  • 1. Data: 2013-03-23 20:40:31
    Temat: solarnicy
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    dzis nabiło 11kWh. Wynik mnie nie zadowala - szukam odniesien do innych instalacji.
    Znacie jakie instalacje solarne z prezentacją danych online w necie? Co najmniej
    jedną polska kiedys widzialem i mi zeżarło linke.
    Google odmawia współpracy.

    b.

  • 2. Data: 2013-03-23 22:50:38
    Temat: Re: solarnicy
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 23 marca 2013 20:40:31 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > dzis nabiło 11kWh. Wynik mnie nie zadowala - szukam odniesien do innych instalacji.

    Marek zaraz Ci napisze ze mu nabilo 10 x tyle :-)

    A Ty Budyn juz testujesz ta swoja instalacje solarna poddachowkowa ???
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2013-03-23 23:22:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 23 marca 2013 22:50:38 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > A Ty Budyn juz testujesz ta swoja instalacje solarna poddachowkowa ???

    zamiast na budowie zrobilem wynalazek na budynku w którym mieszkam. Wersja jest nieco
    inna niż docelowa, znacznie uproszczona, katy dachu też słabe. No i te 11kWh dostałem
    przy mocy 2,5kW (w szczycie). Te 11kWh i moc to jest mierzone, mniej czy bardziej
    dokładnie, oprócz tego mam nadmuch gorącego powietrza a ten mierzony nie jest. Czyli
    2,5kW+coś extra :-)
    Dlatego chcialem te linki zeby sie porównac z typowymi instalacjami.

    b.

  • 4. Data: 2013-03-23 23:49:20
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    >Znacie jakie instalacje solarne z prezentacją danych online w necie? Co
    >najmniej jedną polska kiedys widzialem i mi zeżarło linke.

    Ja Ci podam jutro.
    http://www.sonergo.com.pl/ tu jeszcze niedawno bylo online, ale cos tam cos
    tam.
    Dzis ok.15 mialem 47^C w baniaku 300 litrow. Dalej podlogowka. Slonca bardzo
    duzo, praktycznie bez chmur. Temp. wyjsciowa jak to o tej porze roku miedzy
    6 a 8^C.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2013-03-24 11:47:09
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

> [...]
    >Znacie jakie instalacje solarne z prezentacją danych online w necie? Co
    >najmniej jedną polska >kiedys widzialem i mi zeżarło linke.

    Wczoraj 19kWh dzisiaj będzie więcej. W tej chwili jest już 13kWh. Układ
    grzeje wodę CWU do 50stC a potem przełącza grzanie na podłogówkę, Gdy
    podłogówka osiągnie na powrocie 30stC albo minie godzina czasu, układ
    powraca do grzania CWU i tak w kółko.
    Solary podjęły dzisiaj pracę już o godzinie 7 rano. W tej chwili zasilanie
    72stC, powrót 45stC, prędkość przepływu 180l/h więc moc grzewcza ponad 4kW.
    Temperatura na zewnątrz obecnie 7stC poniżej zera mierzona w cieniu za
    domem na wysokości 1m. W nocy było tam -21,5 a nad ranem o 7:00 -15stC.
    Powiem jedno. Zajebiście wzmacnia efekt wszechobecny śnieg który odbija
    promienie i tak samo ja moje oczy tak takl i solar jest dosłownie oślepiany
    promieniami które zamienia na ciepełko. Śnieg podwyższa moc kolektorów o
    około 2kW o tej porze roku. Z tego co widzę to dzisiaj już raz była
    osiągnięta temperatura 50stC na powrocie ze zbiornika i raz już podłogówka
    się grzała od solarów. Kocioł gazowy od wczoraj stoi bezczynny a ja mam w
    domu +23stC.

    Marek
    Marek

  • 6. Data: 2013-03-24 12:00:34
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Poprawka. Wczoraj było więcej niż podałem.
    Tu są zdjęcia zrobione przed chwilą.

    http://fotoo.pl/show.php?img=519803_p1010029.jpg.htm

    Statystyka dzienna i tygodniowa
    http://fotoo.pl/show.php?img=519805_p1010030.jpg.htm
    http://fotoo.pl/show.php?img=519804_p1010031.jpg.htm

    A taką mamy zimę tej wiosny
    http://fotoo.pl/show.php?img=519806_p1010011.jpg.htm
    http://fotoo.pl/show.php?img=519807_p1010012.jpg.htm

  • 7. Data: 2013-03-24 15:27:11
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > ponad 4kW. Temperatura na zewnątrz obecnie 7stC poniżej zera mierzona w

    Cos za mocno ten kolektor grzejesz...

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2013-03-24 18:13:25
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    >Cos za mocno ten kolektor grzejesz...

    Śnieg się stopi i wróci wszystko do normy.
    26kWh dzisiaj. W lecie tak wysokie uzyski mogłem mieć tylko pod warunkiem że
    cały absolutnie cały baniak od dołu do góry zaraz z rana na początku cyklu
    był zimny jak plecy nieboszczyka. I to nie tyle by bylo jak dzisiaj.
    Dzisiaj sporo poszło w podłogę.
    Masakra jakaś z tą wiosną. Już mam -8stC. Złamało mi drzewo w lesie, nie
    dość że puściło soki i już pąki zaczęły się robić to najpierw śnieg je
    obkleił a potem mróz ścisnął. Pień drzewa na długości 2metrów idealnie jak
    by go siekierą rozciął rozpołowiony. Górna część spadła mi na ogrodzenie. W
    sumie to już 3 drzewo które złamało się tej zimy tylko koło mnie. Takich jaj
    to jeszcze nie miałem. Żeby zrobić na złość zimie, dzisiaj zamiast na stok
    mimo wspaniałych warunków, narty schowałem na strych. Uziemiło mi dwa auta.
    W piątek jeździłem jednym a dzisiaj rano nie da się kół skręcić bo lód w
    nadkolach obsunął się i zablokował tak że nie da się ruszać kołami.Wsiadam
    do drugiego a tu aku padnięte. Dobrze że jeszcze trzecie jest i to w garazu
    :)))

    Marek

  • 9. Data: 2013-03-24 20:14:27
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 24 marca 2013 18:13:25 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > 26kWh dzisiaj. W lecie tak wysokie uzyski mog?em mie? tylko pod warunkiem

    wiem ze juz dawales ale znów zgubilem :-) Jakie m2 kolektora i jak masz ustawione?

    b.

  • 10. Data: 2013-03-24 21:39:00
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > wiem ze juz dawales ale znów zgubilem :-) Jakie m2 kolektora i jak masz ustawione?

    A mnie zastanawia coś innego.
    Planowałem dodać solary - kiedyś, i podłączyć je do boilera, ale teraz
    czytam, że i podłogówkę grzeją. Kurcze, jak w takim razie może wyglądać
    mocno rozbudowana (pod względem użyteczności oczywiście) instalacja?
    Czy dając ogrzewanie podłogowe (wymaga mniejszej temperatury niż
    kaloryfery jak sądzę) mam większe szanse na skuteczniejszy odbiór
    energii z instalacji solarnej? Myślę tak, kaloryfery to coś pewnie około
    40C, inaczej słabo przekazują, podłogówka pewnie o 15C mniej... więc
    nawet jak instalacja solarna będzie pracowała na niskich temperaturach,
    to jest z czego wziąć energię (jest różnica temperatur).
    Cholera, nie znam się, jak zwykle :(

    Irek.N.