  • 1. Data: 2013-03-19 23:02:38
    Temat: mocowanie masztu do czapki komina
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Witam
    Potrzebuje zamontowac maszt przy tym kominie :
    http://naoku.com.pl/temp/kominmaszt.jpg
    Masz ma byc okolo 1.5m nad komin i na nim na gorze mala czasza 40cm(antena
    kierunkowa 5ghz) a na dole czasza tv sat Do sciany bocznej komina porzadnie
    zrobic wydaje mi sie ze sie nie da - styropianu jest tam min 10cm a wiertlo
    wchodzi w pustak jak w maslo. Obejma opaskowa tez chyba odpada.
    Kombinuje zeby maszt zamocowac do czapki komina a dol do stopnia wg
    "schematu"
    http://naoku.com.pl/temp/mocowaniemasztu.jpg
    Czapka komina jest betonowa z blacha.
    Co myslicie - bedzie dobrze ?
    Jak taki stopien zazwyczaj montowany jest do dachu ?
    Wyglada ze trzyma sie bardzo solidnie ale do czego niestety - nie wiem.
    Pyt 2 - jak przewierce sie przez blache i przykrece obejmy do czapki czym to
    dobrze trwale uszczelnic - zwykly silikon ?
    Moze jakies inne opcje ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-03-20 08:15:17
    Temat: Re: mocowanie masztu do czapki komina
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 19.03.2013 23:02, PanAdol pisze:
> [...]
    > komina porzadnie zrobic wydaje mi sie ze sie nie da - styropianu jest
    > tam min 10cm a wiertlo wchodzi w pustak jak w maslo. Obejma opaskowa tez

    Wydaje mi się że nie ma co kombinować za bardzo, najprostsze rozwiązania
    są najlepsze, Twoje niestety jest trochę przekombinowane.
    Obejma kominowa powinna się tutaj nadać najlepiej.
    Narożniki komina trzeba tylko wzmocnić, aby się obejma nie wbijała w
    styropian. Podłóż tam jakie kątowniki, tylko takie aby nie korodowały bo
    się zacieki będą robić, najlepiej z tworzywa.

    Należało by się tylko zorientować jaki możesz mieć maksymalny rozstaw
    tych obejm, na zdjęciu niewiele widać, a w zasadzie widać że niewiele
    miejsca jest, oczywiście im większy rozstaw tym lepiej.

  • 3. Data: 2013-03-20 08:52:09
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2013-03-20 08:15, Albercik pisze:
    > na zdjęciu niewiele widać, a w zasadzie widać że niewiele
    > miejsca jest, oczywiście im większy rozstaw tym lepiej.

    Z tego co widać to na 2 obejmy nie ma miejsca w ogóle.
    Montaż do tego komina to jest zły pomysł.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2013-03-20 09:12:39
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Mar, 23:02, "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl> wrote:
> [...]
    > Pyt 2 - jak przewierce sie przez blache i przykrece obejmy do czapki czym to
    > dobrze trwale uszczelnic - zwykly silikon ?

    Mam podobne zdanie jak quent.
    Zwykla antenke to bym na tym powiesil ale czasze to juz nie. Nawet
    anteny z cbradio bym nie wieszał.

    Poszukaj innego miejsca na te anteny.
    Najlepiej osłoniętego od wiatru i mocowanego tak aby naprężenia na
    kotwy/wkręty były raczej scinajace lub kotwy zamocowane tak aby bardzo
    trudno było je wyrwać.

  • 5. Data: 2013-03-20 10:16:54
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    Poszukaj u producenta swoich dachówek dachówek z przepustem na rurę. Wsadź ją w dach
    i po kłopocie.

    --

    morghul

  • 6. Data: 2013-03-20 10:29:36
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > wchodzi w pustak jak w maslo. Obejma opaskowa tez chyba odpada.
    Raczej odpada, trochę się tego namontowałem i przy mocniejszym ściśnięciu opaski na
    narożnikach będzie się zapadać. Jak ktoś już wspomniał, można podłożyć kątowniki
    tylko że z czasem i one mogą siąść zresztą Ty nie masz za bardzo tam miejsca na dwie
    opaski.
    Jeśli masz strych to dachówka z przepustem i rura zamocowana do podłogi na strychu.

    --

    morghul

  • 7. Data: 2013-03-20 10:50:29
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

> [...]
    > za bardzo tam miejsca na dwie opaski.
    > Jeśli masz strych to dachówka z przepustem i rura zamocowana do podłogi na

    Dzieki za odpowiedzi.
    Opaski dwie by sie zmiescily (zdjecie robione pod katem - dlatego tak widac)
    ale problem na tym kominie mam tez inny - to jest polowa bliznika i ten
    komin jest "wspolny" wiec nie bardzo moge opasac komin sasiada.

    Dachowka z rura odpada - na dole poddasze uzytkowe.

    Mam jeszcze drugi "moj" komin po prawej od tego na zdjeciu tylko jest
    nizej - na dole dachu. Moze do Niego sprobuje ale tez mi sie wydaje ze nawet
    jak dam solidne katowniki to i tak sie poluzuja opaski na tym grubym
    styropianie.

  • 8. Data: 2013-03-20 11:32:26
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-03-19 23:02, PanAdol pisze:
    > Witam
    > Potrzebuje zamontowac maszt przy tym kominie :
    > http://naoku.com.pl/temp/kominmaszt.jpg
    > Masz ma byc okolo 1.5m nad komin
    Tu mam pytanie: czy MUSI być 1,5 m nad komin?
    Tak długie ramię działania sił do wiatru wymagać będzie solidnego masztu
    i solidnego mocowania. Antenie sat jest obojętne, czy będzie na kominie,
    czy na balkonie, czy w ogródku za domem, więc tu masz pełną swobodę
    montażu. Ta mała antena to pewnie od internetu i jest słaby sygnał? Jak
    słaby? Może wystarczy 0,5 metra?
    Jacek

  • 9. Data: 2013-03-20 13:51:30
    Od: "AT" <Atari!@onet.poczta.pl>

    > Z tego co widać to na 2 obejmy nie ma miejsca w ogóle.
    > Montaż do tego komina to jest zły pomysł.

    tez mi się tak wydaje, satke lepiej do elewacji, a antenę kupi sobie
    http://allegro.pl/listing.php/search?string=loco+m5&
    category=0&sg=0

    wielkosci paczki do papierosów małe lekkie i silne mi dziala w jednym z
    sklepow na 12km

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2013-03-20 14:08:17
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    > wielkosci paczki do papierosów małe lekkie i silne mi dziala w jednym z
    > sklepow na 12km

    o wlan troche wiecej wiem niz o budownictwie ;)
    Nie zaglebiajac sie w szczegoly potrzebuje nanobridge m5-25(czasza 40cm)
    ewent m5-22(czasza 33cm)
    Jak sie nie uda tego solidnie zrobic bede inaczej kombinowal