  • Data: 2024-04-06 10:33:22
    Temat: Re: Ogrzewanie 2023/2024.
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06.04.2024 08:57, Myjk wrote:
    > Oh... kosztów energetycznych. ;P

    Jakby nie patrzeć, to te 1500zł to byłoby (dla mnie) 27% procent
    podwyżki. A miało być "panie wzrośnie 2-3x". Aktualnie to ta ministera
    Kluska czy jak tam się ona nazywa, zapowiedziała że szykują zmiany i
    prąd będzie "tańszy".

    > Oczywiście pomijając też lepszy sposób
    > budowania, to dzisiaj czy 30 lat temu różnica w tym samym budynku ze
    > względu na temperaturę powietrza zewnętrznego będzie znikoma i bardziej
    > właśnie wpływa na to wiatr.

    Wiatr faktycznie sporo zmienia. Ale tak na marginesie, zastanawiam się
    do czego dążymy. W przyszłości będą dokładać dalej styropianu? 30cm mają
    niektórzy teraz, ale co dalej 40, 50cm? Mam wrażenie że potrzeba tutaj
    spopularyzować jakąś inną technologię, bo mieszkać w zamkach ludzie
    chyba nie będą już chcieli.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz