  • 11. Data: 2013-03-24 20:00:59
    Temat: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Bezsensem jest robienie podłogówki w kuchni, a nie zrobienie jej w
    > salonie.
    > Kuchnia to obszar, gdzie z reguły stoi dużo gratów zasłaniających podłogę:
    > meble kuchenne, lodóki, barki itp.
    > Tak naprawdę tej podłogi, która będzie grzała jest niewielki fragment.

    A ściany na grzejnik często nie ma wcale.

    Wielokrotnie spotykałem takie rozwiązanie że podłogówka była tylko w kuchni,
    łazience i wiatrołapie. Bardzo często inwestorzy chcą zlewozmywak pod oknem,
    a obok ciąg szafek przykryty blatem i po prostu nie ma miejsca na grzejnik
    a nie każdy lubi grzejnik na widoku albo (jak dawniej robiono) pod sufitem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2013-03-24 20:26:04
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Henryem" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ech człowiek zanim sie obejrzy a juz wysłane bez sensu.
    > Ale wróćmy do "adrem"
    > "Użytkowniku" ktos kto kładzie podłogówkę powinien być pewny jej
    > parametrów i mozliwości , bo inaczej w/g ciebie musi zastosować
    > zdwojone systemy grzewcze co jest od czapy. Dobrze zaprojektowany i
    > wykonany układ bez łaski spełni swoje zadanie. Idąc twoim tokiem
    > myślenia pewnie ciągasz za swoim samochodem lawete z drugim na
    > zapas.To jest bez sensu.
    > A ty Robercie skuj całą wylewkę i każ położyć podłogówkę jak masz taki
> [...]

    Robisz złe założenia, ponieważ nie zawsze sama podłogówka zapewnia
    wystarczającą wydajność. Czasami musi być wspomagana grzejnikami. Zależy
    to od wielu czynników i nic tu nie ma do rzeczy prawidłowe jej
    projektowanie.

  • 13. Data: 2013-03-24 21:08:27
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    Czytając Wasze opinie, prawdopodobnie zrezygnuję z pomysły "rozbudowy"
    ogrzewania o podłogówkę... :/ Chociaż jeszcze spróbuje dorwać fachowca,
    który to oceni i wyceni.

    Ale inna rzecz mnie przy tym niepokoi:
    gdzieś czytałem (aczkolwiek powtórzę tekst z pierwszego postu, żem laik
    totalny w temacie), że ogrzewanie podłogowe jest "niskotemperaturowe" w
    porównaniu z "grzejnikowym".
    Czy zatem może poprawnie działać ogrzewania przy łączeniu tych systemów na
    jednym kotle?
    Wiem, że zainstalowany jest kocioł Brotje ENERGY TOP. Niestety nie wiem,
    który konkretnie model. Do tego 120l zasobnik.

    Będzie to miało szanse na poprawne funkcjonowanie?

  • 14. Data: 2013-03-24 21:12:56
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-24 21:08, Robert pisze:
> [...]
    > który konkretnie model. Do tego 120l zasobnik.
    >
    > Będzie to miało szanse na poprawne funkcjonowanie?

    Można połączyć jedno z drugim. Osoba, która to będzie robiła, będzie
    wiedziała jak (przynajmniej powinna wiedzieć).

    M.

  • 15. Data: 2013-03-24 21:27:03
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Robert" <a...@p...jak.trzeba> napisał w wiadomości

> [...]
    > "niskotemperaturowe" w porównaniu z "grzejnikowym".
    > Czy zatem może poprawnie działać ogrzewania przy łączeniu tych

    Może. W tym celu stosuje się układ mieszania z dodatkową pompą CO, który
    obniża temperaturę wody dla podłogówki.
    Zatem układ mieszany podłogówka + grzejniki jest mało oszczędny choćby z
    tego względu, że w systemie takim musząpracować równocześnie 2 pompy CO.
    Jedna zasilająca grzejniki, a druga podłogówkę. W przypadku, kiedy
    system posiada tylko i wyłacznie podłogówkę lub tylko grzejniki,
    wystarczy jedna pompa CO. Czyli mniejsze zużycie energii elektrycznej.

    > Wiem, że zainstalowany jest kocioł Brotje ENERGY TOP. Niestety nie
    > wiem, który konkretnie model. Do tego 120l zasobnik.
    >
    > Będzie to miało szanse na poprawne funkcjonowanie?

    Jeżeli zaś chciałbyś zrobić w całym domu podłógówkę z tym kotłem to i
    tak musisz zastosować drugą pompę CO, ponieważ ta seria to są kotły
    niekondensacyjne, któe nie powinny pracować na niskich parametrach wody,
    ponieważ będą szybko korodowały.
    Funkcjonować będzie, po obniżeniu temperatury wody dla podłogówki, czyli
    po dodaniu dodatkowego obiegu obniżającego temperaturę z mieszaczem i
    dodatkową pompą CO lub zaworem RTL.
    Znając jednak życie myślę, że deweloper załatwi sprawę bez mieszacza i
    zastosuje w obiegu podłogówek zawory RTL, czyli podłogówkę zasili wprost
    z obiegu wysokotemperaturowego. Jedynym elementem obniżającym
    temperaturę wody będzie właśnie ten zawór RTL. Ponieważ taki układ
    regulacji jest małoprecyzyjny i czasami powoduje przegrzewanie podłogi
    to najprawdopodobniej dlatego projekt przewidywał podłogówkę tylko i
    wyłącznie w łazience oraz kuchni.

  • 16. Data: 2013-03-24 21:29:15
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    P.S.
    Najbardziej ekonomiczny system ogrzewania to podłogówka w całości
    budynku + kocioł kondensacyjny.

  • 17. Data: 2013-03-24 21:43:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    uzytkownik wrote:
> [...]
    > wystarczającą wydajność. Czasami musi być wspomagana grzejnikami.
    > Zależy to od wielu czynników i nic tu nie ma do rzeczy prawidłowe jej

    drogi niewiadomo kto...

    we współcześnei projektowanych domach raczej nie ma problemu z zaspokojeniem
    potrzeb grzewczych systemem podłogowym.

  • 18. Data: 2013-03-24 22:07:50
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > drogi niewiadomo kto...
    >
    > we współcześnei projektowanych domach raczej nie ma problemu z
    > zaspokojeniem potrzeb grzewczych systemem podłogowym.

    Raczej nie ma, ale bywają.

    Bywają także problemy zdrowotne, bo ktoś zaoszczędził na ociepleniu domu
    i zamiast 15cm jakie było w projekcie dał tylko 10cm, a może nawet tylko
    5cm, a okna firmy X o współczynniku U=1,1W/m2K dla całego okna zastąpił
    oknami firmy Y , która zamiast współczynnika dla całego okna podała
    współczynnik dla szyby U=1W/m2K, bo taką nieuczciwą praktykę
    marketingową zastosowała firma Y.
    Bo zamiast pomieszczeń o wysokości 2,60m ktoś wpadł na pomysł, aby
    zrobić sobie centralny hol o wysokości 5m, a na podłogach zamiast
    kafelek ułożyć mozaikę parkietową.
    Teraz okazuje się, że dom ma większe zapotrzebowanie na ciepło i aby
    utrzymać w nim założone temperatury powietrza, wymaga grzania podłóg do
    wyższych, niebezpiecznych dla zdrowia temperatur lub wspomagania
    podłogówki grzejnikami, aby zachować bezpieczeństwo zdrowotne.

  • 19. Data: 2013-03-25 00:57:01
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    e tam,

    dasz radę ! :)

    Najwyżej będziesz miał nieco niższe pomieszczenia ....
    ... ale za to jaka akumulacja ! :)

  • 20. Data: 2013-03-25 09:55:32
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    > Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
    >
    > P.S.
    > Najbardziej ekonomiczny system ogrzewania to podłogówka w całości budynku
    > + kocioł kondensacyjny.
    Cieszę się , że w końcu doszliśmy do porozumienia bez budowania zbędnych
    teorii na zasadzie a co będzie jak ...nie będzie.Najważniejsze to byc
    świadomym własnych potrzeb i mozliwości.
    Podłogówka rulez :)