  • 91. Data: 2013-03-29 15:20:00
    Temat: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Przy podłogówce dla uzyskania tego samego komfortu cieplnego możesz
    >utrzymywać niższą temperaturę. Niech to będzie nawet 1K...

    To chyba oczywiste ?

    Podłogówka to setki metrów rur grzewczych wiec można na nich dać niższą
    temperaturę i dadzą sobie radę. Grzejnik jest dużo mniejszy więc musi byc
    zasilany wyższą temperaturą wody ...

  • 92. Data: 2013-03-29 15:27:27
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >co myśle o ich sposobie dobierania sprzetu wg potrzeb.
    >W końcu kupilismy laptopa trudno uwierzyć ale w Biedronce za ok 1200zł
    >Też zapewne mama nie wykorzysta nawet 50% jego możliwości ale niech juz
    >jest
    >To samo z fachowcami w budowlance- nie zaproponuja Tobie raczej rozwiązań
    >korzystnych dla ciebie tylko takie które sa korzystniejsze dla nich.

    W handlu nie siedzę , ale mam znajomych którzy pracują w sklepach
    komputerowych ...

    Niestety bardzo często trudno "wyczuć" co klient chce. Bardzo często klient
    nie wie co chce. Bardzo często klient myśli że do gier komputer nie musi być
    wydajny , bo to przecież tylko gry.
    Opowiadali mi znajomi że mieli właśnie takich klientów , że przyszła babcia
    , kupić komputer do internetu i do Skype aby porozmawiać z wnuczkami ...
    Znajomi oferowali jej jakiś prosty laptop za około 1400-1600zł ,
    (zintegrowane grafika , słaby procesor i itd) , ale do tego co Pani chciała
    idealny i nawet na wyrost.
    Później znajomy opowiadał że ta babcia z wnuczkiem przyszła że ją oszukali i
    że sprzedali jej szajs , bo wnuczek przyjechał wgrał jakąś najnowszą grę i
    nie działała i że jej taki szajs sprzedali ...

    Nie dogodzi się każdemu. Często proponują właśnie takie sprzety na wyrost
    aby potem nie było rozczarowania.

    To klient musi wiedzieć co chce. Jak powie do jakiej ceny to sądzę że
    sprzedawca zaproponuje mu optymalny ...

    Ale jak przychodzi i mówi że do 2000zł to sprzedawca szuka w tej cenie a nie
    za 1200zł ...

  • 93. Data: 2013-03-29 18:06:46
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 15:20, /// Kaszpir /// pisze:

    > To chyba oczywiste ?
    >
    > Podłogówka to setki metrów rur grzewczych wiec można na nich dać niższą
    > temperaturę i dadzą sobie radę. Grzejnik jest dużo mniejszy więc musi
    > byc zasilany wyższą temperaturą wody ...

    Przy podłogówce możesz utrzymywać niższą temperaturę w pomieszczeniu niż
    przy grzejnikach dla utrzymania tego samego komfortu cieplnego.

    M.

  • 94. Data: 2013-03-29 18:09:15
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Przy podłogówce możesz utrzymywać niższą temperaturę w pomieszczeniu niż
    >rzy grzejnikach dla utrzymania tego samego komfortu cieplnego.

    W domu na parterze mam podłogówkę a na poddaszu grzejniki , więc nie musisz
    mnie uświadamiać ;-)

  • 95. Data: 2013-03-29 18:18:44
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 18:09, /// Kaszpir /// pisze:

    > W domu na parterze mam podłogówkę a na poddaszu grzejniki , więc nie
    > musisz mnie uświadamiać ;-)

    A jednak na mój post odpowiedziałeś tak, jakbyś nie wiedział o co
    chodzi. :-)

    M.

  • 96. Data: 2013-03-29 19:14:23
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Moje grzejniki niemieckie z 10 letnia gwarancja kosztowały 200zł za
    > 60x100 , czyli za powierzchnię grzewczą 0,6m2 a były to grzejniki C22
    > więc powinno się liczyć jako 1,2m2 ...
    > Nowiutki , estetyczne , ładne.

    Taką miały nazwę "niemieckie"?
    Zapewne miały także znak CE (China Export)? ;)

  • 97. Data: 2013-03-29 19:26:30
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Taką miały nazwę "niemieckie"?
    >Zapewne miały także znak CE (China Export)? ;)

    Firma EuroTherm.

    Wystarczy poszukać ...

    Tu masz deklarację gdzie produkowane i przez kogo ...

    http://www.eurotherm.com.pl/down/2012%20deklaracja%2
    0zgodnosci.pdf

  • 98. Data: 2013-03-29 19:40:31
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Odczujesz. To, że nie uświadamiasz sobie tego, to nie oznacza, że nie
    > czujesz. Po prostu masz wrażenie, że w pomieszczeniu jest cieplej, gdy
    > podłoga ma 26C a nie 16C.

    Po prostu odczuwa się komfort cieplny przy niższej temperaturze
    powietrza.
    Każde ciało, które posiada temperaturę wyższą od zera absolutnego
    generuje do otoczenia promienowanie cieplne. Długość fali tego
    promieniowania oraz natężenie jest zależne od temperatury, a ilość
    przekazywanej energii od różnicy temperatur.
    Ponieważ powierzchnia podłogi jest duża to do ciała dociera to
    promieniowanie ze wszystkich stron i dlatego nie jesteśmy w stanie
    uświadomić sobie, że ten obiekt promieniuje, ponieważ to promieniowanie
    nas otacza ze wszystkich stron, a my mamy wrażenie, że jest nam po
    prostu ciepło w tym pomieszczeniu, choć powieszony w nim termometr
    wskazuje temperaturę niższą niż w pomieszczeniu z grzejnikami, w którym
    będziemy odczuwać podobny komfort cieplny.
    W przypadku grzejników zjawisko promieniowania jest łatwo zauważalne z
    tego powodu, że grzejnik jest źródłem punktowym, a promieniowanie od
    tego źródła pada tylko na część ciała, a nie jak w przypadku podłogówki
    na całe ciało, z różnych stron i pod różnymi kątami. Dlatego też w
    przypadku grzejnika łatwiej jest sobie uświadomić, że grzejnik
    promieniuje.
    Stąd też często ludzie, którzy zmodernizowali stare instalacje o dużej
    pojemności i zamienili je na instalacje z kotłem gazowym o małej
    pojemności wodnej twierdzą, że natychmiast robi się zimno, kiedy kocioł
    gazowy się wyłączy po osiągnięciu zadanej temperatury. Po prostu są oni
    przyzwyczajeni do tego, ze grzejnik grzeje non-stop i przyzwyczajeni są
    do stałego odczuwania promieniowania cieplnego grzejników. W przypadku
    kotłów gazowych z instalacjami o małej pojemności, zaraz po wyłączeniu
    się kotła grzejniki stygną i brakuje tego promieniowania.

    Trzeba też sobie uświadomić, że komfort cieplny (podobny do tego z
    pomieszczenia, gdzie znajduje się podłógówka) przy ogrzewaniu
    grzejnikowym odczujemy dopiero przy wyższej temperaturze powietrza o ok.
    2-3 stopnie niż w przypadku podłogówki.

  • 99. Data: 2013-03-29 20:12:04
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Firma EuroTherm.
    >
    > Wystarczy poszukać ...
    >
    > Tu masz deklarację gdzie produkowane i przez kogo ...
    >
    > http://www.eurotherm.com.pl/down/2012%20deklaracja%2
    0zgodnosci.pdf

    He he he ....
    Ta deklaracja nie jest deklaracją kto jest producentem, ale deklaracją
    firmy Eurotherm, że dany typ grzejnika spełnia wskazane w tym dokumencie
    normy.

    Nie twierdzę, że są złe, ale w tej cenie pochopnie jest mówić o wyrobach
    niemieckich, produkowanych w Niemczech.
    Patrząc na niemiecką stronę interentową firmy Eurotherm, widać, że jest
    to raczej firma handlowa, która ma dość rozległy profil.

  • 100. Data: 2013-03-29 20:37:57

    W dniu 2013-03-29 07:21, /// Kaszpir /// pisze:

    > Wstawić sobie dowolną cenę , to czemu bierzesz cenę z kosmosu ?

    Jeszcze jedno.

    Dlaczego uważasz, że koszt budowy domu z wykończeniem wynoszący 3000zł
    za 1 m^2 to cena z kosmosu?

    Po prostu decydując się na grzejniki musisz wybudować większy dom, aby
    mieć tą samą powierzchnię do wykorzystania.

    M.