  • 1. Data: 2013-03-21 08:47:51
    Temat: ocieplenie poddasza piana
    Od: Marcin Ł <k...@g...pl>

    witam,
    Panowie ostatnio bylem na targach budowlanych i bardzo polecane bylo na
    wielu stanowiskach ocieplenie poddasza piana. cos takiego jak na filmiku
    http://www.youtube.com/watch?v=zIF5eQ89HS4
    zastanawiam sie jakie sa tego plusy i minusy oprocz tego ze robia to w jeden
    dzien. zastanawiam sie nad zastosowaniem we wlasnym budowanym domu. podoba
    mi sie ze wszedzie ta piana wchodzi i wydaje mi sie ze dobrze uszczelnia.
    ostatnio rozmawialem ze znajoma i brala wycene ocieplenia poddasza: welna
    wyszla 18 000 a wlasnie ta piana 11 000. podobno na zachodzie robia tak od
    lat ale troche inny klimat tam panuje. ma ktos w Was cos takiego ewentualnie
    sie spotkal?

    filmik jest przykladowy nie mam nic wspolnego z ta firma :)

  • 2. Data: 2013-03-21 09:01:54
    Temat: Re: ocieplenie poddasza piana
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 21 marca 2013 08:47:51 UTC+1 użytkownik Marcin Ł napisał:
    > http://www.youtube.com/watch?v=zIF5eQ89HS4

    grubosc tej izolacji, o ile dobrze widać, jest mniej wiecej tyle co krokwie.
    A piana nie ma jakis magicznych własciwosci, ma współczynniki zblizone do wełny -
    czyli jest tego za mało.
    No i ciekawe jak do tak nierównej powierzchni jak na filmie mocuje sie gips-karton.
    Ja bym grzybki pod ruszt zrobił wcześniej niz piane.

    > ostatnio rozmawialem ze znajoma i brala wycene ocieplenia poddasza: welna
    > wyszla 18 000 a wlasnie ta piana 11 000. podobno na zachodzie robia tak od

    ja jej moge dac wycene na wełne na 50000, będzie miala wiekszą oszczednosc :-) Piana,
    jesli dać jej uczciwą grubosc wyjdzie dużo drozej niz wełna.
    Jak dostaniesz ostateczną ofertę pomogę ci to przeliczyć na ludzkie :-))))

    b.

  • 3. Data: 2013-03-21 09:27:00
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

> [...]
    > podoba mi sie ze wszedzie ta piana wchodzi i wydaje mi sie ze dobrze
    > uszczelnia. ostatnio rozmawialem ze znajoma i brala wycene ocieplenia

    Temat był wałkowany tu wiele razy, poszukaj,
    w każdym bądź razie jest ryzyko np.: pęknięcia piany jeśli coś pojdzie
    nie tak, na forum muratora opisywany był przypadek właściciela budynku,
    który miał taki właśnie problem z pianą, a wtedy to są niesamowite koszta
    naprawy,
    a przez pęknięcia dmucha niesamowicie. Piana jest super sprawa, ale musi być
    dobrze wykonana, najlepiej
    jak by wtopić w nią siatkę no i tać ją 2x tyle co proponuje wykonawca,
    oczywiście wcześniej mocowanie do płyt zobić.

    jak byś się decydował to mocne papiery przygotuj umową, gwarancja faktura.

    Niestety taka wersja wyjdzie z 2x drożej niż wełna, ja dlatego pozostałem
    przy wełnie 35cm, która sam kładłem
    i poddasze jest super cieplutkie no i taki drobiazg wełna jest niepalna.

    pozdrawiam
    AT

  • 4. Data: 2013-03-21 10:13:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 21 Mar 2013 08:47:51 +0100 osobnik zwany Marcin Ł
    napisał:

> [...]
    > http://www.youtube.com/watch?v=zIF5eQ89HS4 zastanawiam sie jakie sa tego
    > plusy i minusy oprocz tego ze robia to w jeden dzien.

    i na tym polega zysk. W warunkach zachodnich pensji jest to dużo tańsze
    ze względu na koszt pracy. Wiele tego typu systemów u nas się nie opłaca
    bo robocizna jest tańsza. i to nie tylko w budownictwie ale i wielu
    innych zastosowaniach.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2013-03-21 10:16:07
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-03-21 09:27, AT pisze:
    > Piana jest super sprawa, ale musi być
    > dobrze wykonana,

    Wełna też jest super jak jest dobrze wykonana.
    Problem w tym, że wełnę dobrze wykonać jest o wiele trudniej niż pianę.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2013-03-21 10:19:17
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    ale masz rację, wełnę najlepiej położyć samemu (jakość) a wtedy i
    oszczędność kasy przy okazji.

    "Na zachodzie" jest trochę inny sposób budowania. Tam raczej dominują
    deweloperzy, którzy szukają oszczędności w czasie.
    Mało jest "tam" takich prywatnych inwestorów budujących systemem
    gospodarczym.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2013-03-21 10:20:51
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Niestety taka wersja wyjdzie z 2x drożej niż wełna, ja dlatego pozostałem
    >przy wełnie 35cm, która sam kładłem
    >i poddasze jest super cieplutkie no i taki drobiazg wełna jest niepalna.

    Osobiście uważam że piana jest najlepszym sposobem wykonania ocieplenia.
    Największą i najważniejszą zaletą piany jest jej szczelność i że potrafi
    wypełnić każdą szczelinę.
    Wełną nie ma szansy na wykonanie tak szczelnej izolacji. Po prostu są
    miejsca gdzie jest fatalny dostęp i uszczelnić ich calkowicie się za pomocą
    wełny nie da ...

    Co do piany są dwie wersje. Otwarto komorowa i zamknięto komorowa. Jedna z
    nich jest sztywna i nie nadaje się do ocielenia między krokwiowego bo może
    pękać , Druga jest bardziej "elastyczna".
    Jedna powinna mieć folię aby jej nie zamoczyć , druga nie musi ...

    Osobiście uważam że ocieplenie pianą jest najlepszym i najszczelniejszym
    sposobem ocieplenia i dzięki temu uzyskuje się całkowicie szczelną izolację
    co przy wełnie nie jest możliwe.
    Bardzo ważne jest wybranie odpowiedniej jakości i typu piany , bo niestety
    wybranie złego typu piany i np. mokra więźba dachowa to później problemy
    (pękanie piany).

    Izolacja pianą to najlepsze i najpewniejsze i najszczelniejsze ocieplenie.
    Nie ma co zaklinać rzeczywistości. Wełną nie da się wykonać w pełni
    szczelnego ocieplenia.

    Niestety piana jest droga :(

    Jeśli ktoś chce pianę , to polecam zrobienie "hybrydy".

    Czyli :

    Między krokwie dajemy wełnę. Później folia. Później natrysk piany. Później
    znów folia i płyty KG i mamy w 100% szczelne i bardzo ciepłe ocieplenie :)

  • 8. Data: 2013-03-21 10:33:52
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > Wełna też jest super jak jest dobrze wykonana.
    > Problem w tym, że wełnę dobrze wykonać jest o wiele trudniej niż pianę.

    To prawda, ale cięzko jest z wykonawcami, a ze ten etap prac bardzo ważny,
    więc całą wełne dokładnie robiłem osobiście z pomocą 2 osób, jedna docinała
    ja uciskałem a trzecia osoba przytrzymywała.

    Ekipa później skręcała stelarz dokręcała mi tylko płyty i miała obrobić okna
    dachowe, niestety ale urlop się skończył i nie było czasu samemu robić,
    a ekipe ponoc miałem dobrą:)

    Przy mrozach -20 poddasze całe ciepłe ocieplone sciany szczytowe i murłaty,
    poza obróbkami okien dachowych (pirometr pokazywał 7-13stopni),za mało
    ocieplenia w wnęce okien dachowych przy krokwiach, obrabianie okien
    dachowych czeka mnie od nowa przy najbliższym malowaniu, to jednyne zawalone
    miejsca, które mnie prześladuje w całym poddaszu.

    Sciągne płyty G-K po bokach i obrobię to
    xps-em oraz pianką, płyt G-K,xps-a zaciągnę siatką z klejem i na to gładź i
    powinien być dobry efekt.

    naprawde się starałem i wiedziałem gdzie można popełnić błędy m.in dzięki
    tej grupie :), współczuję tym co ufają wykonawcy, niestety taka jest
    większość inwestorów i pomyślec, ze prawie się zdecydowałem 5 lat temu na
    kupno gotowego domu.

    pozdrawiam
    AT

  • 9. Data: 2013-03-21 11:18:13
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-03-21 10:33, AT pisze:
    > naprawde się starałem i wiedziałem gdzie można popełnić błędy m.in dzięki
    > tej grupie :),

    Ja jakieś 10 lat temu także robiłem sam całe poddasze i nie ustrzegłem
    się błędów, szczególnie właśnie tak jak Ty - przy oknach połaciowych.
    To chyba Kiki tu pisał, że ta cała wełniana technologia jest do dupy ;-)

    Dom niedawno budowałem inaczej - bez poddasza użytkowego a pas stropowy
    zasypałem po prostu ekofibrem i to okazał się strzał w 10! :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2013-03-21 11:32:37
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 21.03.2013 08:47, Marcin Ł wrote:
> [...]
    > Panowie ostatnio bylem na targach budowlanych i bardzo polecane bylo na
    > wielu stanowiskach ocieplenie poddasza piana. cos takiego jak na filmiku

    Rozwaz plyty z piany lub XPS od gory na krokwiach.
    Chyba ze masz juz dachowke to wtedy pozamiatane.
    Masz wtedy zalety piany i elimujesz ryzyko pekania itp.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z