  • 1. Data: 2013-03-20 21:12:50
    Temat: Piaskowanie - prosze o kilka porad
    Od: "Polakko" <w...@b...o_n_e.t.pl>

    Witam,
    Chce wypiaskowac pordzewiały płot z grubych profili i plaskowników.
    Wiem ze piaskuje sie na sucho i na mokro.
    Prosze o podpowiedz ktora metoda jest skuteczniejsza?

    Posiadam myjke cisnieniowa o mocy 160bar dlatego zapewne taniej bedzie w
    moim przypadku zakupic zestaw mokry. Czy jest to dobre rozwiazanie?

    Jak ochronic elementy jak domofon, silowniki bramy otwieranej automatycznie
    itd przed uszkodzeniem w wyniku piaskowania?

    I sam piasek, ile srednio potrzeba na m2 i czy to zwykly piasek czy jakis
    wyjatkowy?

    Prosze o porady jak tylko poprawi siepogoda zabieram sie do pracy

    Pozdrowienia!!

  • 2. Data: 2013-03-21 07:08:08
    Temat: Re: Piaskowanie - prosze o kilka porad
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-03-20 21:12, Polakko pisze:
> [...]
    >
    > Posiadam myjke cisnieniowa o mocy 160bar dlatego zapewne taniej bedzie w
    > moim przypadku zakupic zestaw mokry. Czy jest to dobre rozwiazanie?

    Piaskowanie na sucho bije na głowę metodę mokrą.
    Jeżeli płot jest mocniej skorodowany, a domyślam się, że tak, to rozważ
    czyszczenie szlifierką kątową plus ściernice listkowe P36.
    Do czyszczenia na mokro raczej potrzebna jest myjka trójfazowa albo
    spalinowa dużej mocy, tak od 6 kW w górę. Do tego dochodzi jeszcze fakt,
    że po piaskowaniu na sucho można od razu malować, a po mokrym trzeba
    jeszcze wysuszyć (zdarzają się miejsca, gdzie nie chce schnąć), no i po
    wyschnięciu prawie zawsze pojawia się od razu nalot rdzy.
    Piasek do piaskowania najlepszy jest ostry (łamany), odsiewany i
    suszony. Kupuje się to w workach, a granulacje są różne np. 1,6-3 mm.
    Piasek budowlany raczej będzie za delikatny.
    Do zabezpieczenia tego, co ma być nie ruszane wystarczy owinąć szmatami
    i związać drutem albo taśmą izolacyjną.
    Kto nie wierzy na słowo zawsze może kupić za stówkę przystawkę do
    piaskowania na mokro i spróbować.
    Jacek

  • 3. Data: 2013-03-21 08:18:52
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 21.03.2013 07:08, Jacek pisze:

    > Piaskowanie na sucho bije na głowę metodę mokrą.

    mógłbyś dać link do urządzenia do piaskowania które "daje radę". Ja
    kiedyś tam kupiłem takie za 60zł i do niczego się nie nadawało.
    ToMasz

  • 4. Data: 2013-03-21 08:30:12
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > mógłbyś dać link do urządzenia do piaskowania które "daje radę". Ja
    > kiedyś tam kupiłem takie za 60zł i do niczego się nie nadawało.
    > ToMasz

    A jaki masz kompresor do tego?

    Wbrew powszechnej opinii to nie "urządzenie" jest kluczowe a wydajność sprężarki.
    Zapewne masz na myśli pistolet inżektorowy. Daje to nawet radę ale do drobiazgów i
    podstawą jest wydajna sprężarka. I nie chodzi oczywiście o ciśnienie ale o wydatek
    powietrza. Chińskie zabawki 24 i 50 litrowe się do tego nie nadają. Mają po
    kilkadziesiąt litrów realnej wydajności (skośnooki producent podaje wydajność na
    ssaniu, czyli bez ciśnienia a nas interesuje wydajność tłoczenia która jest zawsze o
    20-40% niższa). Można przyjąć że absolutnym minimum dla dyszy 3-4mm średnicy jest ok.
    300-400l/min., dla większych średnic odpowiednio więcej.

    Dużo wygodniej pracuje się oczywiście piaskarką ciśnieniową niż pistoletem. Obawiam
    się że autor myjką niewiele zdziała.

    --

    morghul

  • 5. Data: 2013-03-21 09:09:20
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-03-21 08:18, ToMasz pisze:
    > W dniu 21.03.2013 07:08, Jacek pisze:

    > mógłbyś dać link do urządzenia do piaskowania które "daje radę". Ja
    > kiedyś tam kupiłem takie za 60zł i do niczego się nie nadawało.
    > ToMasz
    Tu masz pierwszy z brzegu link:

    http://www.grunt-mar.pl/piaskarki-i-osprzet.html

    Nie mówimy tu o zabawkach, tylko o piaskarkach, które "dają radę".
    Takim czymś za 60 zł możesz co najwyżej oko zaprószyć.
    Do tego dolicz odpowiedni kompresor.
    Jacek

    PS
    dlatego zacząłem od opcji ze szlifierką kątową.