. Idąc twoim tokiem myślenia pewnie ciągasz za swoim
    samochodem lawete z drugim na zapas.To jest bez sensu.
    A ty Robercie skuj całą wylewkę i każ położyć podłogówkę jak masz taki
    kaprys. Podłogówka to jet to!
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-03-24 18:06:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 marca 2013 16:26:19 UTC+1 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > nie rowki tylko trzeba skuďż˝ wylewkďż˝, calďż˝ :)0
    > zrobiďż˝ ogrzewanie podlogowe a potem wylaďż˝ nowďż˝ wylewkďż˝
    Gościu pisze "kupowany segment" więc bardzo prawdopodobne jest tam brak styro w
    wylewce. Podłogówka bez dwóch zdań lepsza od grzejników ale jak to segment od
    dewelopera to bym nie skuwał posadzki bo można się zdziwić co jest pod spodem.);

  • 10. Data: 2013-03-24 19:01:34
    Od: Piotr Boncza <piotr_boncza%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    On 24 Mar, 18:06, Kris <k...@g...com> wrote:

> [...]
    dewelopera to bym nie skuwał posadzki bo można się zdziwić co jest pod spodem.);

    Zanim zabierzesz się za kucie sprawdź grubości istniejącej wylewki i
    styropianu pod nią. Weź dobrego instalatora od podłogówki i niech
    oceni. Spróbuj też wcześniej ustalić, czy w podłodze nie lecą jakieś
    instalacje. Może się okazać, że po zrobieniu prawidłowej podłogówki,
    będziesz musiał podnosić drzwi.

    pozdrawiam Piotr