  • 101. Data: 2013-03-29 21:15:10
    Temat: Re: Ogrzewania podłogowe - juz za późno?
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:5155ed97$0$1259$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jeszcze jedno.
    >
    > Dlaczego uważasz, że koszt budowy domu z wykończeniem wynoszący 3000zł
    > za 1 m^2 to cena z kosmosu?
    >
    > Po prostu decydując się na grzejniki musisz wybudować większy dom, aby
    > mieć tą samą powierzchnię do wykorzystania.

    E no, tutaj toś już "pojechał" ...
    Grzejniki montuje się pod oknami, czyli w miejscach, w których i tak z
    reguły nie da się wykorzystać tego miejsca.
    Tak więc pisanie, że dom pod grzejniki musi być większy jest lekką
    przesadą.

  • 102. Data: 2013-03-29 21:52:45
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-03-29 21:15, uzytkownik pisze:
> [...]
    > reguły nie da się wykorzystać tego miejsca.
    > Tak więc pisanie, że dom pod grzejniki musi być większy jest lekką

    Zwłaszcza pod oknami balkonowymi. W kuchni przy oknie dobrze mieć zlew.
    Itd. itp. Może się okazać, że jednak trochę te grzejniki blokują.

    Miejsce pod oknem jest dobre na łóżko, kanapę, fotel. Ale nie wtedy, gdy
    jest tam grzejnik.

    M.

  • 103. Data: 2013-03-29 23:17:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 marca 2013 20:54:55 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > To w wi�kszo�ci nie jest normalne. Normalne to jest robi� to co sie
    wyuczy�o
    > i czym cz�owiek zawodowo si� zajmuje ...

    Pokaz mi dzisiaj murarza po szkole murarskiej? Gdzie ucza klasc bruk i malowac
    sciany? Mowimy o prostych pracach fizycznych do ktorych nie trzeba absolutnie zadnej
    wiedzy - tylko starannosc.

    > Id�c tym tokiem rozumowania to mo�e nie wysy�aj rodziny do dentysty.
    > Przecieďż˝ to nic skomplikowanego. Kombinerki i wiertarkďż˝ masz , a ile
    > zaoszcz�dzisz ?
    >
    > Albo na jakie� operacje ? Tyle p�aci� ? Jeszcze "fachowiec" co� schrzani bo

    > zapewne partacz , zapewne Ty lepiej to zrobisz ....
    > Ale chyba nie ???

    Mam kumpla dentyste - 32 lata i dopiero konczy szkole (robil doktorat), b. trudne
    studia medyczne i potem wiele praktyk. Trudna sprawa. Serio porownujesz umiejetnosci
    i wiedze jaka on musial zdobyc zeby moc byc dentysta to tego co robi budowlaniec? :)
    Roznica jest taka ze ja mam z 2 x gorsze wyksztalcenie od tego kumpla dentysty ale 2
    x wieksze od kazdego przecietnego budowlanca ;)

    > Wi�c jak to jest ? Do jednych fachowc�w mamy zaufanie a do drugich nie ?

    Roznica taka ze w budowlance moze pracowac KAZDY nawet z lapanki z ulicy. Zul spod
    budki z piwem (i niestety bardzo czesto tak jest) tez. Dentysta, czy chirurgiem nie
    jest latwo zostac. Wiec - tak, do jednych mam zaufanie, do innych nie. Bo w przypadku
    budowlancow masz wysokie prawdopodobienstwo ze to zaden fachowiec tylko facet ktory
    nie wie co ze swoim zyciem robic wiec sobie dorabia na budowie.

    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 104. Data: 2013-03-29 23:30:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 marca 2013 21:04:16 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > To trochę nie to samo ...
    > Ciężko porównać połozenie samemu ocieplenia na poddaszu w lato , gdy są tam
    > temperatury po 40-60 stopni jak się z człowieka leje , gryzie wełna ,
    > pozycje przy ociepleniu są mało komfortowe , gdzie człowiek pada z sił , do
    > dziergania w ciepełku przy herbatce ...

    I tu dochodzimy do sedna - moze po prostu musisz popracowac nad kondycja fizyczna?
    :-) Moj tesc mawia ze slaby to sie i przy sraniu spoci :D Dla normalnego faceta zadna
    praca na budowie nie powinna byc az tak wykanczajaca, nawet jak dla babci dzierganie
    szaliczka przy herbatce. A ocieplenia nie trzeba robic w lato - ja robilem wczesna
    wiosna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 105. Data: 2013-03-29 23:34:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 marca 2013 07:25:07 UTC+1 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    > Obecnie działają na 50 stopni , bo trochę bałem się że największe mrozy mogą
    > jednak nie wydolić a dodatkowo bałem sie o piec ...

    Tzn. nie masz zaworu 4-drogowego na wyjsciu z pieca ze obawiasz sie o piec i musisz
    podwyzszac temperature na grzejnikach? I Ty piszesz w drugim zdaniu, ze mamy
    swietnych fachowcow? :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 106. Data: 2013-03-29 23:36:34
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    szaliczka przy herbatce. A ocieplenia nie trzeba robic w lato - ja robilem wczesna

    To jest tak, że na budowie, przy uczciwej i solidnej pracy nikt nie
    wytrzymuje więcej niż 8-9h. Musi tylko naprawdę zasuwać, a nie wałkonić się.
    Tak mi przekazano przed rozpoczęciem budowy i tak też obserwowałem.
    Goście z gatunku "żyła", widać ze wprawieni w bojach, a jak przychodziła
    17 to życia w nich nie było. Oczywiście nie zawsze, były momenty
    luzackie, ale przy mocnych tematach typu deka, murowanie dostawali w
    kość i nawet gadać im się nie bardzo chciało.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 107. Data: 2013-03-29 23:52:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 29 marca 2013 23:36:34 UTC+1 użytkownik Irek N. napisał:

> [...]
    > luzackie, ale przy mocnych tematach typu deka, murowanie dostawali w
    > kość i nawet gadać im się nie bardzo chciało.

    Przy ciezkich robotach - owszem, tego typu ciezsze prace moga dac w kosc. Ale dla
    zdrowego faceta to POWINNA BYC PRZYJEMNOSC :) Ludzie placa za silownie a tu nie dosc,
    ze mozna sobie poprawic kondyche to jeszcze ma sie z tego wielka satysfakcje :) No
    nie wiem - ja jestem raczej chudy (70kg) ale na swoja wage dosc silny i wytrzymaly,
    jak sie wezme do roboty to wiory od rana do nocy lataja ;) Moze to zalezy od wieku -
    ja zaczynalem budowe jak mialem 26/27 lat i przez te ~2 lata zrobilem najgorsza
    robote, dzis (sam jestem dziadkiem..;) mam 32 i faktycznie zona marudzi, ze narzekam
    ciagle ze cos mnie boli :P Ale 50 pelnych plyt KG samemu w 3-4h z garazu na poddasze
    po schodach potrafie jeszcze wniesc wiec nie jest zle :D W zeszlym roku wylewalem
    fundament pod murki tarasowe to ~10 ton materialu w poltorej dnia z tesciem sie "tymi
    recami" wrzucilo do betoniarki i przewiozlo ~50m dalej :)

    Takze polecam troche pracy fizycznej - znakomicie wplywa na psychike, no a jak piwko
    potem smakuje!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 108. Data: 2013-03-30 09:52:56
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Jeszcze jedno.Dlaczego uważasz, że koszt budowy domu z wykończeniem
    >wynoszący 3000zł za 1 m^2 to cena z kosmosu?

    Źle zrozumiałem. Myślałem że liczysz za m2 grzejników 3000zł ...

  • 109. Data: 2013-03-30 09:57:38
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Miejsce pod oknem jest dobre na łóżko, kanapę, fotel. Ale nie wtedy, gdy
    >jest tam grzejnik.

    Jak poszukasz to zobaczysz że to są najgorsze miejsca pod łóżko (pod oknem).

    Nie powinno umieszczać się tam łóżek i itd , bo łatwo się przeziębić
    (uchylone okno i itd). Dodatkowo stojąc przy oknie czuć "przenikalność
    cieplną" i po prostu wyczuwa się chłód od okna.
    Okno jest tak naprawdę mostkiem cieplnym , bo ma dużo gorsze właściwości
    izolacyjne niż ściana ...

    Zobacz jak w hotelach są umieszczone łóżka. Nigdy pod oknem ...

  • 110. Data: 2013-03-30 10:03:22
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Tzn. nie masz zaworu 4-drogowego na wyjsciu z pieca ze obawiasz sie o piec
    >i musisz podwyzszac temperature na grzejnikach? I Ty piszesz w drugim
    >zdaniu, ze mamy swietnych >fachowcow? :D

    Mam zawór czterodrogowy.

    Widzę że nie rozumiesz ...

    Mam pokoje po 25m2 po podłogach w których jest po jednym grzejniki 60x100
    C22 zasilanym 45-50 stopni. Jak widzisz są to bardzo małe grzejniki o dość
    małej mocy. Dodatkowo zasilając je 45-50 stopni jeszcze i to bardzo mocno
    ograniczam ich moc ...
    Poszukaj sobie może najpierw jaką taki grzejnik C22 ma max moc i przy jakiej
    termperaturze zasilania. U mnie jest zasilany temperaturą wody prawie 2x
    niższą , więc chodzi o to aby znalaźć taką temperaturę przy której moc
    będzie wystarczająca na grzejniku aby ogrzać pokoje.
    Dodatkowo mam piec na ekogroszek a nie gaz , więc po prostu boję się
    stosować bardzo niskich temepratur na piecu aby mi nie skorodował , bo piec
    za drogi był ...
    Na grzejnikach są głowice termostatatyczne , a podłogówką steruje pogodówka.